Lietuvos vežėjams - nauji Rusijos apribojimaiapskaičiavo Rusijos smūgio Lietuvai nuostolius

 (475)
Lietuvos vežėjams - nauji Rusijos apribojimai
© Reuters/Scanpix

Savaitę trunkantis Rusijos prekybinis karas prieš Lietuvą vežėjams atnešė mažiausiai 10 mln. eurų (apie 35 mln. Lt) tiesioginių nuostolių. Tokius skaičiavimus atlikusi nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ tvirtina, kad suduotas smūgis ir šios verslo šakos reputacijai – užsakovai gali ateityje bijoti samdyti lietuvių vilkikus.

Nuo praėjusio ketvirtadienio ryto vidinėse Rusijos muitinėse imta nuodugniai tikrinti lietuviškos kilmės krovinius. Tai reiškia, kad visi kroviniai iškraunami, persveriami, gali būti imami pavyzdžiai tyrimams. Toks tikrinimas gali trukti nuo kelių parų iki kelių savaičių.

Po to, kai muitinėse sugedo maisto produktai, juos savaitės viduryje imta praleisti paprasčiau. Rusai taip pat paskelbė griežtinantys lietuviškų pieno produktų kontrolę ir kai kurioms įmonėms uždraudė įvežti savo gaminius.

„Reikia kalbėti ne tik apie negautas pajamas, tačiau yra nuostoliai ir dėl nutrauktų kontraktų, kurie gali būti gerokai didesni. Kai išskiriama viena vežėjų grupė, tai yra signalas krovinių siuntėjams, kad su šia grupe jie nedirbtų. Siuntėjai Europoje šią informaciją greitai gauna ir daro sprendimus. Tai yra ilgalaikiai nuostoliai, kuriuos įvertinti sudėtinga“, - DELFI sakė „Linavos“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Be to, anot jo, rusai penktadienį lietuvių vežėjams ėmė taikyti palydą nuo pasienio iki vidinių muitinių, o tai taip pat kainuoja papildomai.

Konvojaus palyda iki Maskvoje esančios muitinės kainuoja apie 900 Lt.

„Taigi šiandien nuo Latvijos-Rusijos pasienio buvo lydima 40 Lietuvos vilkikų, kurie dar tvarkingai susimokėjo už palydą“, - sakė G. Vincevičius.

Neoficialiai kalbama, kad nuodugni lietuviškų krovinių patikra turėtų baigtis pirmadienį, tačiau oficialios informacijos niekas neturi.

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad Lietuva patiria spaudimą dėl aktyvios Rytų partnerystės programos, kuria skatinami glaudesni posovietinių šalių santykiai su Europos Sąjunga (ES).

Tokiai nuomonei pritaria ir DELFI kalbintas politologas Nerijus Maliukevičius. Jos teigimu, Rusijos elgesys susijęs su Lietuvos  pirmininkavimu ES tarybai, kuri spręs dėl Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių Asociacijos ir laisvosios prekybos sutarčių su ES pasirašymo.

Didžiausiu kąsneliu šiame žaidime laikoma Ukraina, dėl kurios vyksta slaptos užkulisinės kovos tarp ES ir Rusijos. Ukrainos verslininkai taip pat jau susidūrė su Rusijos sankcijomis.

Politologo nuomone, Rusijos spaudimo kulminacija turėtų būti lapkritį, kai ketinama pasirašyti Asociacijos ir laisvosios prekybos sutartis su ES.

„Linavos“ duomenimis, į Rusiją važiuoja maždaug 13 tūkst. Lietuvos vilkikų, o tai yra maždaug pusė visų tokių sunkiasvorių transporto priemonių.

DELFI primena, kad Rusija yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.

Paskutinį sykį Lietuvos vežėjai Rusijos pasienyje strigo 2009 m. Tuomet pasienyje jie būdavo statomi į atskirą eilę ir nepraleidžiami pro sieną.

www.DELFI.lt
 
475
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Transportas

Prie Kauno – 31 mln. Lt vertės investicija (4)

2014 spalio mėn. 30 d. 13:47
Ketvirtadienį Kauno rajone oficialiai atidarytas logistikos centras, į kurį „Nacionalinė farmacijos grupė“ investavo 31 mln. litų.

Įspūdžiai Vilniaus oro uoste: iš stovėjimo aikštelės vadavo policija (52)

2014 spalio mėn. 30 d. 14:12
Įspūdžiai Vilniaus oro uoste: iš stovėjimo aikštelės vadavo policija
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Savaitgalį ne maloniausių įspūdžių Tarptautiniame Vilniaus oro uoste patyrė mažamečio sūnaus atvykęs pasiimti Rolandas: palikęs automobilį „Unipark“ aikštelėje, vyras su vaiku iš jos išvažiavo tik iškvietęs policiją. Bendrovė atsiprašo už nepatogumus ir žada atlyginti patirtus nuostolius.

A. Butkevičius – apie degalų kainų reguliavimą (41)

2014 spalio mėn. 30 d. 09:17
Algirdas Butkevičius
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Premjeras Algirdas Butkevičius pažymi, kad įstatymais negalima reguliuoti degalų kainų, kaip tą siūlo parlamentaras "tvarkietis" Stasys Brundza, esą jos turi priklausyti nuo laisvos rinkos dėsnių. O jeigu jie pažeidžiami, tuomet veiksmų turi imtis Konkurencijos taryba, pažymi Vyriausybės vadovas. 

Estų prekybos laivas Švedijoje užplaukė ant seklumos (7)

2014 spalio mėn. 29 d. 23:01
Baltijos jūra
K. Cemnolonskio nuotr.
Estijos prekybos laivas „Kertu“ Stokholmo salyno pakraštyje trečiadienį užplaukė ant seklumos; septyni iš devynių įgulos narių buvo evakuoti, kai į laivą ėmė veržtis vanduo.

Latvių lėktuvas įvarė baimės (14)

2014 spalio mėn. 29 d. 20:51
Stanstedo oro uostas
AP/Scanpix
Londone nutūpė Latvijos transporto lėktuvas, kurio perimti buvo pakelti Didžiosios Britanijos naikintuvai.