Tai dalį vairuotojų privertė ieškoti kitos nemokamos aikštelės, todėl kasdien daugybė automobilių paliekama Nemuno saloje, šalia „Žalgirio“ arenos. Arenos administracija jau svarsto galimybę apmokestinti stovėjimą.

Tenka samdyti apsaugą

„Žalgirio“ arenos direktorė Asta Ivanauskienė pažymi, kad automobilių prie arenos dieną vis daugėja.

Asta Ivanauskienė

„Iš vienos pusės, gerai, kad vairuotojai naudojasi galimybe palikti automobilį šalia arenos. Puiku, kad šalia yra „Akropolis“, kur taip pat galima nemokamai statyti transporto priemones. Juk ne vienam mokama aikštelė yra per brangi.

Tačiau dėl to mes irgi turime rūpesčių. Dabar prieš renginius, vykstančius lauke, šalia arenos, turime samdyti apsaugą, kad nebūtų palikta automobilių ir jie netrukdytų ruoštis. Be to, arena rūpinasi visa infrastruktūra, todėl turime daugiau dėmesio skirti teritorijos priežiūrai – valyti, šiukšles rinkti. Be to, dėvisi ir pati infrastruktūra. Todėl mes svarstome stovėjimą prie arenos padaryti mokamą“, – sakė A. Ivanauskienė.

Vykstant mažesniems renginiams kitose arenos erdvėse arba nevykstant renginiams privažiuoti prie arenos galima be trukdžių.

O renginių, vykstančių didžiojoje arenos salėje, metu automobilį siūloma pastatyti „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelėje, Karaliaus Mindaugo prospekte ar kitose viešose automobilių stovėjimo aikštelėse.

Prie „Žalgirio“ arenos esančios aikštelės didžiųjų renginių metu skirtos tik organizatoriams, renginių dalyviams, autobusams ir VIP ložių nuomininkams.

Palieka atvykę į darbą

Kai vyko „Akropolio“ statybos, kauniečiams buvo teigiama, kad dalis nemokamų automobilių statymo vietų bus palikta miestiečiams.

Tačiau pernai įvestos naujos taisyklės dėl maksimalaus automobilių stovėjimo laiko. Taip siekiama, kad aikštele galėtų pasinaudoti kuo daugiau gyventojų. Kelio ženklai ir laiko ribojimas šioje aikštelėje suderinti su policija ir Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriumi.

Dabar prie įvažiavimų į aikštelę pasitinka užrašai: „Prašome atkreipti dėmesį į pakeistus kelio ženklus Kauno „Akropolio“ stovėjimo aikštelėje: nuo 3 val. nakties iki 8 val. ryto transporto priemonėms draudžiama stovėti šioje aikštelėje. Nuo 8 val. ryto iki 3 val. nakties šioje aikštelėje leidžiama stovėti ne ilgiau nei 4 valandas.“

Pernai policija kauniečiams priminė, kad, statydami automobilius stovėjimo trukmę ribojančio ženklo galiojimo zonoje, vairuotojai privalo palikti informaciją apie transporto priemonės atvykimo laiką už priekinio motorinės transporto priemonės stiklo.

Akivaizdu, kad apsilankiusiems prekybos centre 4 val. pakanka, tačiau daugiaaukštį garažą užpildydavo į darbą miesto centre atvažiavę kauniečiai.

Jei tokio užrašo nėra, policija gali bausti vairuotoją už kelių eismo taisyklių nesilaikymą: sustojimą ar stovėjimą vietose, kuriose draudžiama sustoti ar stovėti, sustojimą ar stovėjimą nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų. Bauda už šį pažeidimą siekia nuo 28 iki 86 eurų.

Verslininkai prašė apmokestinti

2010 m. Laisvės alėjos verslininkai prašė Kauno miesto savivaldybės apmokestinti automobilių stovėjimą miestui priklausančioje „Akropolio“ garažo dalyje. Verslininkai teigė, kad miestas, „Akropolio“ garaže įsirengęs 1,5 tūkst. automobilių stovėjimo vietų, neima mokesčio ir taip iškreipia verslo sąlygas miesto centre. Jie siūlė jas apmokestinti arba padaryti nemokamą stovėjimą ir miesto centre.

Savivaldybės administracija tuomet argumentavo, kad dienos metu iš 4 tūkst. stovėjimo vietų, esančių keturių aukštų garaže, nuolat užimtos būna tik 2,5 tūkstančio. Todėl, apmokestinus miestui priklausančias vietas, automobiliai tiesiog persiskirstytų po likusias nemokamas vietas.

Laisvės alėjos verslininkų prašymas suprantamas. Juk atsiradus „Akropoliui“ pagrindinė miesto gatvė keleriems metams tiesiog apmirė.

Automobilių statymo problema šioje miesto vietoje vėl privers ieškoti sprendimų, kai Karaliaus Mindaugo prospekte iškils nauji biurų pastatai.