Vizito metu Lietuvos geležinkeliai šiai Kinijos bendrovei-gigantei pateikė bendradarbiavimo pasiūlymus ir išklausė jos lūkesčių, rašoma Lietuvos geležinkelių pranešime spaudai.

CMG yra Kinijos valstybinė korporacija, veikianti uostų ir terminalų valdymo, transporto ir logistikos, bankininkystės ir finansų, nekilnojamojo turto valdymo sektoriuose. Jos prezidento Li Xiaopeng teigimu, Lietuva būtų puikus taškas kroviniams transportuoti į Europą.

„Iš mūsų pusės perspektyvos yra realios, matome įvairių veiklos galimybių. Esame pasiruošę ir norime, kad abi bendrovės suformuotų kuo daugiau klausimų, kuriais galėtų bendradarbiauti“, – teigė Li Xiaopeng.

Pasak pranešimo, CMG labiausiai domina krovinių gabenimo tarp Klaipėdos ir Minsko galimybės. Antras prioritetas – krovinių vežimas į Europą iš Kinijos per Kazachstaną ir Lietuvą.

Pasak Lietuvos geležinkelių generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno, CMG korporacijai buvo pasiūlyti įvairūs bendradarbiavimo variantai.

„Pastaruosius kelerius metus kryptingai siekiame, kad Lietuva atsirastų Kinijos ir Kazachstano logistikos žemėlapiuose. Kinijos milžinei pasiūlėme krovinius vežti iš Klaipėdos į Baltarusiją ir atgal, pristatėme galimybę juos gabenti „Vikingo“ ir „Saulės“ konteineriniais traukiniais bei investuoti į mūsų kuriamus logistikos centrus Vilniuje bei Kaune“, – pranešime sakė A. Šimėnas.

China Merchants Group buvo įkurta 1872 metais. Pagrindinė jos būstinė įsikūrusi Hong Konge. 2014 metais CMG pelnas pasiekė rekordines aukštumas – korporacija gavo beveik 28 mlrd. juanių grynojo pelno (3,9 mlrd. eurų).

Jos bendro valdomo turto vertė siekia 5,35 trilijonus juanių (maždaug 745 mlrd eurų). Šiuo metu korporacija vykdo maždaug 500 mln. dolerių vertės investicijas Baltarusijoje – greta Minsko oro uosto kuriamas milžiniškas pramonės parkas.

Trečiadienį CMG delegacija susitiko su premjeru Algirdu Butkevičiumi, lankysis Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste.

„Šiandien pasirašyti CMG ketinimų protokolai su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir logistikos paslaugas teikiančia bendrove „VPA Logistics“. Tai didelis žingsnis stiprinant Lietuvos ir Kinijos partnerystę transporto ir logistikos srityje. Kinų pusė informavo, kad CMG pasirinko Lietuvą kaip Kinijos Šilko kelio strategijos įgyvendinimo vietą. Korporacija planuoja steigti „vieno kelio, vieno ekonominio bendradarbiavimo” centrą Lietuvoje, kurį sudarytų transporto ir pramonės kompleksas“, – pranešime sako premjeras A. Butkevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)