Kaip dėsto Susisiekimo ministerija, tai reiškia, kad 2015 m. iš Lietuvai skiriamų 169 bazinių leidimų Rusijoje galios tik šešiolika.

„Europos transporto ministrų konferencijos, kurios nare Lietuva tapo 1992 metais, sukurta leidimų sistema leido vežėjams dalyvauti 43 Europos šalių transporto paslaugų rinkoje. Tai buvo svarbus žingsnis laipsniško krovinių vežimo automobiliais liberalizavimo link, – sako susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius. – Deja, tai jau antras kartas, kai Rusija apriboja šių leidimų galiojimą savo teritorijoje, taip ir toliau mažindama vežėjų galimybes dalyvauti tarptautinėje transporto paslaugų rinkoje.“

Dar 2009 m. Rusija pareiškė ketinanti sumažinti bazinių leidimų skaičių, o šiuos apribojimus įvedė nuo 2011-ųjų. Tada Rusijoje galiojančių ETMK leidimų skaičius buvo sumažintas iki 67 bazinių vienetų.

1953 m. įkurta ETMK nuo pat pradžių siekė palengvinti tarptautinius vežimus vidaus sausumos keliais ir integruoti su vežimais susijusias rinkas. ETMK leidimų sistema buvo sukurta 1974 m. sausio 1 d.

Visoms ETMK šalims narėms iš viso skirta 6090 bazinių leidimų. Pastarųjų kvota nustatoma pagal ETMK šalių narių gyventojų skaičių, plotą, bendrą nacionalinį produktą, krovinių vežimo kelių transportu apimtis. Galutinis gaunamų leidimų skaičius priklauso nuo to, kokioms transporto priemonėms jie išduodami: kuo transportas ekologiškesnis, tuo ETMK leidimų skaičius didesnis.

Lietuvai tapus šios organizacijos nare, buvo nustatyta bazinė 128 ETMK leidimų kvota. Dėl gero ETMK leidimų naudojimo 2014 m. Lietuvai skiriamų ETMK leidimų skaičius išaugo iki 164 bazinių leidimų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)