Laivų statytojų stokojančioje Klaipėdoje iš užsienio atvežti dirbti vyrai streikuoja, nes negauna sutarto atlyginimo, o pinigų nemokantys darbdaviai tikina, jog vyrai nesugeba dirbti taip, kad darbo rezultatas atitiktų ES standartus, rašo „Klaipėda”.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Šiemet gegužę į Klaipėdą dirbti atvažiavo 24 Ukrainos laivų remontininkai. Brigadą iš įvairiuose šios šalies miestuose gyvenančių darbininkų sukomplektavo vietos verslininkai ir nusiuntė juos į Klaipėdą. Čia ukrainiečių darbdaviais tapo bendrovė Prekybos namai „Žvaigždė“.

Tipinėje sutartyje, kurią vyrai pasirašė būdami dar tėvynėje, nurodyta, kad suvirintojai elektra bei laivų korpusininkai už valandą darbo gaus po 5 eurus, laivų korpusų surinkėjai – 4 eurus, dar žemesnės kvalifikacijos darbininkams buvo žadamas 3,5 euro už valandą atlyginimas.

Vyrai tikino, kad, be rašytinių sutarčių, dar buvo žodiniai susitarimai. Jiems neva buvo žadėta mokėti po 5 eurus už valandą. Vidutiniškai 240 valandų per mėnesį dirbę vyrai tikėjosi uždirbti ne mažiau nei 1 200 eurų.

Po puspenkto mėnesio Klaipėdoje iš 24 teliko 5 vyrai laukti ne tik savo, bet ir dalies išvykusiųjų atlygio. Kiti patraukė namo jau po pirmųjų mėnesių, dauguma jų kelionei bilietus pirko už savo pinigus.

Vyrai pasakojo iš darbdavio išgirdę pasakojimą apie pasikeitimus gamykloje. Neva anksčiau dirbęs direktorius buvęs geras jo draugas, tačiau valdžia pasikeitė ir naujasis vadovas nėra toks geranoriškas jo atžvilgiu, todėl nepasirašo ant darbų priėmimo akto.

Laivų statytojai iš Ukrainos susidarė nuomonę, kad juos pasamdęs bendrovės Prekybos namai „Žvaigždė“ direktorius Piotras Kosenko pats tapo aplinkybių įkaitu ir ne mažiau už juos nukentėjo.

P.Kosenko tikino, kad ukrainiečiai patys kalti dėl nesėkmių.

„Jie nemoka dirbti, taip, kad darbų kokybė atitiktų europinius reikalavimus. Vėlavome nuo pirmo mėnesio. Buvo klaida patikėti jų kvalifikacija nepatikrinus Ukrainoje. Rinkdamas kitą brigadą vešiuosi sertifikavimo specialistus į vietą. Gamykla nemoka už netinkamą darbą ir dar žadama po tūkstantį litų nubraukti už kiekvieną uždelstą dieną. Galite įsivaizduoti, koks bus nuostolis, jei atskirais etapais vėlavome net po 28 dienas. Man teko mokėti už būstą, už darbo drabužius ir įrankius, už leidimus į gamyklą. Rytoj gali paaiškėti, kokios sankcijos mums bus pritaikytos“, – pasakojo bendrovės vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (4)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Nacionalinio parko saugotojai savo kieme nepastebėjo nelegalaus statinio: iki tragedijos buvo vienas žingsnis (27)

Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) valdomame Užutrakio dvare vos per plauką išvengta...

A. Tapinas. Mūsų gėda tarp intrigantų ir impotentų (146)

Penktadienį Vilniaus oro uoste vėl nusileidus pirmajam lėktuvui, viešoje diskusijoje pasigirdo...

Tyrėjų akiratyje – kredito unijos, kurios be klientų žinios pervedinėjo pinigus (6)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ( FNTT ) tiriamos kredito unijos „Baltija“ ir Namų...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (9)

Planas rekonstruoti„ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Isteriją Vokietijoje sukėlusios JAV sankcijos Rusijai – gera proga nulipti nuo Maskvos vamzdžio? (161)

Vokietijoje netyla prieštaringos diskusijos dėl naujųjų JAV sankcijų Rusijai. Kairiojo sparno...

V. Adamkus: tokia ES nebegalės egzistuoti (136)

Keista stebėti, kaip kai kurie ES šalių lyderiai perima Vladimiro Putino retoriką ar net gina...

Gyvybę išgelbėjęs stebuklas Šiauliuose: praeivis sugavo pro langą krentančią mergaitę (39)

Šiauliuose pirmadienis prasidėjo dramatiškai – pro vieno bendrabučio langą iškrito mažametė...

Saldžių mandarinų galite užsiauginti tiesiog ant palangės (1)

Kvapnūs, sultingi, saldūs mandarinai Lietuvoje „auga“ ne tik parduotuvėse… Jų derliaus...

Prakalbo apie svarbiausią jaunimo bruožą: po Antrojo pasaulinio karo tokie žmonės buvo engiami (5)

Didelis greitis, staigūs manevrai ir įspūdingos figūros ore – Lietuvoje sparčiai populiarėja...