Prieš gerus dvidešimt metų bemaž į kiekvieną rajono kampelį po keturis penkis kartus per dieną važiuodavo Panevėžio autobusų parko autobusai. Dabar atokesnius kaimelius galima pasiekti nebent pėsčiomis arba nuosavu transportu.
Panevėžyje keleivių, ypač priemiesčio maršrutais ir važiuojant per kaimiškuosius rajonus, mažėja.
© "Panevėžio balsas" (A.Švelnos nuotr.)
Net į šiek tiek toliau nuo Panevėžio esančias gyvenvietes autobusai atvyksta vos po porą kartų per savaitę. Tarkime, anksčiau vasaros sezonu autobusai iš Panevėžio per Jotainius ir Vadoklius iki Juodžio ežero važiuodavo keturis kartus per dieną, pradedant 6 ir baigiant 22 valandomis. Nepriklausomybės metais autobusų eismas ten visai nutrauktas. Be to, per Vadoklius važiuodavo autobusai, vykstantys į Vilnių, Anykščius, Užugirį. Apsisukdavo važiuodavę per Maženius, Alantes.

Dabar nuvažiuoti į kai kurias rajono gyvenvietes galima ne visomis dienomis. Panevėžio rajono savivaldybės Ekonomikos skyriaus vedėja Aldona Čiegytė patvirtino: į kai kuriuos kaimus autobusai atvažiuoja tik dvi dienas per savaitę. Į Miežiškių seniūnijos Kulbių kaimą privatus vežėjas užsuka po kartą – antradienį ir ketvirtadienį, o į Ramygalos seniūnijos Žižmių kaimą, esantį už 44 kilometrų nuo Panevėžio, autobusai atvažiuoja tik antradienį ir penktadienį – ankstų rytą ir vakare. Netgi į Naujamiestį darbo dienomis paskutinis autobusiukas išvyksta 19 valandą 30 minučių.

Mažėja keleivių

Pasak A. Čiegytės, Panevėžio rajone kartu su sezoniniais į sodus ir kapines yra 69 vietinio susisiekimo maršrutai, juos aptarnauja septyni vežėjai. Vienas iš jų – Panevėžio autobusų parkas, aptarnaujantis dvi kryptis – Pasvalio ir Ramygalos.

Anksčiau konkursą vežti keleivius Ramygalos kryptimi buvo laimėjusi velžiečio Juozo Vancevičiaus įmonė, tačiau ji vienašališkai sutartį nutraukė. A. Čiegytė pripažino: rajone yra nemažai kaimų, į kuriuos autobusai visai nevažiuoja arba užsuka vos po keletą kartų per savaitę. Skyriaus vedėja akcentavo: viską lėmė gyventojų poreikis, autobusais važiuojančių žmonių kasmet mažiau.

Tai pirmiausia lemia gyventojų mažėjimas kaimuose, vis daugiau žmonių naudojasi nuosavais automobiliais. Anksčiau autobusai būdavo sausakimši, dabar tais pačiais ir gerokai rečiau važiuojančiais autobusais keliauja vos keli, kartais transporto priemonė juda tik su vairuotoju.

Pasiteiravus, ar nėra naujų maršrutų poreikio, ar rajono gyventojai nereikalauja, kad autobusai važinėtų dažniau, A. Čiegytė sakė, esą daugiau pretenzijų dėl nuostolingų reisų reiškia vežėjai. Pastariesiems nusprendus panaikinti kokį nors reisą, pasipila gyventojų skundai, kad reisas jiems labai reikalingas.

Pelningiausi tiesioginiai reisai

Pasak Panevėžio autobusų parko technikos direktoriaus Alvydo Dirsės, anksčiau bendrovė keleivius veždavo vietos susisiekimo – miesto ir priemiesčio bei tolimojo susisiekimo – tarpmiestiniais ir tarptautiniais reguliaraus susisiekimo maršrutais. Dėl keleivių gabenimą tarptautiniais maršrutais reglamentuojančių norminių aktų maršrutų į Rygą, Daugpilį, Soviecką teko atsisakyti. Dabar autobusai iš Panevėžio toliausiai važiuoja į Klaipėdą, Druskininkus, Varėną.

A. Dirsė patvirtino, kad kasmet keleivių, ypač priemiesčio maršrutais ir važiuojant per kaimiškuosius rajonus – į Uteną, Jurbarką, Rokiškį, mažėja. Keleivių srautas išlieka stabilus ar net šiek tiek didėja, važiuojant tiesioginiais maršrutais į didžiuosius šalies miestus – Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius.

Korekcijas paskatino „Ekrano“ bankrotas

Panevėžio autobusų parkas aptarnauja 36 tolimojo susisiekimo maršrutus. Jų bendrasis ilgis 5760 kilometrų. Priemiestyje bendrovė turi 13 maršrutų. Jų ilgis 523 kilometrai. Panevėžyje yra dar 15 autobusų maršrutų, kurių ilgis 135 kilometrai. Autobusų parko technikos direktoriaus teigimu, pelningiausi yra tolimojo susisiekimo, nuostolingiausi – miesto maršrutai.

Tačiau A. Dirsės tikinimu, miesto 3-iojo, 15-ojo, 16-ojo maršruto autobusų reisai pelningi, daugiausia nuostolių patiriama dėl 5-ojo , 8-ojo ir 9-ojo maršrutų autobusų. Technikos direktorius patvirtino: bankrutavus „Ekrano“ gamyklai, gerokai sumažėjo bene tankiausiai 10-uoju maršrutu važiavusių autobusų pelningumas, todėl dalis autobusų iš šio maršruto pervesta į 15-ąjį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (36)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (8)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (30)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams? (194)

Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių...

Top naujienos

Vilniaus centre ant vejos nakvoja nuo sekmadienio: užsienio darbininkai pateko į nepavydėtiną padėtį (56)

Jau kelias dienas vilniečiai parkelyje prie Prancūzijos ambasados atkreipė į neįprastą...

R. Karbauskis nusitaikė į draudimą išlaidauti: dėl to išvažiuoja dešimtys tūkstančių (184)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis krizės metu priimtus...

Barselonoje sunkvežimis rėžėsi į minią nuolat pildoma (10)

Turistų pamėgtame Ramblos rajone, Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo furgonas. Pranešama,...

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (36)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

G. Kirkilas sugalvojo planą koalicijai su „valstiečiais“ gelbėti (15)

Socialdemokratų partijos vicepirmininkas Gediminas Kirkilas inicijuoja partijos susitarimą su...

Odesoje atostogaujantys lietuviai kelia pavydą paprastiems miesto gyventojams (104)

Apsilankius Ukrainos atostogų rojumi vadinamoje Odesoje ne visiems patinka. Priklauso, kiek jūs...

G. Landsbergis vienoje srityje jau aplenkė senelį (501)

Konservatorių lyderiui Gabrieliui Landsbergiui per metus pavyko nemenkai sustiprinti savo...

D. Trumpo retorika sukėlė nerimą ir Pentagonui (7)

Praėjus vos kelioms dienoms po JAV prezidento Donaldo Trumpo ugningo pareiškimo apie galimą karinę...

Meilės kaina: A. Valentaitė neteko brangenybių už 140 tūkst. eurų atnaujinta 14.50 val. (461)

Viena garsiausių Lietuvos manekenių Asta Valentaitė prarado įvairių brangenybių už daugiau...

Žinomas telefonų gamintojas nesutinka su mokesčiu Lietuvoje: priskaičiavo 0,5 mln. eurų skolos (156)

Teisme vyksta ginčas tarp autoriams atstovaujančios asociacijos AGATA ir informacinių ir ryšių...