Kaunas - vienintelis miestas iš dar neįstojusių į ES šalių, dalyvaujantis transporto pertvarkymo projekte „Vivaldi“. Pagrindinė projekto mintis – mažinti aplinką teršiančio transporto srautus mieste, ypač centre, diegti ekologišką, švarų transportą. Tam ketinama skatinti miestiečius kuo daugiau vaikščioti pėstiems, važinėti dviračiais.
Mikroautobusai
© DELFI
Taip pat norima, kad kuo daugiau kauniečių naudotųsi viešuoju transportu, kad gatvėse sumažėtų asmeninių automobilių.

Pasak miesto vadovų, Kaune būtina nuo transporto susigrūdimo išvaduoti pagrindinę miesto arteriją – Kęstučio ir Donelaičio gatves – ateityje jomis važinės daugiausia autobusai, troleibusai. Kadangi pagrindinės miesto gatvės turi būti skirtos judėjimui, o ne stovėjimui, ketinama riboti maršrutinių taksi sustojimų skaičių centre, į kitas gatves iškelti privačių taksi stovėjimo vietas.

Maršrutinių taksi įmonių atstovai kritikuoja „Vivaldi“ projektą skųsdamiesi, kad taip sutrumpės jų maršrutai ir tai bus nepatogu keleiviams – kad patektų į norimą vietą, jie turės persėsti į kitą transporto priemonę. Tuo tarpu dabar mikroautobusų vairuotojai teigia keleivius atvežantys iš taško A į tašką B, pvz. 99 numeriu pažymėtasis žmones veža nuo Aleksoto iki urmo bazės, užveždamas juos į centrą.

Keleivinio transporto skyriaus vedėjas A.Šlepikas tvirtina, jog keleiviai ir toliau be problemų pateks į norimą tašką. Esą skyrius atlikęs tyrimą, pagal kurį paaiškėjo, jog dabar dirbančių troleibusų, autobusų ir dalies mikroautobusų pakanka pervežti esamam keleivių srautui. Įdiegus projektą, maršrutiniai taksi iš centro nedings keleivius bus leidžiama vežti ekologiškus euro – 3 variklius turintiems mikroautobusams. Kaune tokių dabar yra apie 40, netrukus atsiras dar apie 15.

Verslininkų asociacijos valdybos narys mikroautobusams G.Grybas teigia, jeigu keleivis mikroautobusu nepasieks centro, kaip iki šiol pripratęs, jis pradės važinėti nuosavu automobiliu, todėl tarša mieste dar padidės, nors valdininkai nori švaraus centro. Valdininkai teigia, „išlipusius“ iš mikroautobuso ir dar daugiau keleivių iš karto gali vežti vienas autobusas ar troleibusas, taip atstojantis 4-5 mikroautobusus, todėl tarša, kaip ir numatyta pagal projektą, nepadidės, sako A.Šlepikas.

„Vivaldi“ projektas Kaune turi būti įdiegtas iki 2006 – jų. Per tą laiką įvairūs užmojai bus vykdomi etapais. Dar neaišku, nuo bus ribojami mikroautobusų maršrutai, tačiau šie keleivių vežėjai sako valdininkų reikalausiantys, kad projekte numatoma transporto pertvarkymo schema būtų keičiama.

Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (6)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Dėl suvalgyto saldainio – konfliktas su prekybos centro apsaugos darbuotoju

Prieš pirkdami maisto produktus turguje, nesibodite jų paragauti, o pardavėjai tai leidžia.

Mama parodė, ką Turkijoje siaučiantis virusas padarė jos vaikui: oda luposi gabalais (59)

Turkij os turizmui – neramios dienos. Nuo liepos vidurio nesiliauja pranešimai apie Koksaki...

D. Adomaitis paskelbė galutinį rinktinės dvyliktuką papildyta trenerio interviu (104)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės trenerių štabas likus kiek daugiau nei savaitei iki Europos...

J. Baronui pavyko pasprukti, nes nuo kojos buvo nuimta apykojė (28)

Po išpuolio sostinės Antakalnio mikrorajone esančioje picerijoje policijos ieškomas tris kartus...

1 euras Odesoje – per dideli pinigai: parodė, ką galima nusipirkti už centus (128)

Pigiau nei Odesoje – sunku surasti. Šiame Ukrainos kurorte už centus galite važinėti viešuoju...

Feisbuke plinta kliedesys apie žiurkių mėsą (11)

Visus melagingos naujienos bruožus turinti nuoroda antradienį pradėjo plisti tarp socialinį...

Beveik 20 metų japonus pažįstantis lietuvis papasakojo, kas jį stebina iki šiol

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Azijos studijų centro (ASC) vadovas dr. Aurelijus Zykas DELFI...

Barselonoje buvo planuojamas kur kas didesnis išpuolis (1)

Vienas iš įtariamų išpuolio Barselonoje rengėjų teisme pripažino, kad buvo planuojama įvykdyti...

Lenkijos dienraščiui R. Paksas papasakojo painaus sąmokslo teoriją: su manim elgėsi kaip su D. Trumpu (147)

Nušalintasis Lietuvos prezidentas Rolandas Paksas pokalbyje su vienu didžiausiu Lenkijos...