2009 metų liepą Klaipėdoje, greta naujosios perkėlos, turėtų pradėti veikti dar vienas keleivių ir krovinių terminalas. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus infrastruktūrai Algirdo Kamarausko, Uosto direkcija jau yra parengusi šios teritorijos detalųjį planą, pradėti pirso, krantinių bei geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę projektavimo darbai.
Klaipėda
© D.Tunkūno nuotr.
Tam, kad šis terminalas sklandžiai funkcionuotų, būtina atlaisvinti ir sutvarkyti greta jo esančią teritoriją ir, svarbiausia, rekonstruoti pagrindinę į jį vedančią transporto arteriją - Baltijos prospektą bei visas tris jau šiandien daug problemų keliančias sankryžas su Minijos gatve, Taikos prospektu bei Šilutės plentu. Taip pat norint išvengti transporto spūsčių miesto prieigose būtina pertvarkyti ir Jakų žiedą.

Vakar miesto vadovai, Savivaldybės administracijos specialistai su Uosto direkcijos atstovais tarėsi, kokių veiksmų reikėtų imtis, kad kuo greičiau būtų galima skelbti konkursą Baltijos prospekto bei sankryžų rekonstrukcijos techniniam projektui parengti.

Sutarta, kad būtina kuo skubiau parengti projektavimo sąlygas, taip pat suburti specialistų komisiją, kuri įvertintų bendrovių pateiktus projektinius pasiūlymus bei atrinktų patį geriausią.

Pasak A. Kamarausko, Uosto direkcija jau yra gavusi Europos Komisijos patikinimą dėl visų projektavimo darbų finansavimo iš TEN-T fondo. Tam, anot direktoriaus, prireiks apie 3 mln. eurų.

Bus sprendžiami ir turto klausimai. Šiuo metu UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas (buvusi UAB "Transfosa") užima 6,3 ha teritoriją, tačiau ruošiamasi prijungti dar 15 ha rezervinės uosto teritorijos.

Norint ją atlaisvinti reikės išspręsti poros ilgam laikui išnuomotų žemės sklypų klausimą, iškeldinti gyventojus iš pagal detalųjį planą į būsimam terminalui priskirtą teritoriją patenkančių namų gyventojus, Kurčiųjų mokyklą.

Problemų gali kilti ir dėl terminalo kaimynystėje, Merkio gatvėje, esančios garažų bendrijos. Taip pat iki galo nėra aiškus ir Strėvos gatvėje įsikūrusio Moksleivių saviraiškos centro likimas.

Pasak A. Kamarausko, terminalo statybos ir Baltijos prospekto rekonstrukcijos darbus ketinama pradėti kitų metų pradžioje. "Kadangi projektas didžiulės apimties, bus dirbama etapais. Be to, vienu metu ėmus rekonstruoti visas tris sankryžas mieste neišvengiamai kiltų chaosas", - sakė A. Kamarauskas.

Pasak jo, pirmiausia bus imtasi pertvarkyti arčiausiai būsimo terminalo esančią Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžą. Pagal projektą, ji bus požeminė. Ją pertvarkyti ketinama iki 2009-ųjų vidurio.

Vėliau bus imtasi sankryžų su Taikos prospektu ir Šilutės plentu. Planuojama, kad dabartines žiedines pakeis dviejų lygių sankryžos. Atsižvelgiant į šiandienos kainas, vienos tokios sankryžos rekonstrukcijai reikėtų apie 50 milijonų litų.

Anot A. Kamarausko, ne mažiau svarbi ir Jakų žiedo rekonstrukcija. Jos projektas jau ruošiamas. Šiuos darbus koordinuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (23)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (258)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (130)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (44)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (23)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1139)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (6)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (324)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (3)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (14)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...