Į Europą pradėjus aktyviau skverbtis Rusijoje darbo pritrūkusiems Lietuvos vežėjams, Vakarų šalys ėmė baksnoti į tolimųjų reisų vairuotojų algas ir jų apmokestinimą.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Didžiausios šalies logistikos įmonės „Girteka“ vadovas Edvardas Liachovičius susitikime su žurnalistais sakė, kad tai yra viena iš Lietuvos įmonių konkurencingumo priežasčių.

Europoje tikrai mūsų niekas nelaukia, ten yra jau veikianti sistema. Reikia suprasti, kad ten darbo standartai, pelningumo lūkesčiai yra visiškai kitokie. Yra parametrai, dėl kurių mes ten esame konkurencingi, pavyzdžiui, atlyginimų, jų apmokestinimo sistema. Be abejo, juos pastebi tų šalių vežėjai“, - kalbėjo jis.

DELFI primena, kad Vokietija nustatė minimalų atlyginimą, kurį privalo gauti jos teritoriją kertantys tolimųjų reisų vairuotojai. Nuo sausio Vokietija reikalauja, kad vairuotojams būtų mokamas 8,5 eurų minimalus valandinis atlygis, Prancūzija taip pat pradėjo svarstyti analogiškas įstatymo pataisas. Lietuvai įprastai atlyginimai nebūna dideli, o liūto dalį vairuotojo pajamų sudaro komandiruotpinigiai.

„Jeigu kalbėtume apie tarptautinį transportą Vakarų Europoje, tai beveik neįmanoma rasti vairuotojo, kuris būtų Vakarų Europos pilietis. Taigi yra tam tikri darbai, kurie nueina į pigiausias šalis. Be abejo, konkurencija Europoje yra didžiulė, o po Rusijos spaudimas bus žvėriškas, nes arba įmonės neturi, kur augti, tik ten, arba neturi, kur trauktis, tik ten“, - sakė „Girtekos“ vadovas.

Pasak E. Liachovičiaus, tolimųjų reisų vairuotojų pertekliaus beveik niekada nėra, be to, jų darbo rinka yra tarptautinė.

„Neprisimenu, kada buvo laisvų tolimųjų reisų vairuotojų. Tai yra toks bjaurus ir sunkus darbas, kad niekada jo nerekomenduočiau jokiam savo pažįstamam. Tai yra žvėriškai sunkus darbas, be abejo, gerai apmokamas. Vairuotojų visada trūksta, gal 2009 m. gal buvo šiek tiek laisviau. Dažniausiai būna taip, kad jeigu įmonei trūksta vairuotojų, tuomet pakeliamas atlyginimas arba nuleidžiama kvalifikacijos kartelė, kuri yra aukšta. Kai vairuotojų rinkoje būna daugiau, įmonės kelia reikalavimus vairuotojams, pavyzdžiui, stažo, patirties konkrečiame regione“, - sakė jis.

Lietuvoje, pasak pašnekovo, dominuoja mūsų šalies piliečiai.

„Dažniausiai būna taip, kad tolimųjų reisų vairuotojų daugėja iš tų šalių, kur yra sunkesnės gyvenimo sąlygos. Pavyzdžiui, dabar Ukrainoje yra sunki ekonominė situacija, laukiama, kad bus daug ukrainiečių, nes sunki situacija tėvynėje stumia vyrus važiuoti dirbti į užsienį“, - kalbėjo E. Laichovičius.

Įmonės vadovas sako, kad tolimųjų reisų vairuotojų pajamas per mėnesį sudaro atlyginimas ir komandiruotpinigiai.

„Be 6 tūkst. Lt (daugiau nei 1700 eurų) Europoje nedirba. Bet reikia suprasti, kad tolimųjų reisų vairuotojai gyvena ne namuose, jiems neegzistuoja sąvokos diena ir naktis“, - sakė E. Liachovičius.

DELFI jau rašė, kad daugiau nei metus karinio konflikto draskomos Ukrainos žmonės ieško būdų, kaip saugiai įsitvirtinti svetur.

2014 metais Lietuvos darbo birža užsienio piliečiams išdavė 5382 leidimus dirbti, iš jų daugiau nei pusė – 3157– buvo leidimai dirbti Ukrainos piliečiams. 2014 metais buvo išduota 1,2 karto daugiau leidimų dirbti Ukrainos piliečiams nei 2013 metais (2487 leidimai dirbti).

Dažniausiai Ukrainos piliečiai buvo įdarbinami tarptautinio krovinių pervežimo transporto priemonių vairuotojais (2663 leidimai dirbti), laivų statybos srityje metalinių laivų korpusų surinkėjais, suvirintojais, laivo vamzdininkais (435 leidimai dirbti), tinkuotojais (8), betonuotojais (5 leidimai dirbti), kompiuterinių sistemų analitikais (4 leidimai dirbti), juvelyrais (4 leidimai dirbti), anglų kalbos mokytojais (3 leidimai dirbti), pardavimo vadybininkais (2 leidimai dirbti), bei kitais specialistais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvos (26)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (130)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (11)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (44)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Top naujienos

Kraupi moters išpažintis: brolis pirma pardavė kiemo draugams, o toliau prievartavo pats (177)

Nuo savo praeities ji bėgo ilgai ir baisią paslaptį slėpė ir nuo mylimųjų, ir nuo vaikų,...

Artėja laikas, kai gatvėse situacija pasikeis kardinaliai (1)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Laukiniai reklamos vakarai: feisbuko žvaigždėms – savos taisyklės (30)

Praėjusią savaitę nuskambėjusi istorija, kai Lietuvos bankas viešai pabarė feisbuko...

Vilniuje sumaištis – apleistoje statybvietėje įvyko sprogimas (7)

Vilniuje, Šv. Ignoto ir Totorių gatvių sankryžoje policininkai riboja eismą. Šalia esančioje...

„Islamo valstybės“ rėmėjai švenčia: juos žudydami mes darome jų vaikams paslaugą (91)

Naujienų agentūra „Amaq“ išplatino pranešimą, kuriame rašoma, kad teroristinė organizacija...

Darbdavių patyčias kentęs jaunuolis turi svarbų patarimą siekiantiems karjeros (16)

Sezoninis darbas jaunuoliams yra puiki galimybė užsidirbti, be to, anot specialistų tai labai...

Mokslininkai išsiaiškino „magiškųjų grybų“ paslaptį (1)

Tyrėjams pavyko perprasti psichoaktyvios „ magišk ųjų grybų“ medžiagos – psilocibino –...

Jauniausia someljė Lietuvoje: senajai kartai alkoholis lygu girtuoklystei (19)

Jauniausia Lietuvos someljė Silvija Umaraitė jaučia, kaip auga konkurentų gretos. „Anksčiau...

Ispaniją sudrebinę teroro išpuoliai: aukų skaičius auga ieškomasis septyniolikmetis sunkvežimio vairuotojas (615)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

Savo vestuvių šokiui A. Adamovič ir Ž. Gečas pasirinko garsųjį hitą „Despacito“ (14)

Rugpjūčio 9 dieną aukso žiedus sumainę atlikėjai Anžela Adamovič ir Žygimantas Gečas po...