Siekiant padidinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto konkurencingumą kitų Baltijos jūros uostų atžvilgiu, numatoma sudaryti palankesnes sąlygas į uostą atplaukiantiems kruiziniams bei trampiniams (neturintiems nustatyto tvarkaraščio) laivams. Siūlymą dėl rinkliavų mažinimo Susisiekimo ministerija jau pateikė Vyriausybei.
© A.Didžgalvio nuotr.

„Privalome lanksčiai reaguoti į rinkos pokyčius ir kaimyninių jūrų uostų kainų politiką, kad padidintume Klaipėdos uosto patrauklumą ir konkurencines galimybes. Neabejoju, kad sprendimas sumažinti rinkliavas padės pritraukti į Klaipėdą daugiau laivų ir duos ilgalaikį ekonominį efektą“, – pranešime spaudai cituojamas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Siekiant pritraukti daugiau kruizinių laivų, siūloma anksčiau pradėti teikti nuolaidas pakartotinai per kalendorinius metus į Klaipėdą atplaukiantiems laivams. Numatoma, kad 20 proc. nuolaidą kruiziniai laivai turėtų gauti ne nuo trečio, o jau nuo antro įplaukimo į Klaipėdos uostą, o 50 proc. nuolaidą – ne nuo devinto, o nuo ketvirto įplaukimo. Atsižvelgiant į kaimyninių uostų patirtį, manoma, kad mažesnės rinkliavos gali paskatinti į Klaipėdą atplaukti dvigubai daugiau kruizinių laivų.

Mažesnes rinkliavas taip pat numatoma taikyti trampiniams krovininiams (ro-ro) ir krovininiams-keleiviniams (ro-pax) laivams, pritaikytiems vežti ratines transporto priemones, bei trampiniams konteineriniams laivams. Tokie laivai aptarnauja vienkartines krovinių siuntas, dėl jų kaskart varžosi po keletą kaimyninių uostų.

Siūloma rinkliavas krovininiams laivams (ro-ro), įplaukiantiems į Klaipėdos uostą ne mažiau kaip du kartus per savaitę, sumažinti iki dydžio, taikomo ro-pax laivams. Tada krovininiams laivams būtų taikomas toks pats rinkliavos dydis, kaip ir analogiškiems krovininiams-keleiviniams – tai esą sudarytų palankias sąlygas laivybos linijų plėtrai.

Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, Klaipėdos uostas turi didžiulį potencialą aptarnauti daugiau krovininės laivybos linijų. Krovininėmis linijomis, gabenančiomis transporto priemones, Klaipėdos uostas galėtų būti sujungtas su Didžiosios Britanijos, Olandijos, Belgijos, Prancūzijos, Ispanijos uostais. Jau dabar ratinės transporto priemonės pagal krovos apimtis Klaipėdos uoste nusileidžia tik naftos produktams ir trąšoms.

Kad ro-ro ir ro-pax laivais nebūtų nuostolinga gabenti palyginti mažus krovinių kiekius, siūloma perpus sumažinti tonažo rinkliavą, kai kroviniai užima mažiau nei pusę laivo talpos. Apskaičiuota, kad šis kiekis atitinka vidutiniškai 75 krovinines transporto priemones – treilerius, roltreilerius, konteinerius ant važiuoklės ar traukinio vagonus.

Tais atvejais, kai į laivą ar iš laivo kraunamas krovinys yra mažesnis nei 75 krovininio transporto vienetai, numatoma rinkliavą už pakrautų ir iškrautų transporto priemonių skaičių sumažinti iki 50 proc.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (4)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...