Šią savaitę Cetriniame Klaipėdos terminale atidaryta keltų linija Klaipėda-Karlshmanas. Ji perkelta iš Tarptautinės jūrų perkėlos, kur yra pietinėje miesto dalyje, o Centrinis Klaipėdos terminalas – miesto centre, prie Naujosios perkėlos į Smiltynę.

„Džiugu, kad sukurta infrastruktūra pradėta naudoti tam, kam ji ir buvo sukurta. Centriniu Klaipėdos terminalu galime didžiuotis – jis tikrai patrauklesnis ir keleiviams, ir krovinių gabentojams. Svarbiausia yra tai, kad jį pasiekti kur kas paprasčiau“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Ir keleiviai savo lengvaisiais automobiliais, ir sunkvežimiai Centrinį Klaipėdos terminalą galės pasiekti važiuodami tiesiai iš autostrados. Rugsėjį turėtų būti baigti Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcija, kuri kelią padarys patogesnį. Kol kas vairuotojams tenka įveikti apylankas.

Keltų linijos operatorės DFDS Seaways vadovas Jonas Nazarovas teigė, jog sprendimą vieną keltų liniją perkelti iš Tarptautinės jūrų perkėlos į Centrinį Klaipėdos terminalą lėmė būtent pastarojo vieta ir infrastruktūra.

„Kol kas perkėlėme tik vieną liniją, bet tikimės, kad per metus visas savo linijas perkelsime į šį terminalą. Per 14 veiklos metų Klaipėdoje DFDS į keltus, kurie kursuoja iš Lietuvos uosamiesčio, investavo apie 250 mln. litų. Analogija būtų paprasta – prabangų „Ferrari“ automobilį laikyti metaliniame garaže. Tas pats ir su keltais, tiesiog atsidaro galimybė juos švartuoti moderniame terminale ir ja pasinaudojome“, – teigė J. Nazarovas.

Šiuo metu iš Tarptautinės jūrų perkėlos dar kursuoja keltai į Kylį (Vokietija) ir į Arhusą (Danija). Pastaroji linija skirta gabenti tik krovinius.

„Aišku, norėtume, kad iš mūsų terminalo būtų ne tik DFDS keltų linijos, bet ir kitų bendrovių. Tačiau šiandien tikrai negaliu pasakyti, jog kokia nors nauja keltų linija bus atidaryta“, – teigė Centrinio Klaipėdos terminalo vadovas Benediktas Petrauskas.

J. Nazarovas jam antrinno, jog yra klientų pageidavimų, jog keltai kursuotų į Islandiją ar britų salyną. „Tačiau tokių linijų kaina tokia, kad už koncertą niekas nenorėtų mokėti“, – tvirtino J. Nazarovas.

Centrinis Klaipėdos terminalas savo veiklą pradėjo beveik prieš metus. Per šį laikotarpį, anot B. Pertrausko, buvo panaudojama tik apie 10 proc. terminalo galimybių.

Dabar, kai terminale atidaryta pirmoji reguliari keltų linija, terminalo pajėgumai bus išnaudojami maždaug 35 proc. „Kai pas mus bus perkeltos visos DFDS keltų linijos, terminalas veiks 80 proc. pajėgumu, tad dar turėsime rezervų aptarnauti ir kitus laivus“, – aiškino B. Petrauskas.

Investicijos į Centrinį Klaipėdos terminalą siekia apie 72 mln. eurų.

46 ha ploto teritoriją, kurios operatore šiuo metu yra Tarptautinė jūros perkėla, ketinama pertvarkyti ir pritaikyti krovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)