Prieš Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisiją netrukus gali iškilti dilema - ryžtis ar ne pertvarkyti miesto sankryžas taip, kad jose būtų išspręsta transporto kamščių problema.
© DELFI
Idėją, kaip būtų galima išvaduoti pagrindines uostamiesčio gatves nuo piko valandomis susidarančių eilių, pasiūlė 30 metų vairavimo patirtį turintis klaipėdietis Kęstutis Norkus, šiuo metu vadovaujantis vienai transporto ekspedicinei bendrovei.

Tiesa, nepaisant gana racionalių K. Norkaus minčių, profesionalūs projektuotojai vyriškio siūlymus vadina mėgėjiškais ir neparemtais konkrečiais skaičiais.

Dviejų juostų principas

K. Norkaus pralaidžių gatvių idėja remiasi paprastu principu - jei eina dvi eismo juostos, kuriomis galima važiuoti tiesiai, per miestą, tai joms neturi kliudyti jokios sankryžos.

"Problemą sukuria galimybė iš kraštinės, kairiosios, eismo juostos sukti kairėn. Ta pačia juosta važiuojantys tiesiai vairuotojai priversti sustoti ir laukti, kol kažkas pasuks kairėn.

Taip ne tik gaištamas laikas ir deginamas kuras. Nenorėdami be reikalo stovėti, vairuotojai stengiasi persirikiuoti į gretimą eismo juostą, kuria važiuoja kiti automobiliai. Taip sukuriamos ir avarinės situacijos, dažnai pasibaigiančios mašinų sudaužymu ar net žmonių sužalojimu",- sako K. Norkus.

Uždrausti posūkį?

Vienas iš šios problemos sprendimo būdų - dideliu automobilių srautu garsėjančiose gatvėse visai uždrausti sukti kairėn.

K. Norkus įsitikinęs, kad tai nebūtų drastiškas žingsnis. Anot jo, pavažiuoti iki tinkamos sankryžos ir tada pasukti kairėn kainuotų mažiau nervų ir pačiam žmogui, ir už jo priverstoms sustoti kelioms dešimtims kitų vairuotojų.

Apie kelią, kuriuo galima patekti į kokį nors objektą, esantį kairėje, vairuotojus turėtų informuoti iš anksto bei ties draudžiamu posūkiu pastatyti informaciniai ženklai.

Judriose sankryžose sukti kairėn galima būtų uždrausti tik tam tikromis, pavyzdžiui, piko valandomis. Tai jau yra padaryta Žvejų ir Pilies gatvių sankryžoje, kur sukti į kairę negalima nuo 7 iki 20 val.

Reikia papildomų eismo juostų

"Pavyzdžiui, važiuojantieji Minijos gatve miesto centro link ties AB "Klaipėdos kartonas" priversti laukti, kol čia pasuks sunkusis transportas.

Problemos nebūtų, jeigu šioje vietoje pusė gatvės būtų praplatinta iki trijų eismo juostų - viena iš jų būtų skirta sukantiems kairėn, kitos dvi - važiuojantiems tiesiai",- sako K. Norkus.

Būtent papildomų eismo juostų įrengimą judriose sankryžose jis vadina vienu iš būdų likviduoti kamščius: "Statant S. Nėries ir Priestočio gatvių sankryžą tikrai buvo galima padaryti po tris eismo juostas kiekviena kryptimi. Vietos dar vienai juostai ir dabar yra. Tereikia jos "pasiskolinti" iš vejos arba automobilių stovėjimo aikštelės".

Projektuotojai - prieš

K. Norkaus teigimu, daugelyje svarbių miesto sankryžų yra vietos jas praplatinti. Kelių beverčių medžių ar nutryptos žolės vietoje įrengtos lėtėjimo bei greitėjimo juostos, klaipėdiečio nuomone, padėtų sutrumpinti prie raudono šviesoforo signalo laukiančių mašinų eiles.

Tačiau gatvių projektavimo specialistai neskuba girti tokių siūlymų. Ne vieną uostamiesčio gatvę suprojektavusios AB "Kelprojektas" Klaipėdos filialo viršininkas Edmundas Kolakauskas tvirtina, kad daugelyje miesto sankryžų įrengti dar vieną eismo juostą nėra galimybės.

Anot E. Kolakausko, tam trukdo požeminės komunikacijų trąsos, inžineriniai tinklai ar vadinamosios raudonosios ribos, neleidžiančios keisti ankstesniojo projekto.

"Be to, kam be reikalo įrenginėti papildomą eismo juostą sukantiems į kairę, jeigu šių mašinų nebus daug, - sako projektuotojas. - Kiekvienu atveju reikia konkrečių skaičių. Pavyzdžiui, S. Nėries ir Priestočio gatvių sankryžoje sukančių kairėn automobilių nėra daug ir kamščių čia dėl to nesusidaro".

Ką gelbsti saugumo salelės?

Papildomos eismo juostos sukantiems į kairę gali būti įrengtos vietoj dabar egzistuojančių ir nežinia dėl ko įrengtų pėsčiųjų saugumo salelių vidury sankryžos.

"Saugumo salelės skirtos pėstiesiems, norintiems pereiti gatvę šviesoforu nereguliuojamoje vietoje. Tačiau ką jos veikia normaliose sankryžose, pavydžiui, Naujosios Sodo ir Naujosios Uosto sankirtoje? Nieko, tik gadina į jų aštrius kelkraščius atsitrenkusių mašinų padangas",- tvirtina K. Norkus.

