Į DELFI redakciją kreipėsi ne vienas skaitytojas, nusistebėjęs, kad išsikviesti taksi ketvirtadienį buvo beveik neįmanoma, o galiausiai pavykus tą padaryti už paslaugas teko mokėti „kosminę kainą“ – 1,5-2 kartus daugiau nei įprastai.

Vis dėlto Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas abejojo, ar skaitytojai ir klientai tikrai naudojosi brangesnėmis taksi paslaugomis.

„Jūsų skaitytojai ir visi kiti, kurie atkreipė dėmesį į didesnes kainas, ar jie tikrai su taksi važiavo, ar su „pavežiotojais“ (t. y. pavėžėjimo paslaugų tiekėjais)?

Taksi kainos yra nustatytos: dieną, naktį, miestas, užmiestis, prastova. Jos nesikeičia. O jei padidėjo kainos, tai, vadinasi, tie žmonės važinėja su „Uber“, „Taxify“ ir visais kitais, kurie iš karto padidina kainas, jeigu iš vienos vietos yra daugiau užsakymų“, – sakė jis.

Paklaustas, ar normalu, kad tokiais atvejais kainos užkeliamos, jis kiek ironizavo:

„Nudžiuginkite keleivius ir pasakykite „ačiū“ tam, kas įvedė šitą pavėžėjimo sistemą, kas „Uber“ įleido. Vis dėlto nepainiokite taksi automobilio ir pavėžėtojų ir tų programėlių, kurios, priklausomai nuo intensyvumo, darbo padidėjimo, padidina kainas tris ar keturis kartus“.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas įsitikinęs, kad gerokai padidinti kainą dėl liūties yra visiškai normalu:

„Kainas rinkoje nustato paklausos ir pasiūlos santykis. Jeigu įvyksta tam tikros aplinkybės, dėl kurių pasiūla sumažėja, o paklausa padidėja, kainos gali kilti.

Kalbant apie šios dienos liūtį, tos tam tikros aplinkybės ir susiklostė: dalis taksi automobilių veikiausiai negalėjo atvažiuoti, o norinčių važiuoti taksi žmonių padaugėjo, tad teikiantys paslaugas taksistai pakėlė įkainius. Tai normalus rinkos ekonomikos veiksnys – dinaminę kainodarą, kai atsižvelgiama į tuo metu rinkoje susidariusį paklausos ir pasiūlos santykį, taiko ir pavežėjimo, ir taksi paslaugas teikiančios bendrovės.“

„Uber“ atstovai Lietuvoje atsiuntė tokį bendrovės komentarą:

„Lyjant lietui ar spaudžiant šalčiui tikrai padaugėja keleivių naudojančių „Uber“ programėlę. Tai matėme ir šįryt. Dinaminė kainodara padėjo užtikrinti pavėžėjimo paslaugų patikimumą: šįryt ypač daug partnerių-vairuotojų išvažiavo į gatves, kad patenkintų rekordiškai didelę paklausą, o keleiviai galėtų patikimai keliauti Vilniuje. Kaip ir visuomet, užsisakydami kelionę keleiviai programėlėje buvo įspėti dėl didesnės kelionės kainos, ir paprašyti patvirtinti, kad su ja sutinka.

Kai kelionių paklausa smarkiai išauga, kainos laikinai padidėja, kad paskatintų daugiau parterių-vairuotojų išvažiuoti į gatves. Šiuos kainos pakilimus automatiškai nustato specialus „Uber“ algoritmas, kuris realiu laiku stebi rinkos sąlygas mieste, ir veikia tam, kad subalansuotų kelionių paklausą ir pasiūlą. Kainoms laikinai pakilus, užsisakydami kelionę keleiviai programėlėje įspėjami dėl didesnės kelionės kainos, ir gali būti paprašyti patvirtinti, kad su ja sutinka.

Tuo metu partneriai-vairuotojai realiu laiku žemėlapyje mato tas miesto vietas, kuriose galioja kainos daugiklis, ir gali atitinkamai planuoti savo laiką. Kai atsiranda daugiau laisvų automobilių ir paklausa bei pasiūla susibalansuoja, kainos vėl grįžta į įprastą lygį.“

Neoficialiais duomenimis, „Uber“ paslaugų kaina ketvirtadienį padidėjo 1,6 karto.

Kaip jau buvo skelbta, dėl gausių kritulių ketvirtadienį sutriko eismas visame Vilniuje. Daugelyje sankryžų neveikė šviesoforai, gatvėse susidarė didžiulės nepravažiuojamos balos, keleiviai nebuvo vežami kai kuriais visuomeninio transporto maršrutais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)