Aviacijos verslo įmonių grupė „Avia Solutions Group“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Rusijos valstybine korporacija „Rostec“ dėl bendros „Ramenskoe“ oro uosto vystymo įmonės steigimo.
Ramenskoe oro uosto projektas
© Bendrovės nuotr.

Kaip nurodo įmonė, ji į naujai steigiamos įmonės įstatinį kapitalą įneš beveik 80 mln. litų ir kontroliuos iki 75 proc. įmonės akcijų. Rusijos pramonės milžinė „Rostec“ į bendrą projektą investuos įnešdama jai priklausantį aerodromo „Ramenskoe“ teritorijoje turimą nekilnojamą turtą ir žemės sklypą. Per 7 metus bendros investicijos į naujo Maskvos oro uosto vystymą viršis 600 mln. litų.

Planuojama, kad oro uosto projektas buvs įgyvendinamas trimis etapais, 2014-2019 m. laikotarpiu.

Pasak Tomo Vaišvilos, „Avia Solutions Group“ aviacinės infrastruktūros vystymo ir plėtros direktoriaus bei vieno iš naujos bendros „Rostec“ ir „Avia Solutions Group“ įmonės vadovų, šiuo metu esantys trys Maskvos oro uostai jau beveik pasiekė savo pralaidumo ribas.

Tomas Vaišvila
Tomas Vaišvila
© DELFI / Tomas Vinickas

„Planuojama, kad 2020-aisiais Maskvos oro uostai aptarnaus 96,5 mln. keleivių per metus, o sostinės pralaidumo galimybių deficitas sieks beveik 10 mln. keleivių net vystant ir plečiant kitus tris oro uostus. Šiuo metu Rusijoje steigiami pirmieji tikri „low cost“ vežėjai, kuriems reikia atitinkamos infrastruktūros. Pastarosios, deja, jau veikiantys oro uostai pasiūlyti negali. „Ramenskoe“ oro uostas su 12 mln. keleivių pralaidumu užpildys šią nišą. „Avia Solutions Group“, išnaudodama įvairių grupės įmonių patirtį, įkurs reikiamas tarnybas bei į oro uostą pritrauks dalį savo klientų, kuriuos šiandien aptarnauja antžeminio, techninio palaikymo ir mokymų srityse. Dalį veiklų oro uoste vykdys įkurtos „Avia Solutions Group“ antrinės įmonės“, - teigia T. Vaišvila.

Šiuo metu aerodromas „Ramenskoe“, taip pat vadinamas „Žukovskiu“, turi 2 nusileidimo takus, vienas kurių yra ilgiausiais Europoje ir siekia 5,4 km. Tam, kad dabartinis aerodromas būtų transformuotas į pilnavertį tarptautinį oro uostą, reikia pastatyti keleivius aptarnaujantį kompleksą ir įkurti reikiamas tarnybas. Todėl pirmojo etapo metu bus suprojektuotas ir pastatytas pirmasis 7000 kv. m. ploto keleivinis terminalas, gebėsiantis aptarnauti iki 1,8 mln. žmonių per metus bei trumpalaikės ir ilgalaikės automobilių saugojimo paskirties aikštelės.

Projekto vystymo metu valstybinės įstaigos turėtų rekonstruoti automobilių kelią nuo magistralės iki oro uosto ir iki 2020 metų atvesti greitąjį traukinį iki pat sklypo, rekonstruojant tik nedidelę dalį jau esančių bėgių. „Avia Solutions Group“ įsteigs visas reikiamas oro uosto tarnybas bei pasirūpins visomis reikalingomis licencijomis ir leidimais.

Pirmasis Rusijos oro uostas, pritaikytas žemų kainų oro vežėjams, savo veiklą pradės jau 2015 metų vasarą.

Antrojo ir trečiojo vystymo etapų metu planuojama pastatyti antrąjį bei žymiai išplėsti pirmąjį keleivinį terminalą. Bendras dviejų terminalų plotas sieks 60 tūkst. kv. m., o viso oro uosto pralaidumas padidės iki 12 mln. keleivių per metus. Taip pat oro uosto teritorijoje bus pastatytas 5000 kv. m. krovinių aptarnavimo terminalas, orlaivių techninio aptarnavimo centras, daugiaaukštės stovėjimo aikštelės 3240 automobilių, 250 kambarių viešbutis ir du ofisų centrai, kurių kiekvieno plotas sieks po 5000 kv. m.

Papildomai bus suprojektuotas ir pastatytas 100 000 kv. m. prekybos ir pramogų centras. Šis papildomų komercinių objektų sąrašas leis naujam oro uostui sugeneruoti daugiau pajamų iš neaviacinės veiklos, taip kompensuojant itin mažą oro uosto rinkliavą, specialiai pritaikytą būsimiems žemų kainų oro vežėjams.

Sėkmingai įgyvendinus visus tris vystymo etapus, per penkis metus į tarptautinį „Ramenskoe“ oro uostą bus pritraukta virš 600 mln. litų investicijų, sukurta 10 tūkst. darbo vietų, pastatyta 240 tūkst. kv. m. oro aviacinės bei kitos infrastruktūros ir, iki 2022 metų, aptarnauta virš 20 mln. tarptautinių ir regioninių keleivių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (6)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Ministerija nenori tylėti apie 404 eurų algą mokytojams: uždirba kur kas daugiau (94)

Po to, kai DELFI paviešino skaičius, kiek mokytojų Lietuvoje trūksta iki mokslo metų pradžios...

1 euras Odesoje – per dideli pinigai: parodė, ką galima nusipirkti uz centus (12)

Pigiau nei Odesoje – sunku surasti. Šiame Ukrainos kurorte už centus galite važinėti viešuoju...

K. Girnius. Ar lietuviai buvo sovietų genocido auka? (25)

Mėnesio pradžioje JTO tyrimo komisija dėl Sirijos pareiškė, kad Islamo valstybė jau trejus metus...

Bankas įspėja – daliai klientų paslaugų įkainiai didės (97)

Pristatant šiemetinę naujovę – pagrindinių bankinių paslaugų krepšelį – buvo žadama, kad...

Policija ieško į susišaudymą Vilniuje, kaip įtariama, įsivėlusio O. Pikul-Jasaitienės brolio (8)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis,...

9 patarimai, į ką atkreipti dėmesį renkantis būstą (3)

Tobulo būsto nėra – kiekvienas turi didesnių ar mažesnių trūkumų. Vis dėlto geriau apie juos...

Pasigedusi iššūkių metė pelningą profesiją: naują darbą būtų sutikusi dirbti už dyką (1)

Lietuvoje ryškėja nauja nemaloni tendencija, skelbiama, kad jau pradeda trūkti kvalifikuotų...

Nacionalinio parko saugotojai savo kieme nepastebėjo nelegalaus statinio: iki tragedijos buvo vienas žingsnis (61)

Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) valdomame Užutrakio dvare vos per plauką išvengta...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (29)

Planas rekonstruoti „ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Vasarinės spūstys bando vilniečių nervus: įvardijo problematiškiausias vietas (22)

Kamščiai keliuose daugumą vairuotojų varo iš proto ir tampa rimtu kantrybės išbandymu, o užvis...