Savaitgalį pirmąkart į Kauno gatves išriedėjęs naktinis troleibusas nebuvo sausakimšas, tačiau šios idėjos autoriai įsitikinę, kad miestiečiams jis reikalingas ir ilgainiui taps populiarus. Troleibusas, kurio maršrutas pavadintas raide "S", į pirmąją savo kelionę išvyko vėlų penktadienio vakarą.
Troleibusas, visuomeninis transportas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Iš AB "Autrolis" garažų, esančių Islandijos plente, pirmąjį Kaune naktinį troleibusą 22 val. 32 minutės išvairavo jau 27 metus šios transporto priemonės vairuotoju dirbantis Rimantas Juodis.

"Vairuoti naktimis turėtų būti žymiai paprasčiau, nes gatvėse jau beveik nėra automobilių, - aiškino vairuotojas. - Tačiau dirbti naktį nėra itin jauku. Baiminuosi įkaušusio jaunimo, kuris mėgsta krėsti kvailystes."

Pervažiavęs pramoninį laikinosios sostinės pakraštį, troleibusas Tunelio gatve pasuko miesto centro link. Trečią dešimtį skaičiuojančiam "Škoda" markės troleibusui sustojus Vytauto prospekte, viduje buvo tik keletas žurnalistų, miesto meras bei vienas jo partijos kolega. Tiesa, transporto priemonei pasukus į Kęstučio gatvę, į vidų sugužėjo kone 30 linksmai nusiteikusių jaunuolių. Tai buvo tą dieną vykusio Lietuvos studentų sąjungų suvažiavimo dalyviai. Viename Kauno restorane pramogavę jaunuoliai troleibusu pavažiavo kelias stoteles ir netrukus patraukė pramogauti toliau.

Tuščiomis miesto gatvėmis iš centro išvažiuojančiame troleibuse be miesto vadovo ir žurnalistų liko sėdėti tik grupelė įkaušusių ir triukšmaujančių jaunuolių, kurie, atpažinę kartu važiuojantį Kauno merą, kaipmat surimtėjo.

Troleibusui Varnių tiltu pervažiavus į kitą Neries pusę, į akį krito transporto priemonės gale įsitaisiusi vyresnio amžiaus žmonių porelė. "Šis naujas maršrutas yra nepakeičiamas - su žmona mėgstame ir į teatrą nueiti, ir kavinėje ilgiau pasėdėti. Nuo šiol galėsime ilgiau pabūti miesto centre", - džiūgavo su žmona Rima namo važiavęs Algimantas.

Tolimesnis naktinio troleibuso maršrutas vedė Neries krantine bei Raudondvario plentu. Vėlyvu paros metu Vilijampolė tampa panaši į vietą, kurioje nėra gyvybės -žvelgiant pro duobėtomis gatvėmis riedančio troleibuso langus, nesimatė nei vieno žmogaus. "Kažin, ar troleibusui verta važiuoti pro šią vietą. Dar palauksime kito savaitgalio ir galbūt imsimės kokių nors maršruto pakeitimų", - svarstė meras Andrius Kupčinskas.

Beveik pačioje Raudondvario plento pabaigoje vairuotojas apsuko troleibusą ir šis pradėjo kelionę atgal į AB "Autrolis" būstinę, esančią kitame miesto gale. Beje, tuo pačiu metu iš garažų išriedėjo ir dar vienas naktimis kursuosiantis troleibusas, važiuojantis tuo pačiu maršrutu.

Vairuotojas R.Juodis, tris kartus apvažiavęs visą miestą, darbą baigė ankstų šeštadienio rytą, apie 5 valandą. "Neskaitant tos didelės grupės jaunuolių, kuri važiavo tik kelias stoteles, per visą naktį mano troleibusu vyko daugiau kaip 60 keleivių. Galima spėti, kad panašus skaičius važiavo ir kitu troleibusu, - sakė vyras. - Nors buvo viena kompanija, kuri troleibuse gėrė alų, rimtų incidentų nebuvo."

Kai kovo viduryje Kauno politikai pritarė naktinio troleibuso idėjai, vienas iš pagrindinių diskusijų objektų buvo vaizdo kamerų įrengimas. Jos turėjo būti pagrindinis keleivių ir vairuotojų saugumo garantas. "Jei troleibuse veiktų vaizdo kameros, važinėti naktimis būtų kur kas ramiau", - tvirtino troleibuso "S" vairuotojas R.Juodis. Tačiau per beveik mėnesį, kai AB "Autrolis" specialistai rengėsi naujojo maršruto startui, vaizdo kameros nebuvo įrengtos. "To padaryti mes nesuspėjome. Tikiuosi, jog vaizdo kameras pavyks įrengti artimiausiu metu", - žadėjo AB "Autrolis" Troleibusų ūkio viršininkas Algirdas Širvinskas.

Vyras, ant kurio pečių griuvo visi naujojo maršruto parengimo darbai, pasakojo, jog sunkiausia buvo rasti naktinius troleibusus vairuosiančius darbuotojus.

"Rasti vairuotojus, kurie galėtų ir norėtų dirbti naktimis, buvo išties nelengva. Gal padėjo, tai, jog naktį dirbantys vairuotojai uždirba 1,5 karto daugiau už vairuojančius dienomis", - aiškino A.Širvinskas.

Naktiniai troleibusų reisai per metus mokesčių mokėtojams kainuos daugiau kaip 140 tūkst. litų. "Kiek šie troleibusai paveš keleivių ir surinks pinigų, dabar pasakyti neįmanoma", - neslėpė savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Valdininkas tvirtino, jog vienokias ar kitokias išvadas bus galima daryti tik po kelių mėnesių. "Žmonės apie šią naujovę dar turi sužinoti. Stebėsime, kaip naktiniam troleibusui sekasi ir tada galėsime daryti tam tikras išvadas", - teigė P.Keras.

Kai prieš pora mėnesių Kauno studentai kreipėsi į miesto merą ir jam pateikė siūlymą dėl naktinio troleibuso, A.Kupčinskas jaunuolius įpareigojo pasirūpinti, kad apie šią naujovę sužinotų kuo daugiau žmonių. "Studentams sakiau, jog mes atsiliepėme į jų iniciatyvą, tad dabar jie turi pateisinti pasitikėjimą", - pasakojo meras.

"Grandiozinių akcijų nesiėmėme, tačiau vidiniais kanalais naujieną apie troleibusą išsiuntinėjome. Ši žinia iš lūpų į lūpas turėtų greitai pasklisti", - vylėsi naktinio troleibuso idėjos autorius Tomas Šinkūnas.

"Labai tikiuosi, jog kauniečiai naktinį troleibusą pamėgs ir nereikės šio maršruto naikinti. Viliuosi, jog šis dalykas padės atgaivinti naktinį miesto gyvenimą", - kalbėjo A.Kupčinskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (251)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (82)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (97)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (12)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (63)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (148)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (110)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1172)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (71)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Siekiama patikslinti Tarybų Sąjungos Lietuvai padarytą žalą (158)

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos centras neranda mokslininko, kuris už vidutinį centro...

Priežastys, kodėl apsilankius tualete vargina nemalonūs pojūčiai (2)

Deginimo pojūtis šlapinimosi metu yra vienas nemaloniausių dalykų. Štai kodėl svetainė...