Pajamos padidėjo

Per vasarį spaudos kioskuose parduota 140 tūkst. autobusų bilietų daugiau, o vairuotojai autobusuose pardavė 70 tūkst. bilietų daugiau nei sausį. Lyginant vasarį su šių metų sausiu buvo surinkta 253 tūkst. Lt daugiau pajamų (15 proc. didesnės pajamos), o lyginant su praėjusių metų vasariu surinkta beveik 290 tūkst. Lt daugiau pajamų (17,8 proc. didesnės pajamos).

„Kaip planavome, taip ir atsitiko. Keleivių, kurių kelionė miesto autobusu būdavo kompensuojama, skaičius liko toks pat, į autobusus iš mikroautobusų persėdo visi tie, kurie važiuodavo be kompensacijų, – sako „Busturo“ Eksploatacijos direktorius Vilius Laužikas. – Tikrasis vaizdas pasirodė praėjus dviems pirmoms vasario savaitėms. Įvertinome situaciją, pakoregavome tvarkaraščius, atsižvelgdami į keleivių pageidavimus, pasiūlymus ir dabar nusiskundimų nebesulaukiame. Nebent tik dėl vairuotojų nemandagumo.“

„Busturo“ atstovai pripažįsta, kad miesto autobusų tvarkaraščiai, sudaryti vasario mėnesį, nebuvo patys geriausi.

„Pirmas blynas buvo prisvilęs. Pirmieji tvarkaraščiai nebuvo patys geriausi, juos teko tobulinti. Didžiųjų autobusų tvarkaraščius sutankinome. Privežamųjų maršrutų mikroautobusai yra gerokai mobilesnė transporto priemonė, tad jie greičiau atvažiuodavo nei dideli autobusai. Koregavome ir jų tvarkaraščius. Dabar jokių skundų nesulaukiame.

2012 m. rugsėjį mieste važinėjo 49 autobusai, pasigirdus kalboms, kad neliks maršrutinių taksi, autobusų parką papildėme iki 63 autobusų, šių metų sausį, sutankinus autobusus, miesto gatvėmis važinėjosi 75, o nuo kovo 1-osios – 79 autobusai. Piko metu iš ryto į miestą išvažiuoja visi autobusai“, – vardija V. Laužikas.

Konkurso niekas nelaimėjo

Vairuotojai kultūringo elgesio su keleiviais dar tik bus mokomi, kol kas apmokyti priemiestinių autobusų vairuotojai.

Balandžio mėnesį prasidėjus į sodus ir kapines važiuojančių autobusų sezonui, dabartiniai optimalūs autobusų tvarkaraščiai nebus keičiami iki vasaros. Autobusai važiuos reguliariai, sutankintu tvarkaraščiu.

Pasibaigus bendrovės skelbtam viešųjų pirkimų konkursui dėl privežamųjų maršrutų, jo niekas nelaimėjo. Konkurse dalyvavo trys įmonės, tačiau vienos iš jų pateikti dokumentai neatitiko reikalavimų, kitų pasiūlyta paslaugos kaina pasirodė esanti per didelė.

Bendrovė naują viešųjų pirkimų konkursą žada skelbti po pusmečio. Iki to laiko privežamuosius maršrutus aptarnaus pati.

Po viešojo transporto pertvarkos privežamųjų maršrutų vairuotojais priimta dirbti vienuolika, didžiųjų miesto autobusų – šeši žmonės. „Busture“ dirbančių vairuotojų amžiaus vidurkis siekia apie 50 metų.

„Privežamuosiuose maršrutuose dirba jaunesni vairuotojai. Yra įsidarbinęs būrys tolimųjų reisų vairuotojų, sukūrusių šeimas ir apsisprendusių nebesibastyti po kitas šalis, paskaičiavusių, kad čia dirbti apsimoka.

Antroje vasario pusėje buvo užplūdusi buvusių darbuotojų banga. Su jais buvome atsisveikinę ne pačiu gražiausiu keliu, tad į darbą atgal jų nebepriėmėme“, – teigia V. Laužikas.

Kol kas nežinia, ar vairuotojai galės pasidžiaugti didesnėmis algomis, ar įmonei viešojo transporto pertvarka bus pelninga.