Trečiadienį susirinkę savivaldos ir transportininkų atstovai diskutavo apie šio proceso eigą.

Rugsėjo pradžioje baigsis savivaldybės sudarytos sutartys su maršrutinių taksi vežėjais, tad norima pasinaudoti proga ir sudarant naujas sutartis įtraukti „maršrutkes“ į bendrą viešojo transporto sistemą. Sykiu sprendžiama ir dėl jų apipavidalinimo – kad visi atrodytų tvarkingai.

„Ateitis maršrutinių taksi laukia šviesi, pirmiausia – jų keleivių. Siekiame, kad maršrutiniai taksi išliktų kaip greito susisiekimo priemonė, kad transporto priemonės būtų naujos, o jose galiotų elektroninio bilieto sistema ir būtų galima internete matyti, kur esamu laiku yra transporto priemonė, būtų elektroninių bilietų skaitytuvai, vaizdo stebėjimo sistema“, – vardino vicemeras Artūras Šulcas ir pridūrė, kad 50 ir 80 proc. lengvatos čia nebus taikomos.

Anot jo, kartu spręstųsi ir problema, kad dabartiniai vežėjai „yra pasiryžę ir ant šaligatvio ar namo stogo užvažiuoti, kad pasiimtų keleivį“.

„Bus mokama už nuvažiuotą maršrutą, taigi vairuotojams nerūpės taip gaudyti keleivių, svarbu bus iš taško A į tašką B atvažiuoti laiku ir laikantis eismo taisyklių“, – sakė vicemeras.

Pasak A. Šulco, pagrindinis tikslas – kad maršrutiniai taksi būtų greiti, bet saugesni ir komfortiški keleiviams.

Planuojama, kad skirtumas tarp įprastų autobusų ir maršrutinių taksi bilietų kainų išliks, tačiau kol kas jų neketinama didinti.

„Tai labai priklausys nuo konkurso. Sutartis bus pasirašoma 5 metams su galimybe pratęsti dar dvejiems su puse metų. Ekonominis pagrindimas rodo, kad įsigyjant naujas transporto priemones tai pakankamas laikas, kad įsigyta transporto priemonė atsipirktų ir duotų pelną“, – aiškino A. Šulcas.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis sakė, kad jeigu konkursas vežėjams parinkti nebus apskųstas, jau rugsėjį galima tikėtis naujos tvarkos ir naujo elektroninio bilieto varianto. Ateityje ketinama įdiegti ir atsiskaitymą už bilietą bekontakte mokėjimo kortele.

„Elektroninių maršrutinių taksi bilietų atsiradimas turėtų sutrumpinti važiavimo laiką ir padidinti kelionių saugumą, nes vairuotojams rečiau reikės vienu metu vairuoti ir skaičiuoti grąžą“, – sakė G. Neniškis.