Kaip rašo „The Business Insider“, kai kurie bilietai gali būt pigesni 50-90 proc., teigia Čekijoje įkurto startuolio „Skypicker“ finansų vadovė Lucie Bresova. „Skypicker“ yra lėktuvų bilietų užsakymo programa, kuri nenustoja stebinti.

Kai L. Bresova „The Business Insider“ žurnalistui pirmą kartą pasakė, kad bilietai gali būti net 90 proc. pigesni, šis sakė tik pagalvojęs: „Aha, pasvajok!“ Tačiau „Skypicker“ tikrai padeda jų rasti, kai supranti, kaip jis veikia. Ši programa naudoja algoritmą, kuris suranda pigius nematomus bilietus ir automatizuoja pirkimo procesą.

Šis startuolis yra vienas iš tų verslų, apie kuriuose galvoji: „Ir kaip niekas anksčiau to nesugalvojo?“ Prieš įsigilinant į tai, kaip ši programa veikia, svarbu žinoti, kaip ji atsirado. O viskas prasidėjo prieš trejus metus, kai „Skypicker“ įkūrėjas Oliveris Dlouhy'is norėjo nusipirkti bilietų atostogoms su savo drauge. Jis norėjo sutaupyti pinigų skrisdamas iš Prahos į Portugaliją.

Tuomet jis pastebėjo, kad jeigu jis nusipirktų bilietą ir iš Prahos į bet kurį Europos miestą, tarkime, Oslą, skristų vienomis avialinijomis, o tuomet iš Oslo į Portugaliją skristų jau su kita oro linijų bendrove, bendra dviejų bilietų kaina būtų mažesnė nei tiesioginio skrydžio. Tai sužinoti jam prireikė visos dienos, kurios metu jis išanalizavo bilietų užsakymo tinklalapiuose skelbiamą informaciją.

Tai ir yra pagrindinė problema: aviakompanijos neskelbia galimų susijusių skrydžių, jeigu nebendradarbiauja su kita aviakompanija ir su ja nepriklauso tam pačiam aljansui. Jos tik nurodo savo skrydžius, tačiau nenurodo, ar tie skrydžiai gali būti susiję su kitos kompanijos skrydžiais.

Daugelis žmonių net nežino, kad galima taip „peršokti“ iš vienos kompanijos reiso į visai kitos aviakompanijos reisą ir sumokėti pigiau. Žinoma, tokia kelionė užtruks ilgiau, bet vienos dienos viešnagė tokiame mieste, kaip, pavyzdžiui, Barselona, tikrai nebus vargas, jeigu atostogaujate.

Žinodami apie tokius susisiejančius skrydžius galite sutaupyti iki 90 proc. kainos. Anot L. Bresovos, kai kuriais atvejais ilgesnė kelionė su keliais persėdimais gali būti trumpesnė už tiesioginį skrydį.
Taigi, O. Dlouhy'is surado programuotoją, kuris iš pradžių sukūrė paieškos sistemą, leidusią kaupti informaciją iš kitų bilietų
įsigijimo tinklalapių ir pateikti ekonomiškai naudingiausią variantą. Žinoma, tai nebuvo idealus sprendimas. Todėl praėjusių metų sausį „Skypicker“ už 500 tūkst. JAV dolerių įsigijo nedidelę meta paieškos sistemą „Tripomatic“. Verta paminėti, kad tuomet net pati kompanija „Skypicker“ tiek nebuvo verta.

„Skypicker“ taip pat įtikino 150 aviakompanijų suteikti duomenų apie savo skrydžius. Žinoma, anot L. Bresovos, bendrovės iš pradžių nenorėjo to daryti. „Mes buvome mažutė kompanija ir mes sakėme: „Duokite duomenų apie savo skrydžius“, o jie sakė: „Ne, mums to nereikia“. Mūsų programa atrodo, kaip paprasta kelionės planavimo programa, tačiau iš tiesų dirbame su didžiuliais kiekiais duomenų.“

Iš dalies didžiausias iššūkis, su kuriuo pradžioje susidūrė „Skypicker“, yra tas, kad vertinant situaciją iš aviakompanijų pusės, kiekvienas parduotas pigesnis bilietas reiškia, kad nėra nuperkamas brangesnis bilietas, kuris leidžia gauti didesnį pelną.

Tačiau L. Bresova pabrėžia, kad nepaisant galimybės keliauti pigiau, tokiais pagrindiniais maršrutais, kaip Londonas-Niujorkas, skraidančiuose lėktuvuose niekada nestigs keleivių, nes visuomet bus žmonių, kuriems reikia iš taško A į tašką B nuskristi greičiau. O „Skypicker“ netgi padeda aviakompanijoms didinti pardavimus, nes parodo bilietus, kurių šiaip žmogus nematytų ir nenusipirktų.

Ir „Skypicker“ sėkmingai dirba. Per pirmus keturis šių metų mėnesius kompanijos pajamos sudarė 4 mln. eurų, o tai yra keturis kartus daugiau nei per visus praėjusius metus. Bendrovėje dirba 80 žmonių. Per dieną ji parduoda bilietų už 175 tūkst. eurų, sakė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (244)