“Vaikai ir vyrai iš tiesų yra labai panašūs. Esminis skirtumas yra turbūt vienas - žaislų kaina. Susumavus visas išlaidas, susijusias su bolido bazinio detalių rinkinio įsigijimu, prie šios mašinos plušėjusių mechanikų darbo užmokesčiu, lenktynėms pritaikytų agregatų paieška, tobulinimu ir testavimu, pirmojo egzemplioriaus kaina jau priartėjo prie 50 tūkst. eurų.
Tačiau šitas skaičius neturėtų gąsdinti. Kai gamybą įsisavinsime, mūsų mašinų ar jų detalių rinkinių kaina tikrai bus protinga”, - demonstruodamas pirmąjį Kaune surinktą angliško roadsterio prototipą WLR šypsojosi bendrovės “Adampolis” vadovas Vidas Čebatavičius.

Gyvenimas po mirties

Tiksliai išversti į lietuvių kalbą anglišką terminą “Kit-car” gana sudėtinga, tačiau besidomintieji automobilizmu, ko gero, žino, jog taip vadinamos iš detalių komplektų surinktos mašinos. Norintiems važinėti daug originalių bruožų turinčiais keturračiais paprastai siūlomas tik norimo automobilio rėmas, kėbulas, važiuoklė, pirkėjui pageidaujant - variklis ir transmisija. Sutaupius sąlyginai nedidelę pinigų sumą komplektui įsigyti, turint pakankamai konstravimo įgūdžių ir užsispyrimo, paversti tokią “geležies krūvą” važiuojančiu automobiliu galima per keletą savaičių. Kai kuriems modeliams surinkti pakanka maždaug 100 darbo valandų.

Anglijoje, kur “kitkarai” yra itin populiarūs, paprastai detalių komplektai siūlomi klasikinių sportinių automobilių gerbėjams. Bene dažniausiai atliekamos konstruktorių improvizacijos tema legendinis modelis “Lotus Seven”. 1957-aisiais dienos šviesą išvydęs roadsteris, pagamintas laikantis principo “mažiau kėbulo, daugiau variklio”, sverdavo mažiau nei 400 kilogramų. Todėl net ir turėdamas sąlyginai silpną jėgos agregatą vairuotojus pakerėdavo dinaminėmis charakteristikomis bei valdymo galimybėmis.

Per keletą metų tokie automobiliai tapo itin populiarūs, nepaisant spartietiškų kelionės sąlygų. Didesnių pakeitimų legendinio “Lotus Seven” konstrukcijoje nepadarė beveik pusantro šimto nedidelių firmelių Didžiojoje Britanijoje, Japonijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir netgi Estijoje. Jos įsigijo licencijas gaminti garsiojo “Lotus” modelio įpėdinius ir tam tikra prasme prikėlė automobilį naujam gyvenimui.

Angliški kaprizai

Sunkvežimių prekybos ir techninio aptarnavimo versle sėkmingai dirbančios bendrovės “Adampolis” savininkas V.Čebatavičius svajonę įsigyti tokio tipo automobilį brandino keletą metų. Bent tris kartus jis keliavo į Anglijoje vykstančias specializuotas egzotiškų keturračių parodas ir kruopščiai rinko informaciją apie “kitkarų” pasaulį.

“Ilgą laiką mums sekėsi gan sunkiai, nes arba nepavykdavo susiderėti dėl kainos, arba patikusios mašinos kokpitas (vairuotojo darbo vieta) būdavo pernelyg mažas, arba gamintojai nenorėdavo parduoti savo detalių rinkinių į Rytų Europą. Galų gale praėjusių metų rudenį pavyko rasti visais aspektais priimtiną variantą ir pasirašyti kontraktą su dviejų kompanijų - AGM ir “Luego” vadovais”, - pasakojo V.Čebatavičius.

Sukirtus rankom su minėtomis firmomis, šių metų pavasarį į Lietuvą atgabenti trys surenkamų automobilių detalių rinkiniai. Vienas jų itin originalus žiedinėms lenktynėms pritaikytas modelis WLR bei du “Luego Viento”. Pastarieji - “Lotus Seven” roadsterio “proanūkiai”, vienas nuo kito jie skiriasi numatytomis vietomis 8 ir 4 cilindrų varikliams montuoti. “Adampolio” dirbtuvėse Kaune abu automobiliai konstruojami šiek tiek lėčiau, tačiau įvertinti galutinį rezultatą bus galima dar šiais metais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (10)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (48)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (43)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (38)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (100)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (99)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1139)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...