"Saugumo salelės skirtos pėstiesiems, nespėjusiems pereiti gatvės, kurioje yra keturios ir daugiau eismo juostos, todėl jos yra būtinos", galimybę nugriauti šiuos kelio statinius neigia E. Kolakauskas.

Eismą nukreips... dažai

Dar vienas būdas panaikinti ar bent sumažinti panaikinti kamščius mieste būtų pats pigiausias - dažai. K. Norkaus nuomone, kai kuriose svarbiose sankryžose, pavyzdžiui Liepojos plento ir Lideikio gatvių sankirtoje, važiuojant miesto centro link, yra trys eismo juostos: pirma - tik sukantiems į dešinę, antra - važiuojantiems tiesiai, trečia - tiesiai ir į kairę.

"Kam reikia atskiros juostos čia sukantiems į dešinę? - stebisi K. Norkus. - Geriau šia juosta leisti judėti ir tiesiai, o trečiąją juostą skirti tik važiuojantiems į kairę. Taip pastarieji netrukdytų pagrindiniam mašinų srautui, judančiam Poilsio parko link".

Anot klaipėdiečio, pakoreguoti transporto judėjimą čia užtektų kibirėlio dažų - tereikėtų perpaišyti eismo juostas.

E. Kolakauskas neneigia, kad eismo juostas pakoreguoti dažų pagalba būtų galima, tačiau, anot jo, ir dabar didelės problemos nėra - esą vairuotojai sėkmingai vadovaujasi ne tik kryptį rodančiais horizontaliojo žymėjimo ženklais, bet ženklais, kabančiais virš gatvės ar stovinčiais šalikelėje.

E. Kolakauskas sako nieko naujo nematąs ir pasiūlyme svarbesnėse gatvėse, kur yra skiriamosios juostos, įrengti ir lėtėjimo-greitėjimo juostas.

Kai kuriose, net ir plačiose gatvėse tokios juostos padėtų išvengti skaudžių avarijų. Pavyzdžiui, Baltijos prospekto viduryje, važiuojant juo Šilutės plento link, galima sukti ir į kairę, ir į dešinę.

Tačiau čia dažnai įvyksta avarijos, nes 80 kilometrų per valandą greičiu pirma ar trečia juosta judantys automobiliai nespėja sustoti ir trenkiasi į mašinas, sustojusias prie posūkio. To nebūtų, jei apsisukantys automobiliai važiuotų lėtėjimo-greitėjimo juostomis.

Tokios juostos būtinos ir Taikos prospekte ties Dubysos, Debreceno, Naujakiemio gatvėmis, Šilutės plente ties buvusiu "Dailės" kombinatu ir kitose gatvėse.

Keista tai, kad nemažai kritikuotinų sankryžų suprojektuota pastaraisiais, transporto priemonių skaičiaus didėjimo metais. "Net sovietmečiu įrengtos kai kurios sankryžos yra funkcionalesnės už dabartines", - sako K. Norkus.

E. Kolakauskas nenori pripažinti, kad dabar projektuotojai daro klaidas. Anot jo, įrengiant sankryžas yra atsižvelgiama ne tik į automobilių srautus - projektą koreguoja ir jo įgyvendinimo sudėtingumas, vietovės ypatumai.

Vis dėlto tvirtinti, kad miesto visos gatvės ir sankryžos suproktuotos tobulai, būtų įžūlu. Kai kurias klaidas ištaisyti įmanoma ir netgi būtina, jei jos didina oro taršą, gadina miestiečių nervus, automobilius ir žaloja sveikatą.

Jei tą pripažins Saugaus eismo komisija, o miesto vadovai ir politikai palaimins klaidų ištaisymą - amžinė garbė jiems. Bent jau vairuotojų vardu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (239)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (15)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (8)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (1)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Kovos su terorizmu ekspertas: ruoškimės, tuoj teroristai panaudos naują ginklą (114)

Ateityje teroristų ginklu dideliuose Europos miestuose gali tapti valdomi dronai su sprogmenimis. Tai...

Atgijęs Latvijos krepšinis: auksinė karta – pakeliui į šlovės olimpą specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (74)

Latvija prieš Lietuvą. Rungtynės Rygos arenoje, į kurias bilietai ištirpo akimirksniu. Akistata,...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (122)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – kaklo penkto...

Kauniečiai butų pirkėjai pakeitė kryptį (9)

Nekilnojamojo turto ekspertai stebi kintančius kauniečių poreikius renkantis gyvenamąjį būstą....

Ką veikti už paplūdimio ribų?

Atvykus į pagrindinius mūsų šalies kurortinius mietus, Palangą bei Šventąją, ko gero,...

Lietuje pabudusi „Karklė“ tęsia linksmybes vienam rytas baigėsi komisariate (29)

Šeštadienio rytą festivalininkai „ Karklėje “ prabudo nuo lietaus lašų barbenimo į...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (88)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

9 drabužius gadinantys įpročiai, apie kuriuos nepagalvojote

Nepriklausomai nuo to, ar renkatės naujus garderobo elementus paprasčiausioje, ar itin prabangioje...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (286)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Odos vėžio simptomai, kurie dažnai būna nematomi (12)

Dažniausiai – 99 atvejais iš 100 – odos vėžys yra aiškiai regimas kūno paviršiuje (nors...