Buvo parengtas techninis projektas, sprendžiamas ir gruntinių vandenų klausimas. Specialistai aiškinosi, kodėl buvo pasislinkusios atraminės konstrukcijos. Kauno miesto tvarkymo skyriaus vadovas Aloyzas Pakalniškis teigė, kad darbai užtruko šiek tiek ilgiau ne planuota, tikimasi iki metų galo paleisti eimą tiltu.

„Remontas vyko pakankamai sklandžiai, pavyko išspręsti visas užduotis ir tikiu, statinį dabar turėsime gerą. Tilto rekonstrukcija atsiėjo 1,5 mln. eurų, didžiąją dalį finansavo Lietuvos automobilių kelių direkcija“, – žurnalistams sakė A. Pakalniškis.

Šis tilto bandymas buvo skirtas įvertinti projektavimo ir tilto remonto darbų kokybę. Aliekami statiniai ir dinaminiai bandymai.

„Kad atlikti bandymus, reikia nemažai laiko sugaišti pasiruošimui. Reikia susiskaičiuoti apkrovas, pažiūrėti pagal projektą, kokie yra pavojingiausi pjūviai, susiskaičiuoti įlinkius. Svarbu, kaip tiltas reaguos į bandymų apkrovas.

Tuo pačiu mes susikaičiuojame leistinas maksimalias apkrovas, turi būti tamprūs įtempimai ir tamprios deformacijos, tai yra tokia apkrova, nuo kurios tiltas bus laikomas saugiu. Mes tai iš anksto susikaičiuojame“, – pasakojo VĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto tiltų tyrimo skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas.

Specialistas papasakojo, kad bandymas vyksta pasitelkus šešias sunkiasvorės trasporto priemonės.

„Pasiruošus, atliekamas bandymas. Užsakytos šešios sunkasvorės mašinos, kurių vieną sveria apie 20 tonų. Iš praždių vieną mašina važiuoja ant tilto, matuojame visus rodiklius, atsistatymą nuvažiavus nuo tilto. Paskui važiuoja dvi mašinos, paskui tris ir taip toliau iki maksimalios apkrovos – 120 tonų. Po kiekvieno užvažiavimo visus parametrus matuojame iš pradžių. Visus duomenis surenkame, išanalizuojame ir pateikiame išvadas ir rekomendacijas apie tilto ekspoatavimą – ar jis tinkamas naudoti ar saugu“, – bandymo eigą išdėstė L. Krašauskas.

Taip pat atliekami ir dinaminiai bandymai. Jie įvertina tilto lygumą ir jo poveikį apkrovai ir tuo pačiu saugumui. Iki rekonstrukcijos buvo ribojamas tiltu važiuojančio trasporto svoris. L. Krašauskas teigia, kad atlikus remontą, svorio ribojimo neturėtų likti. Bandymo išvados bus pateiktos po 5 dienų.

„Yra buvę, kad nutraukdavome bandymus, nes tiltas neatlaiko apkrovos, negrįžta į pradinę padėtį, virpesiai per didelį. Tokiais atvejais siūlome atlikti tam tikrus pakeitimus tilto konstrukcijose, stiprinti tiltą, remontuoti. Mes juk bandome ne tik naujus tiltus. Mūsų išvados labai svarbios tiltus prižiūrinčioms tarnyboms.

Greičiausiai šiuo tiltu galės važiuoti maksimaliai sunkiasvorės mašinos, nes tiltas rekonstruotas, viskas nauja, sudėti nauji šarnyrai, sutvarkyti deformaciniai pjūviai. Viskas bus tvarkoje“, – kalbėjo Laimonas Krašauskas.

Specialistai teigia, kad Kaune dar liko du rekonstrukcijos laukiantys tiltai: Varnių gatvės ir viadukas virš Kalpoko gatvės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)