Vos tapęs Kauno meru Andrius Kupčinskas pažadėjo, kad miestas taps dviračių sostine. „Kauno dienos“ žurnalistai nutarė patikrinti, kiek prie šio pažado per metus priartėta.
Dviratininkas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Takas savaitgalio poilsiui

Kelionę dviračiais pradėjome nuo Panemunės šilo ir nustebome – per parką vingiavo naujas asfaltuotas dviračių takas. Mindamas juo supranti, kad jis daugiausia skirtas važinėtis savaitgaliais – šiokiadieniais per pietus dviratininkų čia nesutiksi.

Sunkiai mindami dviračių pedalus šiaip taip pakilome pėsčiųjų tiltu į kitą Nemuno pusę ir netrukus atsidūrėme judrioje K.Baršausko gatvėje.

Vos ja pavažiavę patyrėme, kad Kauno gatvėse dviratininkai nėra laukiami.

Tereikėjo nuo kelkraščio atitolti apie pusmetrį, kai iš karto už nugaros išgirdome nepatenkinto vairuotojo automobilio signalą. Situacija pasikeitė pasukus Kauno technikos universiteto rūmų link. Prie universiteto pastato stovėjo vorele išrikiuoti dviračiai, tapę pirmaisiais ženklais mūsų kelyje, kad dviračiai mieste nėra užmiršti.

Pėstieji neskubėjo trauktis

Toliau mūsų maršrutas driekėsi per Ąžuolyną, kurį įveikėme be didelių kliūčių. Pirmosios staigmenos prasidėjo dviračių taku leidžiantis iš Žaliakalnio į Laisvės alėją. Staigūs ir statūs posūkiai vertė stebėtis, kad jis skirtas dviratininkams. Takas labiau panėšėjo į amerikietiškų kalnelių atrakcioną, skirtą aštrių pojūčių mėgėjams.

Tai, kad pasiekėme Laisvės alėją ir artėjame prie Kauno savivaldybės, išdavė dviračių tako spalvos. Jos buvo tokios ryškios, kokių nė su žiburiu neradome kitose mūsų aplankytose vietose. Tačiau ramiai ir be kliūčių pervažiuoti alėjos nepavyko – visą dviračių taką buvo užėmę pėstieji, kurie neskubėjo trauktis iš kelio, todėl teko manevruoti juos aplenkiant.

Po kelių minučių jau buvome prie Žaliakalnio funikulieriaus, kuriuo į viršų užsikėlėme dviračius ir pasukome į judrųjį Savanorių prospektą. Tolesnei kelionei pasirinkome važiuojamąją prospekto dalį, nes šaligatviai atrodė ne mažiau pavojingi ir lėtino kelionę dėl gausybės žmonių ir prastos dangos. Greta važiuojantys automobiliai vertė nuolat gręžiotis atgal, o galvoje kirbėjo pavojus.

Šaligatvis nusėtas šukėmis

Nemažai laiko užtrukę prie šviesoforų bei pėsčiųjų perėjų, pasiekėme Nuokalnės gatvę ir pasukome Varnių tilto link. Važiavimas juo priminė pavojingą triuką: vėl teko nuolat gręžiotis ir manevruoti, kad nepapultume po automobilių, švilpiančių vos per kelis centimetrus nuo mūsų, ratais.

Bandymas važiuoti Varnių gatvės šaligatviais vėl baigėsi nesėkme – statūs jų kraštai pasirodė per aukšti dviračiams. Siauros Linkuvos gatvės įkalnės, vedančios į Šilainius, įveikti net nebandėme – per daug pavojinga. Tačiau šiuo maršrutu iš namų į darbą ir atgal kasdien važiuoja ne vienas Vilijampolės ir Šilainių gyventojas.

Kelionę atgal iki senamiesčio tęsėme Jonavos gatve. Šį kartą važiavome tuščiu šaligatviu. Tačiau šis pasirinkimas pasirodė esąs netinkamas – šaligatvis buvo sėte nusėtas butelių šukėmis.

Po poros valandų kelionės dviračiu Kauno gatvėmis piršosi išvada: mieste atsiranda vis daugiau vietų, kuriose laisvalaikį galima leisti maloniai važinėjant dviračiais, tačiau kelionės iš miegamųjų rajonų į darbą centre – vis dar yra pavojingos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (2)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (6)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (10)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Top naujienos

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (62)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Kiek studentai mokės už nuomą Kaune (11)

Kaunas , kaip ir kiti šalies miestai, šiemet sulauks kiek mažiau studentų nei ankstesniais...

Receptas tiesiai iš D. Praspaliausko virtuvės: metas paskanauti voveraičių (3)

Vienas garsiausių Lietuvos šefų Deivydas Praspaliauskas iš restorano „Amandus“ siūlo...

S. Skvernelis nemato pagrindo kalbėti apie pirmalaikius rinkimus (90)

Šiuo metu kalbėti apie pirmalaikius parlamento rinkimus nėra jokio pagrindo, sako premjeras...

Sankcijų Kryme ir Donbase sulaukęs asmuo tapo Rusijos pasiuntiniu JAV (109)

Pirmadienį, rugpjūčio 21 d., Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas paskyrė Anatolijų Antonovą...

Tokio saulės užtemimo nebuvo visą šimtmetį: neapsieita be kuriozų (2)

Vienoje rančoje Oregone – pirmoje JAV valstijoje, galėjusioje stebėti retą visišką saulės...

Patarimai, ką daryti su atliekomis, kurias išmesti į konteinerius draudžiama

Baterija, elektros lemputė – atliekos , kurios kaupiasi kiekvieno žmogaus namuose. Nors elektros...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (28)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Atstumta kalytė prarado gyvenimo džiaugsmą: laimei, ją pastebėjo geras žmogus (9)

Liepos mėnesį palikdami savo 5-erių metų augintinę Manhatano gyvūnų priežiūros centre,...