Modernios šviesoforų sistemos diegimo darbai Vilnių pavertė apkasais. Tačiau nepatogumai tik laikini. Žadama, kad jau rudenį vilniečiai pajus didžiausią eismo koridorių pranašumą – neliks spūsčių.
Šviesoforas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Išraustos sostinės gatvės beveik tapo naujuoju miesto veidu. Kasdien vilniečių akis užkliūva už naujai iškastų duobių. „Nešaliname gedimų, neįvyko jokia avarija. Atliekame modernios eismo valdymo sistemos diegimo darbus“, – paaiškino iš duobės lipdamas darbininkas. Norėdama sumažinti automobilių spūstis sostinėje, savivaldybė šiais metais nusprendė keisti miesto šviesoforus ir sureguliuoti jų veikimą.

Tikimasi, kad pastarosiomis dienomis mieste diegiama centralizuota eismo valdymo sistema padės spręsti opias sostinės problemas – sumažins miestą smaugiančias spūstis, tolydžio didėjantį užterštumą ir triukšmą.

„Tai moderni, didžiuosiuose Europos miestuose jau kurį laiką veikianti transporto srautų reguliavimo technologija“, – dienraštį tikino darbus atliekančios įmonės „Eismas“ generalinis direktorius Paulius Arštikys. Prieš keletą metų atsiradusi modernios eismo reguliavimo sistemos idėja reikalavo kruopščios analizės ir ekspertų įvertinimo, todėl jos įgyvendinimas užtruko. „Iki šiol buvo ilgas pasiruošimo etapas, per kurį tirtos sankryžos, projektuotas sistemos veikimas“, – pasakojo P.Arštikys.

Rezultatus pajus rudenį

Šiuo metu vykdomi darbai yra labiausiai pastebimas projekto etapas. Kalvarijų gatvės sankryžose montuojami jutikliai, kurie ateityje matuos eismo srautus. Prietaisai reaguos į susidariusias grūstis ir valdys šviesoforų signalus. Toje sankryžoje, kur automobilių srautas bus didesnis, žalia šviesa degs ilgiau nei įprastai.

Nors šį pavasarį pradėti darbai sparčiai juda į priekį, naujos sistemos veikimo principus ir efektyvumą vilniečiai pajus ne anksčiau nei šių metų rudenį. Kalvarijų, Antakalnio gatvėse ir Savanorių prospekte darbininkai keičia kabelius, šviesoforus, diegia naują įrangą.

„Kiekvieną technologiją reikia įvaldyti. Keleto mėnesių mums reikės vien tam, kad išmoktume valdyti naują sistemą. Kelis darbuotojus siųsime į Vokietiją mokytis“, – planus atskleidė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius.

Pradėti nori be trikdžių

Vienas iš šešių pagal naują sistemą veiksiančių eismo koridorių jau baigtas. Šviesoforai nuo Tarptautinio Vilniaus oro uosto iki Operos ir baleto teatro jau pakeisti, juose įrengti specialūs valdikliai, kurie reaguodami į šviesoforo daviklių signalus sankryžą reguliuos pagal esamą situaciją.

„Centrinėje dispečerinėje serveriai jau pastatyti, programinė įranga įdiegta, tačiau koridorius kurį laiką dar neveiks – vyksta sistemos derinimo darbai. Norime, kad pradėjus niekas nestrigtų, nebūtų nesusipratimų ar kliūčių“, – priežastis, kodėl delsiama pradėti pirmo eismo koridoriaus veiklą, aiškino V.Antanavičius.

Projektas už 145 mln. litų

Viliamasi, kad modernūs eismo koridoriai miestui duos teigiamų poslinkių. Eismo valdymo sistema esą mažins ne tik spūstis gatvėse, bet ir bus naudinga sostinės specialiajam transportui. „Jutikliai reaguos į skubųjį transportą: greitosios pagalbos, policijos ir ugniagesių automobilius“, – kalbėjo P.Arštikys.

Specialiajame transporte irgi bus įmontuoti davikliai, kurie siųs tam tikrą informaciją į centrinę eismo valdymo būstinę. „Joje bus fiksuojama, kur važiuoja specialusis transportas ir pagal tai bus reguliuojami šviesoforai“, – dėstė „Eismo“ vadovas.

Lietuvoje tokia sistema diegiama pirmą kartą. Tvarkymo darbai suskirstyti į 6 vadinamuosius koridorius, kurie sujungia tam tikrose gatvėse esančias sankryžas – iš viso apie 210 šviesoforų. Šiam projektui įgyvendinti miestas skyrė 145 mln. litų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (111)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (9)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (44)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams? (202)

Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (747)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (259)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (9)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (208)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (7)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...