Pastaraisiais metais tiek sostinėje, tiek Lietuvoje daugėja dviračius besinuomojančių asmenų. Nors valdininkai ir tvirtina, kad sostinėje sąlygos dviračių turizmui palankios, dviračius nuomojančių įmonių atstovai ir patys dviratininkai įsitikinę priešingai. Nevienoda situacija ir Kaune bei Klaipėdoje.
Medinė dviračio skulptūra.
© AFP/Scanpix
Į Vilniaus turizmo informacijos centrą dažnai kreipiasi turistai, ieškantys informacijos apie kelionių dviračiais galimybes ir su prašymais išsinuomoti dviratį. Turizmo informacijos centras šią paslaugą užsieniečiams teikia už simbolinį vieno lito mokestį.

“Daugiausia į mus kreipiasi užsienio turistai, jiems pasiūlome žemėlapį su pažymėtomis dviračių trasomis, pageidaujančius ilgesnės kelionės nukreipiame į Verkių regioninį parką, savaitgaliais organizuojantį žygius dviračiais”, - pasakoja laikinai Turizmo informacijos centro direktorės pareigas einanti Jurgita Stasaitytė. J. Stasaitytė teigia, kad tarp užsieniečių visada buvo populiarios kelionės dviračiais ir pastaruoju metu nepastebėjusi didesnio turistų susidomėjimo dviračiais. Ji įsitikinusi, jog sąlygos važinėtis dviračiais mieste sudarytos.

Dviračius nuomojančios parduotuvės “Dviratis plius” pardavėjas Vaidas Verikas teigia, kad kasmet dviračius besinuomojančių žmonių daugėja. “Daugėja turistų, o kartu ir dviračius nuomojančių asmenų”, - įsitikinęs pardavėjas. Anot V. Veriko, daugiausia dviračius nuomojasi lietuviai. Pardavėjas mano, kad Vilnius dviračių turizmui nėra pritaikytas: “Nėra normalių dviračių takų, o centre esantys iš miesto pakraščių sunkiai pasiekiami, ir tai gali patvirtinti kiekvienas dviratininkas”.

Kelionių organizatoriaus “Kelrodis” Inventoriaus nuomos punkto, įsikūrusio Verkių regioniniame parke vadovas Algimantas Petkūnas tvirtina, kad pastaruoju metu susidomėjimas kelionėmis dviračiais ženkliai didėja. Anot A. Petkūno, dažniausi klientai – užsieniečiai, kurie noriai renkasi ne tik organizuotas keliones ir renginius, bet ir iškylas dviračiais. “Manau, sostinės savivaldybei dar yra daug kur padirbėti gerinant kelionių dviračiais sąlygas”, - įsitikinęs didžiausią kiekį paslaugų Vilniuje keliaujant sostinės apylinkėmis dviračiais teikiančios įmonės vadovas.

Vilniečiai Raimondas ir Antanas,sutikti traukinyje Vilnius-Kaunas pasakojo dviračiais keliaujantys į Vilkaviškį: “Kelionę pradėjom traukiniu vykdami iš Vilniaus į Kauną, pasibastę po Kauną dviračiais, apie 70 kilometrų keliausim į Vilkaviškį”. Vyrai pasakojo keliaujantys nuosavais plento dviračiais ir keliones šia transporto priemone praktikuojantys jau ne vienerius metus ir dažnai sukariantys po kelias dešimtis kilometrų. Paklausti apie dviračių turizmo sostinėje ir visoje Lietuvoje sąlygas, Raimondas ir Antanas pasakoja, kad jos – labai nevienodos – vietomis siauri plentai, duobėti, neasfaltuoti keliai, trūksta dviračių takų. Tačiau, anot dviratininkų, jie tuo nesiskundžiantys. Antanas pasidžiaugė galimybe traukiniu už tam tikrą mokestį vežtis dviračius – čia įtaisyti įrenginiai dviračiams prilaikyti. Didžiausias nepatogumas, kurį patiria keliauninkai – lietus, nuo kurio bėga slėptis po stogu ar medžiais. Štai ir Kaunas atvykus juos pasitiko prapliupusia didžiule liūtimi…

Klaipėdoje įsikūrusios viešosios įstaigos “Du Ratai”, populiarinančios dviračių transportą ir turizmą atstovas Saulius Ružinskas pasakoja, kad Klaipėdoje irgi daugėja dviračių turizmu užsiimančių turistų. “Dviračius nuomojasi klaipėdiečiai vykdami į Smiltynę, ypač daug klientų atvyksta keltais iš užsienio, kurie ir yra pagrindiniai mūsų klientai”, - teigia S. Ružinskas. Jis pridūrė, jog Klaipėdoje daugėja dviračių takų, uostamiesčio savivaldybė imsi veiksmų gerinti dviračių takus, rengia projektus Europos Sajungos paramai gauti.

Kiek kitokia padėtis Kaune. “Kauno diena” yra rašiusi, kad laikinojoje sostinėje išsinuomoti dviratį gana sudėtinga. Čia stinga informacijos ir apie dviračių nuomos paslaugas teikiančias įmones, ir apie dviračių takus. Laikraštyje minima, jog “Nors Kaunas šiemet džiaugiasi gerokai padidėjusiu turistų srautu, kol kas jiems vis dar trūksta elementarių paslaugų”. “Kauno diena” pastebi, kad Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, “du tris kartus padaugėjo ir besidominčiųjų aktyviuoju turizmu ir dviračių nuoma, tačiau turistams Kaunas nelabai ką turi pasiūlyti, nes dviračių nuomos paslaugas Kaune teikiančių firmų yra mažai”.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (10)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (31)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (28)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1119)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...