Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ inicijavo pokyčius - nuo praėjusios savaitės „Sodra“ išduoda pažymą, leidžiančią Lietuvos vežėjų įdarbintiems vairuotojams iš trečiųjų šalių vykti į komandiruotes Europos Sąjungoje.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Tomas Vinickas

Vadinasi, Lietuvos vežėjai, kuriems šiuo metu trūksta daugiau nei 10 tūkst. vairuotojų, tarptautinio krovinių pervežimo paslaugoms gali pasitelkti darbuotojus iš Baltarusijos, Ukrainos ir Moldovos.

„Sodros“ išduodama pažyma (A1 pažyma) krovinių pervežimo vairuotojams yra būtina nuo šių metų balandžio 1 dienos.

Nuo šios datos Austrijoje ir Prancūzijoje įsigaliojo teisės aktai, reikalaujantys transporto priemonėje turėti dokumentą, patvirtinantį vairuotojui įdarbinimo šalyje taikomą socialinę apsaugą. Priešingu atveju gali būti skiriama bauda. Iki šiol trečiųjų šalių įdarbinamiems vairuotojams šios pažymos „Sodra“ nesuteikė, o pažymos išdavimas Lietuvos piliečiams sudarė sudėtingą procedūrą.

„Esame dėkingi valstybinėms institucijoms, noriai įsitraukusioms į dialogą dėl Lietuvos vežėjų situacijos gerinimo. Bendromis Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, „Sodros“ ir Teisingumo ministerijos pastangomis nuo gegužės mėnesio Lietuvos vežėjams trečiųjų šalių darbuotojų komandiravimas į Europos Sąjungą yra paprasta ir daugybės dokumentų nereikalaujanti procedūra. Mūsų sektoriui tai reikšmingas posūkis, kadangi tikimės didžiąją dalį trūkstamų vairuotojų įdarbinti iš užsienio“, - teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Pasak E. Mikėno, valstybinės institucijos į vežėjų poreikius įsigilino itin operatyviai - naujos, paprastesnės procedūros taikomos praėjus vos mėnesiui nuo naujų reikalavimų įsigaliojimo Austrijoje ir Prancūzijoje.

Tiesa, Austrijoje kontroliuojančiosios institucijos A1 pažymos iš vairuotojų reikalavo jau nuo šių metų sausio mėnesio.

Lietuvos kelių transporto sektorius pagal indėlį į bendrąjį vidaus produktą yra triskart didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis, tad paprastesnės darbuotojų iš trečiųjų šalių komandiravimo procedūros yra svarbus palengvinimas šios industrijos dalyviams.

„Lietuvos vežėjai reguliariai patiria profesionalių vairuotojų trūkumą. Vežėjų įregistruotas trūkstamų darbuotojų skaičius svyruoja ties 13-15 tūkst. Tai lemia kelios priežastys - viena vertus, nelengva profesija, kuriai tinkamas ne kiekvienas reikiamas teises turintis vairuotojas. Jų gretas gerokai sumažino ir migracija.

Antra vertus, Lietuvos darbo rinkos apsauga - motyvuotų darbuotojų iš Baltarusijos ar Ukrainos įdarbinimas ilgą laiką buvo sudėtinga procedūra“, - sako E. Mikėnas.

Paprastesnės komandiravimo į tarptautinius reisus procedūros laukia ir Lietuvos piliečių, dirbančių krovinių pervežimo vairuotojams.

Vežėjai „Sodros“ pažymą nuo šiol gali gauti elektroniniu būdu, pateikę prašymus elektroniniu paštu. Be to, iš vežėjų nereikalaujama pateikti vairuotojų darbo sutarčių. Galiausiai „Sodra“ skyrė papildomų darbuotojų, kurie rūpinsis A1 pažymų nagrinėjimu ir išdavimu.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (6)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Seimo socdemai su valstiečiais bando sudaryti slaptą paktą

DELFI duomenimis, antradienį Seimo Socialdemokratų frakcijos bei Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Dėl suvalgyto saldainio – konfliktas su prekybos centro apsaugos darbuotoju (1)

Prieš pirkdami maisto produktus turguje, nesibodite jų paragauti, o pardavėjai tai leidžia.

Mama parodė, ką Turkijoje siaučiantis virusas padarė jos vaikui: oda luposi gabalais (60)

Turkij os turizmui – neramios dienos. Nuo liepos vidurio nesiliauja pranešimai apie Koksaki...

D. Adomaitis paskelbė galutinį rinktinės dvyliktuką papildyta trenerio interviu (106)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės trenerių štabas likus kiek daugiau nei savaitei iki Europos...

J. Baronui pavyko pasprukti, nes nuo kojos buvo nuimta apykojė (30)

Po išpuolio sostinės Antakalnio mikrorajone esančioje picerijoje policijos ieškomas tris kartus...

1 euras Odesoje – per dideli pinigai: parodė, ką galima nusipirkti už centus (128)

Pigiau nei Odesoje – sunku surasti. Šiame Ukrainos kurorte už centus galite važinėti viešuoju...

Feisbuke plinta kliedesys apie žiurkių mėsą (12)

Visus melagingos naujienos bruožus turinti nuoroda antradienį pradėjo plisti tarp socialinį...

Beveik 20 metų japonus pažįstantis lietuvis papasakojo, kas jį stebina iki šiol

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Azijos studijų centro (ASC) vadovas dr. Aurelijus Zykas DELFI...

Barselonoje buvo planuojamas kur kas didesnis išpuolis (1)

Vienas iš įtariamų išpuolio Barselonoje rengėjų teisme pripažino, kad buvo planuojama įvykdyti...