O jeigu traukinys vėluos daugiau nei valandą, keleiviui bus grąžinti visi už bilietą sumokėti pinigai. Skelbiama, kad traukinių kompanijos bus priverstos pasirašyti tokį „kiek vėluoji, tiek moki“ susitarimą, kuriuo siekiama palengvinti keleiviams kompensacijos gavimą.

Šiuo metu traukinių kompanijos gauna didžiules kompensacijas iš geležinkelių tinklo operatorės „Network Rail“, jeigu ji kalta dėl traukinio vėlavimo. Tačiau kompensaciją norintiems gauti keleiviams tenka pildyti krūvą paraiškų ir pereiti per visą biurokratiją. Dėl to, kaip rodo organizacijos „Passenger Focus“ atliktos apklausos rezultatai, devyni iš dešimties traukinių keleivių net nepradeda ieškoti teisybės ir reikalauti kompensacijos.

Naujoji tvarka privers traukinių kompanijas automatiškai sumokėti keleiviams. Ši tvarka skatins žmones naudotis „išmaniais“ bilietų pirkimo būdais: internetu, naudojant „išmanias“ kelionės korteles, išmaniųjų telefonų programėles ar, tradiciškiau, kredito korteles. Tai leis lengviau nustatyti, kas ir kur keliavo ir kokia kompensacija priklauso. Pinigai bus pervedami tiesiai į keleivio banko sąskaitą.

Pagal naująją tvarką, traukinių keleiviams priklausys kompensacija jau po dviejų traukinio vėlavimo minučių. Vėliau iki 29-os vėlavimo minutės už kiekvieną vėlavimo minutę priklausys trys pensai. Jeigu traukinys vėluos nuo 30 iki 60 minučių, keleivis atgaus pusę bilieto kainos. O traukiniui vėluojant daugiau nei valandą, keleivis susigrąžins visą už bilietą sumokėtą sumą.

Naująją sistemą ateinantį gruodį pradės bandyti traukinių kompanija „c2c0“, o vėliau ji įsigalios visoje šalyje.