„Laivas „Indepencence“ yra naujas ir jis gali naviguoti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose. Todėl tikrai neturėtų kilti kliūčių jį patraukti nuo SGD terminalo. Numatoma, kad „Independence“ nuo terminalo bus atšvartuotas šeštadienį ir prišvartuotas prie netoli esančios „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. Laivas, aišku, bus atjungas nuo dujų perdavimo įrangos, užsandarintas. Panašiai Klapėdos uoste švartuojami ir atšvartuojami tanklaiviai“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jis nenorėjo įvardinti, kiek ilgai laivas „Independence“ bus prišvartuotuotas prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. „Tiek, kiek reikės, kiek truks dugno valymo darbai. Viskas tiksliai apskaičiuota, tačiau įtakos planams gali turėti oro sąlygos“, – tvirtino A. Vaitkus.

Krantinė prie SGD terminalo iki 16,5 metro buvo išgilinta prieš dvejus metus. Per juos susikaupė apie 2 metrai dumblo, nešmenų sankaupų, todėl gylis dabar siekia apie 14 metrų. Tačiau laivui „Independence“ tai netrukdė, nes jo grimzda yra kiek daugiau nei 12 metrų.

„Tas gylis ir vieta prie SGD terminalo yra tarsi dumblo ir nešmenų gaudyklė. Tai nieko netikėto, viskas taip buvo planuota, skaičiuota. Taip lengviau išvalyti laivybos kanalą nuo nešmenų, kai jie praktiškai susikaupia vienoje vietoje“, – aiškino A. Vaitkus.

Jis neatmetė galimybės, jog po dvejų metų „Indepencence“ laivą vėl reikės patraukti, kad būtų galima išvalyti uosto aktvatorijos duugną ties SGD terminalu.

Viliamasi, kad darbai jau bus atliekami su specialiai pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymą pastatyta žemsiurbe-žemkase.

„Jau baigiama rengti techninė dokumentacija, o tada galėtume skelbti konkursą projektuoti žemsiurbę, o vėliau – ją statyti. Norime, kad ji būtų pritaikyta būtent Klaipėdos uostui, nes jis gana specifinis dėl savo krantinių. Be to, siekiamybė yra tokia, kad žemsiurbėje būtų sumontuotas variklis, leisiantis naudoti SGD, nes tai labai atpigintų žemsiurbės ekploatacija“, – teigė A. Vaitkus.

Jo žodžiais, labai tikimasi, jog Klaipėdos uostas savo žemsiurbę-žemkasę turės maždaug po dvejų metų. Kol kas skaičiuojama, kad ji gali kainuoti apie 40 mln. dolerių.

Šią savaitę Klaipėdos uosto laivybos kanalo valymo darbus pradės žemsiurbė „AL IDRISI“. Ji priklauso didžiausiai pasaulyje gilinimo ir valymo kompanijai „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą.

„Tai, kad į Klaipėdos uostą ateina dirbti bendrovė, kuri pasaulyje yra numeris vienas, rodo, kad mes dirbame skaidriai, konkrečiai ir maksimaliai greitai atsiskaitome už darbus“, – teigė A. Vaitkus.

Numatyta, kad žemsiurbė iš Klaipėdos uosto akvatorijos išvalys apie 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Jos bus palaidotos jūroje, specialiuose rajonuose.
Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (515)