Valdžia kimba į degalų kainas. Seimo narys Kęstutis Glaveckas sako, kad jei degalinės jų toliau nemažins, reguliavimo gali imtis valstybė.
© A.Didžgalvio nuotr.
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė, jog, jo manymu, Lietuvos degalų rinkoje „aiškūs monopoliniai susitarimai“.

„Kalbėjausi su konkurencijos pareigūnais, degalinių ma rža Lietuvoje siekia 25-40 centų už litrą, kai Lenkijoje – 14 centų“, – sakė K. Glaveckas.

„Buvau susitikęs su konkurencijos pareigūnais, atliekamas tyrimas, bet preliminarūs duomenys jau aiškūs – kaimyninėse šalyse marža siekia 14-16 centų“, – vėliau lrt.lt komentavo politikas.

Anot jo, tai, kad Lietuvoje „paklausa krinta, o kainos ne“ prieštarauja rinkos dėsniams.

„Bet aš ta proga noriu pasakyti, kad Lietuvoje galioja Kainų įstatymas, kurio 8 straipsnyje pasakyta, kad sudėtingu ekonominiu laikotarpiu galima įvesti valstybinį reguliavimą“, – kalbėjo K. Glaveckas.

Jo teigimu, „6 mėnesių laikotarpiu Vyriausybė gali uždėti reguliavimą 20 centų ribose“.

K. Glaveckas komentavo, kad pirmiausia valdžia „be abejo“ tarsis su pačiais verslininkais, tačiau pabrėžė, jog reguliavimas yra „kita galimybė“.

Tuo metu degalinių tinklo „Neste“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Ringaudas Steikūnas lrt.lt sakė, kad „sunku komentuoti, kai neaišku, kokio laikotarpio, kurio tinklo duomenys analizuoti“.

„Šiuo metu kovojame dėl kiekvieno kliento – tai reiškia, kad kovojama savo sąskaita, savo maržų sąskaita“, – aiškino jis, apibrėždamas, kad „tinkle „Neste“ tokių, kaip suminėtos, maržų nėra ir nebuvo per vasario mėnesį“.

Trečiadienį Energetikos ministerija išplatino pranešimą, jog su didesnėmis nei kaimyninėse šalyse degalų kainomis kovoti žadama paskatinus verslininkus naftą importuoti per „Klaipėdos naftą“.

„Mažeikių naftos“ atstojas Jacekas Komaras lrt.lt savo ruožtu teigė, kad įmonė konkurencijos nesibaimina.

„Mes konkurencijos nebijom. Mes šiandien siūlome žemiausią galimą kainą. Kodėl stambiausi rinkos dalyviai „Statoil“ ar „Lukoil“ nesiveža degalų kitais būdais. Mums svarbiausia, kad būtų vienodos rinkos sąlygos, kad nebūtų, kaip siūlyta anksčiau, privilegijuojami importuotojai vietos gamintojų atžvilgiu“, – lrt.lt sakė J. Komaras.

Vasarį vairuotojams piktinantis dėl aukštesnių nei kaimyninėse valstybėse degalų kainų, finansų ministras Algirdas Šemeta teigė situacijos paaiškinti negalįs, bet tvirtino, kad valstybė analizuos, „kurioje grandyje ta kaina uždedama“.

K. Glavecko teigimu, panaši į monopolinę situacija į akiratį pateko ir kituose sektoriuose.

„Pavyzdžiui, šiukšlių išvežimas. Kai kurios kompanijos paslaugas brangina dienom, nors kuras, palyginti su pernai vasara, atpigęs, atlyginimų dabar praktiškai niekas nedidina“, – sakė K. Glaveckas.

„Tie dalykai iš visų galų pamažu, pamažu siurbia žmonių pinigus“, – pridūrė jis.

K. Glaveckas aiškino, kad kainų permainos būtų „labai teigiamas žingsnis psichologiniame klimate“.

Tuo metu R. Steikūnas įvertino, kad bent valstybinio reguliavimo priemonė būtų „nesąmonė“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (4)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...