„Priežastis kodėl ne iš karto nukritus naftos kainoms atpigo avialinijų bilietai yra susijusi su tuo, kad didžioji dalis bendrovių draudžiasi nuo naftos kainų ir kuro kainų svyravimų. Jos užfiksuoja ateities sandorių kainas maždaug metus į priekį.

Būtent dėl to apsidraudimo, kuris pasiteisina kai naftos kaina kyla, bet nepasiteisina kai naftos kainos krenta, bilietai iki šiol nepigo. Tokioje aplinkoje šiemet gyveno ir Vilnius“, – DELFI paaiškino „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Jis dėstė, kad dabar daugelis avialinijų fiksuoja kainas jau daug žemesniame lygyje, o tai reiškia, kad atsiranda visos prielaidos kainų mažėjimui. Aišku, tai vyks tik tose šalyse, kur yra konkurencija.

S. Bartkus pritarė tokiam požiūriui ir taip pat akcentavo konkurencijos svarbą.

Simonas Bartkus

„Kadangi aviacijos įmonėms sekasi geriau, tai tikėtina, kad konkurencija stiprės. Dėl galimai atsirasiančių naujokų ar dėl to, kad kuri nors bendrovė norės atsiriekti rinkos dalį iš kitų, bilietų kainos gali sumažėti“, – sakė jis.

Kada pirkti

Kaip skelbia mirror.co.uk, lapkričio pradžioje dėl pigesnių degalų sutaupytomis lėšomis „Ryanair“ nusprendė pasidalinti su savo klientais. Teigiama, kad nuo kitų metų įmonė tam skirs maždaug 300 mln. svarų sterlingų (apie 427 mln. eurų).

N. Mačiulis pastebėjo, kad „Ryanair“ jau dabar vykdo kai kurias bilietų kainų akcijas, tačiau pažymėjo, kad rinkodara šioje srityje yra labai sudėtinga.

Nerijus Mačiulis

„Netgi tų pačių skrydžių bilietų kainos labai skiriasi. Pavyzdžiui, priklauso nuo to, kuriuo metu jie yra parduodami ar kiek lėktuvas yra užpildytas“, – teigė jis.

S. Bartkus, savo ruožtu, įspėjo, kad tokius „Ryanair“ pareiškimus reiktų vertinti atsargiai, nes tai labiau panašu į viešųjų ryšių kampaniją.

„Taip, prielaidų kainų mažėjimui yra daug, bet ar taip bus, ar nebus kol kas sunku pasakyti. Galbūt kitos oro linijų įmonės, kurios nepasižymi tokiais skambiais pareiškimais, kaip tik sumažins kainas. Aišku, jeigu didieji rinkos žaidėjai pradės mažinti, tada visa rinka turės sekti paskui“, – svarstė pašnekovas.

N. Mačiulis taip pat teigė, kad dėl avialinijų konkurencijos bendrą bilietų kainų tendencija bus mažėjimo link. „Sumažėjusios sąnaudos turėtų atsispindėti bilietų kainose“, – tvirtino jis.

Beje, kai kurios oro linijų įmonės jau pradėjo prekybą bilietais kitąmet atostogas užsienyje planuojantiems klientams. Tačiau S. Bartkus siūlė dar šiek tiek palaukti prieš juos perkant.

„Kainas reguliuoja paklausa, o jų mažinimas paprastai atsiranda 3–4 mėnesiai prieš skrydį, – teigė jis. – Aišku, bendra taisyklė yra, kad kuo anksčiau pirksi, tuo (dažniausiai) bus pigiau, bet mano asmenine nuomone, per anksti irgi galbūt nereikėtų pirkti.“

DELFI primena, kad naftos kainos per pastaruosius metus sumažėjo maždaug perpus. Pavyzdžiui, „Brent“ rūšies naftos kaina nukrito 80 JAV dolerių už barelį iki 42 dolerių šią savaitę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (114)