Milijonines investicijas rapsų perdirbimo ir biodyzelio gamykloms skiriantys verslininkai, kuriuos vilioja ir valstybės parama, susidurs su žaliavos trūkumu, jo kompensuoti importuojant rapsus iš Rytų nepavyks.
Kuras, degalai
© Corbis/Scanpix
Patys gamintojai pažymi, kad vargu ar Lietuvos žemdirbiai patenkins visą galimą paklausą, rašo "Verslo žinios".

Per pastaruosius kelerius metus šalyje pradėjo veikti ar dar tik ateityje pradės veikti beveik 10 įvairaus dydžio biodyzelio ir metilo esterio gamyklų, joms statyti naudojama ne tik investuotojų lėšos, bet tikimasi sulaukti Europos Sąjungos (ES) fondų paramos.

"Lietuvoje užauginamo kiekio pakanka vienai normaliai gamyklai. Vidutinės ES biodyzelio gamyklos per metus perdirba 200 tūkst. - 400 tūkst. tonų. Tik su tokiais pajėgumais jie sugeba konkuruoti. Dabar visi pristatys mažų gamyklų, po to sieks valstybės paramos. Atidirbta schema - pradžioj padarom, po to žiūrėsim", - sakė kooperatinės bendrovės "Kotenas" direktorius Antanas Kliunka.

Jo manymu, Lietuvoje kol kas optimalu 1-2 gamyklos, perdirbančios po 200 tūkst. tonų per metus.

Žemės ūkio ministerija, pagal planuojamus esamų ir būsimų įmonių pajėgumus, suskaičiavo, jog jau kitais metais reikėtų daugiau kaip 500 tūkst. tonų rapsų, tuo tarpu praėjusiais metais rapsų derlius vos viršijo 200 tūkst. tonų.

"Rapsų šiais metais gal užteks, tačiau kitais metais trūks, nes nespėsim išplėsti plotų. Teoriškai, jei prisijungs ir smulkūs ūkininkai, galime auginti apie 700 tūkst. tonų, tačiau realiai pajėgtume apie 500 tūkst. tonų. Toks poreikis jau bus kitais metais, bet vargu ar tiek užauginsime"- sakė Žemės ūkio rūmų agronomas Algirdas Aleksynas.

"Mažeikių nafta" kovo 1 dienos tieks rinkai biodyzelį. Bendrovė planuoja, kad biodyzelio gamybai per metus gali prireikti apie 15 tūkst. tonų riebiųjų rūgščių metilo esterio (RRME), dėl kurio tiekimo bendrovė pasirašiusi sutartį su "Rapsoila".

Pagal ES direktyvas, Lietuva privalo daugiau naudoti ekologiškus degalus. Nuo kitų metų šalyje ekologiški priedai degaluose bus privalomi. Iki šių metų pabaigos biodegalai turi sudaryti ne mažiau kaip 2 proc. bendro šalies rinkoje esančio benzino ir dyzelino, skirto transportui, o iki 2010 metų gruodžio 31 dienos - 5,75 procento.

Tuo metu koncernas "Achemos grupė" kartu su Vokietijos "MAN Ferrostaal" planuoja statyti biodyzelio įmonę.

"Verslo žinios" rašo, kad dėl naujos įmonės kūrimo "Achemos grupė" su verslo partneriu šių metų sausio pradžioje Vilniuje pasirašė ketinimų protokolą, o dabar atlieka galimybių studiją.

Planuojama, kad didžioji naujosios bendrovės akcijų dalis atiteks lietuviams, o kiek į ją bus investuota, dar skaičiuojama.

Įmonė 2008 metais turėtų iškilti Lietuvoje. Renkantis vietą, pasak koncerno "Achemos grupė" vadovo Bronislovo Lubio, kreipiamas dėmesys į logistikos ir energetinių išteklių kainą.

"Mūsų partnerių pateikti duomenys rodo, kad Vokietijoje biodyzelio gamyba sparčiai auga. Šioje srityje jie ne naujokai, todėl jų patirtis mums leis pritaikyti naujausias technologijas", - sakė B.Lubys.

Jis teigia, kad naujos įmonės akcijos, atsižvelgiant į tai, kad ji bus Lietuvoje, bus pasidalytos "Achemos grupės" naudai".

Pasak B.Lubio, biodyzelį planuojama parduoti Lietuvoje, jeigu "bus naudingos sąlygos", o jeigu ne - pirkėjais pasirūpins partneris - "MAN Ferrostaal", turintis realizacijos rinkų Vakarų Europoje.

"MAN Ferrostaal" yra koncernas, kurio veikla susijusi su pramonine gamyba, jūrų verslu, verslo paslaugomis.

Verslo plane numatyta, kad įmonės metinis pajėgumas turėtų būti ne mažesnis kaip 120 tūkst. tonų biodyzelio. Biodyzeliui gaminti gamykla naudos rapsus, alternatyva - modifikuotos bulvės. Dėl pastarųjų tiekimo "Achemos grupė" užmezgė ryšius su jomis prekiaujančia Vokietijos bendrove. Papildoma žaliava biokurui gaminti galėtų būti importuojama ir kraunama Klaipėdos įmonėje Krovinių terminalas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (309)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (4)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (1)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (253)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (129)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (309)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (11)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...