Praėjusią savaitę pirmąkart Lietuvoje nutūpė lėktuvas „Piper Meridian“. Aleksoto S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome vykusiame pristatyme paaiškėjo, kad dar dažais kvepiantį, tik ką nuo gamyklos konvejerio nuriedėjusį, apie du milijonus JAV dolerių, arba daugiau nei 5 milijonus litų, kainavusį verslo klasės turbopropelerinį lėktuvą įsigijo žinomas televizijos laidų prodiuseris Justinas Milušauskas.

Lygina su prašmatniausiais

Aviacijai neabejingas J.Milušauskas, pasakodamas apie naująjį pirkinį, tvirtino, kad jis prilygsta prašmatniausiems lėktuvams. „Tai tarsi mažas „Boeingas“, su kuriuo nuskrisite, kur panorėję. Svarbiausia – saugiai, greitai, privačiai ir patogiai“, - neslėpė J.Milušauskas pasitenkinimo naujuoju pirkiniu.

Žinomas televizijos prodiuseris užtikrino neketinantis niekur trauktis iš šou bei televizijos verslo ir dirbsiąs ten, kur užima tvirtas pozicijas – tai yra, ir toliau kurs tokius projektus, kaip „TV pagalba“ ar „Lietuviškos grožybės“.

Paklaustas, ar neplanuoja savo projektuose panaudoti naujojo lėktuvo, prodiuseris teigė kol kas apie tai nesusimąstęs. Tikėtina, kad jei verslo planas seksis taip, kaip numatyta, J.Milušausko lėktuvu „TV pagalbos“ supermenams ir energingoms damoms skraidyti gelbėti engiamų kaimo moterų neteks.

Prie naujojo lėktuvo šturvalo, anot TV prodiuserio, sės patyręs lakūnas, tris savaites praleidęs Prahoje rengiamuose specialiuose kursuose ir išmokęs „Piper Meridian“ pilotavimo bei skrydžių tarptautiniais maršrutais subtilybių.

Požiūris į pinigus keičiasi

Erdvus kakavos spalvos odinis salonas. Verslo klasės kokybė. Minkšti krėslai, kurie, pasak naujojo lėktuvo šeimininkų, gerokai didesni nei įprastų oro linijų lėktuve. Juose patogiai įsitaisę keleiviai visą skrydžio laiką galės niekieno netrukdomi apgalvoti laukiančių svarbių susitikimų detales ar pasirengti verslo pokalbiams.

Už galinių sėdynių esančios vietos turėtų pakakti net ir gausiam skrendančiųjų bagažui.

Taip atrodo naujasis TV prodiuserio vyriškas žaislas ir, galimas daiktas, sėkmingo verslo arkliukas. J.Milušauskas, daugiau nei prieš dešimtmetį buvęs aktyvus katalikų bendruomenės „Gyvieji akmenys“ narys, kuklus, pilnas idealizmo „Katalikų TV studijos“ darbuotojas, šiandien, ko gero, į pinigus ir komfortą, kurį galima už juos nusipirkti, žiūri nebe taip atsainiai.

„Just.Fly“ atstovai pripažįsta, kad įsigyti nuosavą lėktuvą ar bent tapti jo dalininku kol kas gali tik turtingi žmonės, tad jų paslaugos bus skirtos būtent pasiturinčių verslininkų auditorijai. Pagrindinė modernios paslaugos idėja – galimybė tapti lėktuvo dalininku.

Dalininkas galės įsigyti tiek teisių į lėktuvą, kiek jo reikės ilgoms ar trumpoms jo kelionėms.

Tvarkyti reikalų ir pramogauti

J.Milušausko ir jo įkurtos kompanijos „Just.Fly“ klientas, vos tik panorėjęs galės naudotis lėktuvu verslo, laisvalaikio ar pramoginėms kelionėms. Jam niekuomet neteks rūpintis lėktuvo priežiūra, brangiai atsieinančia eksploatacija bei profesionalaus piloto paieškomis. Puiki proga sutaupyti penkis milijonus už nuosavą lėktuvą ir atsikvėpti nuo rūpesčių.

Kompanija „Just.Fly“ dalyvauja tarptautinėje programoje „NetFlight“, todėl nepriklausomai nuo lėktuvo dalininkų skaičiaus, kiekvienas jų bet kuriuo momentu, vos tik prireikus, galės skristi. Net jei lietuvių bendrovės lėktuvas tuo metu būtų išskridęs, įmonės atstovai pasirūpins, kad analogiškas „Piper Meridian“ tuoj pat atvyktų į reikiamą Lietuvos oro uostą iš kitos Europos šalies arba atsidurtų kitame reikiamame pasaulio taške.

Mažas gali būti pranašesnis

Bendrovės „Just.Fly“ vadovas ir pirmasis lakūnas Viktoras Ramonas patikslino, kad manevringumu ir kitoms mažesniems lėktuvams būdingomis savybėmis pasižymintis „Piper Meridian“ gali leistis maždaug dviejuose šimtuose Europos oro uostų.

Kai kuriuose jų didžiuliai reisiniai lėktuvai nutūpti negali dėl trumpo pakilimo tako ar kitų priežasčių, o mažajam J.Milušausko „Boeingui“ tokių kliūčių nėra: „Pristatysime keleivius ten, kur jiems reikia. Jie sutaupys laiko ir pinigų, nes keleiviniu lėktuvu atskridę į didžiuosius oro uostus neišvengiamai turėtų samdytis taksi ir vykti iki kelionės tikslo dar nemenką atstumą. Su mumis viskas bus arčiau ir greičiau“, - žada „Just.Fly“ atstovai.

Prezentacijos šeimininkai nutupdę lėktuvą S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome pademonstravo klasišką nusileidimą nenaudojant stabdžių sistemos. „Piper Meridian“ nusileisti pakako maždaug pusės pakilimo tako.

Atlantas jau įveiktas

Šešiaviečiame lėktuve, priklausomai nuo pilotų skaičiaus, telpa iki šešių keleivių. Pakilęs į maždaug devynių kilometrų aukštį, „Piper Meridian“ gali išvystyti 480 kilometrų per valandą greitį ir nė karto nenusileidęs nuskristi apie 1800 kilometrų atstumą.

Valandai skrydžio lėktuvas sunaudoja apie 140 litrų aviacinio reaktyvinio kuro.

Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūrusioje „Piper“ gamykloje pagamintas lėktuvas, keliaudamas į Lietuvą, perskrido Atlantą.