Susisiekimo ministerija ketina aiškintis, ar Lietuvai reikalingas naujas oro uostas ir kurioje vietoje būtų naudingiausia jį statyti. Susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis antradienį su Seimo Pirmininku Artūru Paulausku aptarė galimybes statyti naują oro uostą.

Zigmantas Balčytis
© ELTA
Kaip po pokalbio ministras teigė žurnalistams, dar šiais metais numatoma atlikti papildomą tyrimą, po kurio paaiškėtų, ar būtina statyti naują oro uostą ir kurioje šalies vietoje statyba ekonomiškai labiausiai apsimokėtų. Pasak ministro, naujas oro uostas leistų tinkamiau sureguliuoti keleivių srautus.

"Mano nuomone, netolimoje ateityje bus reikalingas naujas oro uostas, - pažymėjo Z.Balčytis. - Esama nemažai Europos Sąjungos (ES) direktyvų, kurių Vilniaus oro uostas šiandien netenkina".

Ministro teigimu, naujas oro uostas gali iškilti tik po kelių dešimtmečių, tačiau su jo žadamomis keleivių srautų problemomis Lietuva esą gali susidurti jau po 4-5 metų.

Susisiekimo ministerijos paskaičiavimu, Vilniaus oro uosto keleivių srautas 2010-2013 metais turėtų pasiekti 2 mln. žmonių per metus, arba daugiau nei jis galėtų aptarnauti. Tokie skaičiai vasarį buvo paskelbti patikslintoje ministerijos Civilinės aviacijos veiklos strategijoje liberalizuotoje rinkoje.

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pajėgus kasmet aptarnauti 1,5 mln. keleivių. Todėl strategijoje buvo pasiūlytos dvi išeitys - 1,488 mlrd. litų kainuojantis naujas oro uostas Elektrėnuose, kuris kasmet galėtų aptarnauti 3,5 mln. keleivių, arba pietinės Kauno oro uosto dalies plėtimas, kuris atsieitų 427 mln. litų.

Naują oro uostą Lietuvoje statyti yra paraginusi asociacija "Lietuvos investuotojų forumas". Pasak asociacijos, Vilniaus oro uostas yra per mažas ir gadina Lietuvos įvaizdį.

Paties oro uosto atstovai buvo paskaičiavę, kad jo pajėgumų užteks iki 2025-2030 metų. Vilniaus oro uosto plėtros direktorius Mindaugas Bajerčius yra sakęs, kad Lietuva nėra didelė tranzito valstybė, todėl keleivių srautai augs labai lėtai.

Pernai Vilniaus oro uostas sulaukė 994,16 tūkst. keleivių - 38,1 proc. daugiau nei užpernai (719,85 tūkst.). Skrydžių skaičius oro uoste išaugo 29 proc. - iki 23,66 tūkst. Šiemet tikimasi sulaukti ne mažiau kaip milijono keleivių.

Šiemet tikimasi gauti ES finansavimą (20-30 mln. litų) naujo terminalo, skirto ne Šengeno šalių keleiviams, statybai. Šis terminalas turėtų būti pradėtas statyti šių metų rugpjūtį, o pradėti veikti 2006 metų gruodį. Pastačius antrą terminalą, oro uostas galės aptarnauti 2,5 mln. keleivių per metus.

Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės yra pasiūliusios pastatyti Lietuvos tarptautinį oro uostą su pagrindiniu keleivių ir krovinių terminalu Kaune bei vietiniu keleivių terminalu Vilniuje. Taip pat pasiūlyta abu miestus sujungti greitojo geležinkelio atšaka, greta kurios būtų nutiestas naujas automobilių greitkelis.

Manoma, kad tokiu atveju Kauno oro uostas priviliotų Panevėžio ir Šiaulių gyventojus, kurie savo kelionėms dabar renkasi ne Vilniaus, o arčiau esančios Rygos oro uostą.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (225)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (10)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (8)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (1)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (66)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (20)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (1)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...

Rusija: Surguto mieste vyras peiliu sužeidė aštuonis žmones (11)

Šeštadienį Surguto mieste (Chantų-mansių autonominė apygarda) peiliu ginkluotas nežinomas vyras...

Policija: Suomijoje įvykdytas išpuolis tiriamas kaip teroro ataka (50)

Suomijos policija šeštadienį paskelbė, kad ankstesnę dieną įvykdytas išpuolis pietiniame Turku...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (103)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (55)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – penkto kaklo...

R. Bogdanas. Iš ko Šiaurės Korėja gavo ukrainietiškus variklius raketoms? (575)

Vienas tarptautinis detektyvas artėja prie finišo tiesiosios. Įvyks teismas Hagoje, kuris paskelbs...

Odos vėžio simptomai, kurie dažnai būna nematomi (1)

Dažniausiai – 99 atvejais iš 100 – odos vėžys yra aiškiai regimas kūno paviršiuje (nors...