Pernai šalies keliuose žuvo 241 pėsčiasis, daugiau nei pusė jų – 159 – žuvo tamsiu paros metu. 2231 kartą automobilis užvažiavo ant pėsčiojo. Keliaujant be atšvaito neapšviestu keliu, rizika pakliūti į nelaimingą atsitikimą išauga iki 8-ių kartų lyginant su pėsčiuoju, kuris naudoja atšvaitą.
Dviračio atšvaitas
© K.Šatūno nuotr.
Atšvaitų pardavėjai tikina, kad šios prekės pastaraisiais metais populiarėja, tačiau atšvaitų pėstiesiems beveik neįmanoma įsigyti degalinėse - jais mieliau prekiauja didieji prekybos centrai.

Atšvaitai degalinėse – deficitas

UAB „Lukoil Baltija“ atstovė sakė, kad atšvaitai pėstiesiems - neautomobilinė prekė, tad tinklo degalinėse jais neprekiaujama – pardavinėjamos tik šviesą atspindinčios liemenės vairuotojams. Tačiau rugsėjį degalinėse vykdyta akcija, kai perkant automobilinę prekę dovanotas atšvaitas.

Panaši situacija ir „Ventus“ degalinių tinkle – atšvaitais čia prekiaujama ne visose degalinėse, o jei kuriose degalinėse atšvaitų ir galima aptikti, reiškia, tai - iš anksčiau užsilikusi prekė.

UAB „Lietuva Statoil“ tinklo degalinėse prekiaujama atšvaitais - juostelėmis, vyniojamomis aplink ranką. Jos, pasak „Lietuva Statoil“ atstovo, gana populiarios ir perkamos.

Prekybos centruose nedulka

Bendrovės „Norfos mažmena“ atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis pasakojo, kad šio tinklo parduotuvėse prekiaujama atšvaitų rinkiniu, kurį sudaro šviečiantys diržas juosmeniui ir dirželis ant rankovės. Anot pašnekovo, pusšešto lito kainuojantis rinkinys turi paklausą, todėl ateityje planuojama juo prekiauti ne tik didžiausiose „Norfos“ parduotuvėse, bet ir mažesniuose parduotuvių skyriuose. D.Ryliškis sakė, kad ateityje rengiamasi šviečiančius diržą ir dirželį platinti atskirai.

UAB „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė–Česnulienė DELFI sakė, kad atšvaitų populiarumas pradėjo augti pastaraisiais metais. Jei, pasak R.Stanaitytės–Česnulienės, prieš porą metų atšvaitai dulkėdavo lentynose, tai dabar išaugęs ir jų asortimentas, ir prekių nuperkama iki kelių kartų daugiau. Anot jos, atšvaitai išpopuliarėja prasidedant tamsiajam metų laikui, tačiau didžiausias pirkimo bumas - prieš rugsėjį, kai vaikų saugumu kelyje suskumba rūpintis tėvai.

“Rimi Lietuva“ prekiaujama kelių rūšių šviesą atspindinčiais atšvaitų rinkiniais, šviesą atspindinčiomis juostomis ir liemenėmis.

„Maxima Lt“ atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė teigė, kad parduotuvėse prekiaujama pakabinamais ant kaklo, klijuojamais, tvirtinamais ant rankos atšvaitais. Yra ir atšvaitų, kartu atliekančių ir raktų pakabuko funkciją. „Maxima“ prekybos centruose prekiaujama kiniškais ir latviškais atšvaitais, jų kainos siekia 1 – 3 litus. Anot V.Jakubauskaitės, atšvaitai labiausiai perkami prieš naujuosius mokslo metus ir žiemą.

Iš didžiųjų prekybos centrų atšvaitais visiškai neprekiaujama „Iki“ parduotuvėse. „Nėra paklausos – nėra pasiūlos“, - situaciją apibūdino mažmeninės prekybos tinklo „Iki“ atstovas spaudai Tomas Vaišvila.

Kas ieško, tas randa

„Principas yra vienas – kas norės nusipirkti atšvaitą ir kas supranta, nusipirks. Jų galima nusipirkti net spaudos kioskuose. Jeigu norima, galima rasti“, - DELFI sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas, paklaustas, kur turėtų būti prekiaujama atšvaitais. Anot jo, prekiauti atšvaitais jokios pareigos nėra.

V.Sadauskas pastebėjo, kad per metus Lietuvos Automobilių kelių direkcija išdalino 200 tūkstančių atšvaitų, kasmet atšvaitai dalijami pirmaklasiams. Anot jo, neužtenka vaikui duoti atšvaitą – svarbu išmokyti juo naudotis ir paaiškinti, kam jis reikalingas.

Saugaus eismo departamento direktorius sako, kad atšvaitas turėtų būti matomas 360 laipsnių kampu. „Jeigu jūs nusipirksite kad ir pakabinamą nedidelį atšvaitą, bet jį užsikabinsite ne šone, o tiktai priekyje, jus matys tik iš vienos pusės“, - sakė ji, paaiškinęs, kad geriausia atšvaitą prikabinti pririšant prie peties, kad einant šis tabaluotų. Tačiau, anot jo, dar geriau naudoti apjuosiamą atšvaitą – jie matomi 360 laipsnių kampu, pastebimi tiek einat pėsčiam, tiek važiuojant dviračiu.

Pasak V.Sadausko, kas ketvirtam žuvusiajam tamsiuoju paros metu būtų buvę galima išsaugoti gyvybę, jei jis būtų dėvėjęs atšvaitą. Specialistas sako, kad jei pėsčiasis be atšvaito, jį automobilio vairuotojas pastebės tik prieš keletą dešimčių metrų, o jeigu automobilio greitis 80 km/val., vairuotojas kažin ar suspės pradėti stabdyti anksčiau nei susidurs su pėsčiuoju. Jei pėsčiasis su atšvaitu, net ir tokiose situacijose vairuotojas jį pastebės mažiausiai prieš 100 metrų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (501)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (53)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (4)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (1)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (95)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (174)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (262)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (22)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (551)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (49)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (189)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...