Kauno keleivinio transporto specialistai pradeda įgyvendinti miesto transporto strategiją. Vienas punktų joje - organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus mikroautobusų vairuotojams. Maršrutinių taksi įmonių atstovai šią idėją laiko absurdiška.
Mikroautobusai
© DELFI
Specialių mokymų metu vežėjai bus supažindinami, kokia atsakomybė gresia neduodant keleiviams bilietų, vairuotojai bus mokomi saugaus eismo pagrindų, dirbti kasos aparatais ir netgi gražiai elgtis su keleiviais.

Siūlomą tvarką miesto tarybai atmetus, specialistai teigia projektą patobulinę. Konkurso metu, pasak keleivinio transporto skyriaus vedėjo Antano Šlepiko, bus atrinktos įmonė, galinčios pasiūlyti daugiau vaizdinės medžiagos mokymams, galinčios pateikti konkrečių pavyzdžių apie dabar vairuotojų daromus pažeidimus.

Idėjos oponentas keleivinio transporto komisijos pirmininko pavaduotojas Algirdas Krivickas sako, jog tokie mokymai naudos neduos, nes jie bus priverstiniai. Negana to, vairuotojams arba jų įmonėms teks mokėti. Pasak A.Krivicko, tai nebus geranoriška, sukels vairuotojų pasipriešinimą, todėl bus neefektyvu. Jo teigimu, negalima išskirti būtent mikroautobusų vairuotojų – su keleiviais nemandagiai elgiasi ir autobusų bei troleibusų vairuotojai.

A. Krivicko teigimu, jeigu ir reikėtų kursų būtent mikroautobusų vairuotojams, tai juos organizuoti turėtų keleivinio transporto skyrius už tai pats ir sumokėdamas.

Maršrutinių taksi įmonių atstovai siūlymą mokyti vairuotojus laiko nepamatuotu. Jų manymu, tai tik gerokai paplonins vairuotojų ar pačių įmonių piniginę, bet naudos neatneš.

„Kodėl aš turėčiau mokėti už vairuotojo mokymą, jeigu nežinau, kiek jis laiko pas mane dirbs. Yra vienadienių vairuotojų, kurie, padirbę keletą dienų keliauja į kitą įmonę. Be to, dar nežinia, kokia ši tvarka bus – gal bus reikalaujama, kad į įmonę atėjęs kiekvienas naujas vairuotojas išlaikytų šiuos kursus. Yra vairuotojų, kurie važinėja kultūringai, yra mandagūs su keleiviais. Kodėl toks žmogus (jeigu teks mokėti patiems vairuotojams) turėtų mokėti už kursus, jeigu jis ir taip tvarkingai važiuoja?“ – sako Nerijus Vaitkūnas.

Tuo tarpu paklaustų keleivių nuomonės skirtingos – vieni susidūrę su grubaus vairuotojų elgesio atvejais ir mano, kad vairuotojai nemandagūs, jime pasimokyti kultūros būtų ne pro šalį. Kiti teigia esantys patenkinti vairuotojų aptarnavimo kultūra.

Keleivinio transporto komisijos pirmininko pavaduotojas A.Krivickas kaip tik ir siūlo mokyti vairuotojus, gaunančius iš kelių policijos daugiausia baudų už pažeidimus, o ne visus vairuotojus be išimties.

Keleivinio transporto skyriaus specialistai kitų metų kovą siūlymą teiks svarstyti miesto tarybai. Jei ši pritars, 600 – tai vežėjų iki liepos privalės baigti nuo 100 iki 150 – ties litų kainuojančius kursus. Neturintiems pažymėjimo, nebus pratęsiama licencija.

Kaunas būtų pirmasis miestas, kuriame maršrutinių taksi vairuotojai būtų mokomi mandagumo. Bene prieš metus tai ketinta daryti Vilniuje, tačiau idėjos iniciatoriai ilgainiui nurimo. Europos valstybėse kvalifikacijos kėlimo kursai keleivių vežėjams organizuojami nuolat, pvz. Latvijoje vairuotojai juos išklauso dukart per metus.

Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (1)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Traukiniu iš Kauno į Vilnių – greičiau nei per valandą (52)

Nuo šiol greičiausiu traukiniu nuvykti iš Kauno į Vilnių netruks nė valandos. „Lietuvos...

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (7)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Top naujienos

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (173)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (51)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Signalas išvykusiems: Lietuvoje verslas neranda 20–30 tūkst. darbuotojų (531)

„Mes turime dažniau klausyti jaunimo. Dažnai galvojame, kad vyresni – protingesni ir daugiau...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (27)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...

Lyg filme: lietuvis asmens sargybinis iš degančio autobuso Londone išgelbėjo keleivius (71)

Asmens sargybiniu Londone dirbantis 27-erių Marius Asteika per akimirksnį tapo miesto didvyriu,...

Apmaudi klaida: įvaikinto, o vėliau biologiniam tėvui grąžinto kūdikio gyvenimas baigėsi tragiškai (2)

Vienai porai buvo priteista 3,25 mln. dolerių kompensacija, kai jų įvaikintą kūdikį nužudė...

Prokurorai nesnaudžia: po šaudynių pasislėpusiam J. Baronui paruošta „staigmena“ namuose atliko kratą, pareikšti įtarimai (142)

Aiškėja naujos detalės šaudynių sostinės Antakalnio mikrorajone byloje – vos tragiškai...

Didi diena: atidengtas paminklas A. Komskio nušautam pareigūnui Ramziui (85)

Trečiadienį Vilniaus rajone, Mickūnuose, atidengta skulptūra, skirta tarnybos metu žuvusiems...

Į Vilnių grįžęs „Dinner in the Sky“ vilios estiškais patiekalais ir gražiausiomis savaitės asmenukėmis (13)

Trečiadienį prasidėjo šeštoji gurmaniška „Dinner in the Sky“ viešnagė Vilniuje....

Ar naršyti internete darbo metu – nusikaltimas? (26)

Kas naujo internetinėse parduotuvėse? Kas rašoma „Facebook`e“? Gal atsirado naujų pasiūlymų...