Lietuvos vežėjams - nauji Rusijos apribojimaiapskaičiavo Rusijos smūgio Lietuvai nuostolius

 (474)
Savaitę trunkantis Rusijos prekybinis karas prieš Lietuvą vežėjams atnešė mažiausiai 10 mln. eurų (apie 35 mln. Lt) tiesioginių nuostolių. Tokius skaičiavimus atlikusi nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ tvirtina, kad suduotas smūgis ir šios verslo šakos reputacijai – užsakovai gali ateityje bijoti samdyti lietuvių vilkikus.
Lietuvos vežėjams - nauji Rusijos apribojimai
© Reuters/Scanpix

Nuo praėjusio ketvirtadienio ryto vidinėse Rusijos muitinėse imta nuodugniai tikrinti lietuviškos kilmės krovinius. Tai reiškia, kad visi kroviniai iškraunami, persveriami, gali būti imami pavyzdžiai tyrimams. Toks tikrinimas gali trukti nuo kelių parų iki kelių savaičių.

Po to, kai muitinėse sugedo maisto produktai, juos savaitės viduryje imta praleisti paprasčiau. Rusai taip pat paskelbė griežtinantys lietuviškų pieno produktų kontrolę ir kai kurioms įmonėms uždraudė įvežti savo gaminius.

„Reikia kalbėti ne tik apie negautas pajamas, tačiau yra nuostoliai ir dėl nutrauktų kontraktų, kurie gali būti gerokai didesni. Kai išskiriama viena vežėjų grupė, tai yra signalas krovinių siuntėjams, kad su šia grupe jie nedirbtų. Siuntėjai Europoje šią informaciją greitai gauna ir daro sprendimus. Tai yra ilgalaikiai nuostoliai, kuriuos įvertinti sudėtinga“, - DELFI sakė „Linavos“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Be to, anot jo, rusai penktadienį lietuvių vežėjams ėmė taikyti palydą nuo pasienio iki vidinių muitinių, o tai taip pat kainuoja papildomai.

Konvojaus palyda iki Maskvoje esančios muitinės kainuoja apie 900 Lt.

„Taigi šiandien nuo Latvijos-Rusijos pasienio buvo lydima 40 Lietuvos vilkikų, kurie dar tvarkingai susimokėjo už palydą“, - sakė G. Vincevičius.

Neoficialiai kalbama, kad nuodugni lietuviškų krovinių patikra turėtų baigtis pirmadienį, tačiau oficialios informacijos niekas neturi.

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad Lietuva patiria spaudimą dėl aktyvios Rytų partnerystės programos, kuria skatinami glaudesni posovietinių šalių santykiai su Europos Sąjunga (ES).

Tokiai nuomonei pritaria ir DELFI kalbintas politologas Nerijus Maliukevičius. Jos teigimu, Rusijos elgesys susijęs su Lietuvos  pirmininkavimu ES tarybai, kuri spręs dėl Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių Asociacijos ir laisvosios prekybos sutarčių su ES pasirašymo.

Didžiausiu kąsneliu šiame žaidime laikoma Ukraina, dėl kurios vyksta slaptos užkulisinės kovos tarp ES ir Rusijos. Ukrainos verslininkai taip pat jau susidūrė su Rusijos sankcijomis.

Politologo nuomone, Rusijos spaudimo kulminacija turėtų būti lapkritį, kai ketinama pasirašyti Asociacijos ir laisvosios prekybos sutartis su ES.

„Linavos“ duomenimis, į Rusiją važiuoja maždaug 13 tūkst. Lietuvos vilkikų, o tai yra maždaug pusė visų tokių sunkiasvorių transporto priemonių.

DELFI primena, kad Rusija yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.

Paskutinį sykį Lietuvos vežėjai Rusijos pasienyje strigo 2009 m. Tuomet pasienyje jie būdavo statomi į atskirą eilę ir nepraleidžiami pro sieną.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Škotijoje pakilti besiruošiančio KLM lėktuvo pilotą ištiko širdies smūgis (11)

Nyderlandų oro bendrovė KLM šeštadienį pranešė, kad vieną jos pilotą ištiko širdies smūgis, kai jo lėktuvas riedėjo taku, ruošdamasis kilti iš Glazgo oro uosto Škotijoje ir skristi į Amsterdamą.

Šeštadienio rytą – įspėjimas vairuotojams: keliai labai slidūs (9)

Didžiojoje šalies dalyje šeštadienio rytą dėl buvusio ar tebesitęsiančio snygio eismo sąlygos yra sudėtingos, valstybinės reikšmės keliai padengti sniego sluoksniu, provėžoti ir slidūs. Šie keliai, pasak kelininkų, yra barstomi ir vietomis valomi.

„Lietuvos geležinkeliai“ pastaraisiais metais sulaukė aukščiausio lygio kritikos (9)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, kurių ilgametis vadovas Stasys Dailydka penktadienį pareiškė atsistatydinantis, pastaraisiais metais kritikos sulaukė tiek iš Europos Komisijos (EK), tiek iš Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės.

Traukiasi „Lietuvos geležinkelių“ vadovas papildyta (424)

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka įmonės valdybai įteikė prašymą atsistatydinti iš bendrovės generalinio direktoriaus pareigų.

Baltarusijoje – daugiau mokamų kelių (4)

Nuo 2016 m. lapkričio 1 d., įgyvendinant ilgalaikę Baltarusijos Respublikos Vyriausybės mokamų kelių tinklo Baltarusijos Respublikoje plėtros programą, mokamų kelių ilgis bus pratęstas prijungus dvi naujas atkarpas. Taip į nacionalinę elektroninę kelių rinkliavos už važiavimą mokamais keliais sistemą „BelToll“ bus papildomai įtrauktas 101 km Baltarusijos kelių.