Penktadienį Lietuvos ir Lenkijos susisiekimo ministrai pasirašę bendrą memorandumą dėl sienos kirtimo taško ir „Rail Baltica" pasienio atkarpos kreipėsi į Europos Komisiją, prašydami šiai europinei geležinkelio vėžei skirti lėšų iš specialios programos. Abi šalys tikisi sulaukti ne tik jau numatytų, bet dar ir papildomų pinigų.
Algirdas Butkevičius ir Jerzy Polaczek
© DELFI (R.Lukaitytės nuotr.)
Abi šalys tikisi sulaukti ne tik jau numatytų, bet dar ir papildomų lėšų.

„TEN-T" programoje dokumentų rengimui ir techniniam projektui Lietuvai numatyta skirti 2,7 mln. eurų iki 2009 metų.

„Šio memorandumo pasirašymas yra labai svarbus dėl to, kad mes galėsime naudoti lėšas iš TEN-T programos", – penktadienį spaudos konferencijoje sakė Lietuvos susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius.

„Rail Baltica" sienos tarp Lietuvos ir Lenkijos kirtimo taškas išliks toks pat, koks yra ir šiuo metu – ties Mockavos ir Trakiškių gyvenvietėmis.

Lietuva iki liepos ketina paskelbti konkursą dėl projekto rangovo parinkimo, o iki metų pabaigos planuojama baigti „Rail Baltica" projektavimo darbus.

Tuo tarpu Lenkijos transporto ministras Jerzy Polaczek penktadienį tvirtino, kad Lenkija „Rail Baltica" darbus laiko prioritetiniais 2007-2013 metais, kuriems iš daugiau nei 4 mlrd. eurų, skiriamų geležinkelių modernizavimui, ketinama skirti apie 100 mln. eurų.

Tačiau kol kas lieka neaišku, kada Lenkija pradės modernizuoti geležinkelio vėžes, anot jos transporto ministro, iki 2013 metų ketinama nutiesti dalį "Rail Baltica" vėžės, tačiau neaišku, kurią.

Lenkija dar ketina atlikti papildomą palyginamąją analizę, kad būtų pasirinkta optimaliausia geležinkelio vėžių vieta jos teritorijoje.

„Mūsų bendras interesas paskatinti krovininio transporto judėjimą, taip pat padaryti atitinkamas išvadas remiantis medžiaga, kurią turi pateikti Lenkijos-Lietuvos darbo grupės dėl logistikos terminalo statybos", – tvirtino J. Polaczek. Lietuva geležinkeliui „Rail Baltica" numačiusi skirti 500 mln. Lt iš 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos. Pagal dabartinį projektą, iki Kauno ketina nutiesti europinę geležinkelio vėžę, kuria traukiniai važiuotų iki 200 km/val. greičiu, o nuo Kauno iki Latvijos sienos geležinkelio bėgius ketinama rekonstruoti, kad traukiniai galėtų važiuoti iki 160 km/val. greitį.

Tikimasi, kad geležinkelio tiesimas nuo Lenkijos pasienio turėtų prasidėti 2009 m., o pirmieji traukiniai šia atkarpa galėtų pajudėti apie 2015 m.

„Rail Baltica" europinėmis geležinkelio vėžėmis turėtų sujungti Helsinkį ir Varšuvą per Lietuvą, Latviją ir Estiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (254)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (456)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (191)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (27)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (258)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Vėžio pacientams viena klaida mirties riziką padidina net 2,5 karto (2)

Vėžys – sunki liga, kuriai įveikti reikia daug jėgų ir stiprybės. Chemoterapija , kurią...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...

Naujos kartos automobiliai gali tapti išsigelbėjimu ieškantiems būsto nuomai

Savavaldis transportas – jau realybė. Taksi be vairuotojų važinėja po Pitsburgą, San Franciską...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (16)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

Žvilgsnis iš arti: Malaizijos milijardieriaus paveldėtoja dalinasi ištaigingo gyvenimo akimirkomis (1)

Paprasti mirtingieji dažnai ieško progų žvilgtelėti į turtingų ir žinomų gyvenimus. Kadangi...