Europos Sąjungoje (ES) verda ginčai dėl oro keleivių teisių. Siūloma, kad bendrovės už vėluojančius skrydžius keleiviams mokėtų kompensacijas, be to, nedraustų į lėktuvą, kaip atskirą bagažą, neštis oro uostuose pirktų prekių, o vėluojant išskristi – pamaitintų greičiau nei dabar.
© Shutterstock nuotr.

Apklausa Danijoje rodo, kad tik 2 proc. keleivių gauna jiems priklausančias kompensacijas už atšauktą arba vėluojantį skrydį. Tad ES institucijose užvirė ginčai, kaip užtikrinti keleivių teises, nenuskriaudžiant oro bendrovių. Europos parlamentas (EP), matyt, ir dėl artėjančių rinkimų labiau linkęs didinti keleivių teises ir kompensacijas, jei oro bendrovės nevykdo sąlygų. Parlamentarai Europos Komisijos (EK) siūlymui pateikė pusę tūkstančio pataisų.

„Kad būtų daugiau aiškumo, informacijos, skaidrumo ne tik dėl kainų, bet ir tada, kai rezervuojamas bilietas. Taip pat reikia aiškiai apibrėžti įlaipinimo teises. Ir svarbiausia aiškiai apibrėžti, kas yra nenumatyti atvejai“, – projekto turinį apibūdina EP narys Gorgesas Bachas. – Mane šiek tiek šokiravo, kai oro linijos nuolatos praneša apie technines problemas, ir kad tai yra nenumatyti atvejai.“

Bendrovės turėtų įrodyti, kad lėktuvas buvo tikrai prižiūrimas, o techninė problema rimta ir kilo netikėtai. Taip pat jos galėtų nemokėti kompensacijų, jei skrydis vėluotų dėl oro sąlygų ar dispečerių streikų.

Nesutarimų politikų rate kyla ir dėl kompensacijų už vėluojančius skrydžius. EK siūlo kompensaciją mokėti tik jei lėktuvas Bendrijos viduje vėluoja atskristi daugiau nei penkias valandas. Tačiau europarlamentarai nori nustatyti keleiviams palankesnį – trijų valandų – vėlavimą. O kompensacija būtų 300 eurų. Jei skrydžio atstumai didesni, oro bendrovės galėtų vėluoti daugiau, tačiau kompensacija išaugtų dvigubai.

O jei lėktuvas vėluoja bent dvi valandas, pagal naujas taisykles, keleivis turėtų gauti maisto.

Europos Oro bendrovių asociacija sako, kad nauji siūlymai didins jiems finansinę naštą. Tačiau panašu, kad diskusijos užsitęs, nes bendros pozicijos šalys narės dar neturi.

„Pozicija yra nevienareikšmė, tačiau apibendrinant galima pasakyti taip: keleivių teisės turi būti apgintos labiau nei šiuo metu yra. Iš kitos pusės – jos turi būti subalansuotai apgintos, kad nesudarytų didelių finansinių nuostolių ir nesustabdytų investicinės plėtros iš vežėjų pusės“, – sako Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Manoma, kad galutinis sprendimas dėl oro keleivių teisių bus priimtas tik po metų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

D. Buta pradėjo dirbti Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmuose

Buvęs Valstybinės mokesčių inspekcijos komunikacijos vadovas Darius Buta trečiadienį pradėjo...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (39)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (576)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (67)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (6)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (16)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (587)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (17)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (28)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (117)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (52)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (13)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...