Iš automobilių gamintojų atstovų salono perkamas „naujas“ automobilis gali būti pagamintas ir praėjusias metais. Juo galėjo būti atliekami bandomieji važiavimai arba automobilis gali būti stovėjęs lauke kaip reklamos objektas. Kaip tik tokią mašiną įsigijęs vienos sostinės įmonės savininkas skaičiuoja patyręs tūkstančius litų nuostolių, kuriuos nesėkmingai mėgina atgauti iš pardavėjų.
Virvė, traukimas, ginčas, konflikas, karikatūra
© DELFI
Norėjo naujo automobilio

2007 m. birželio pradžioje individualios įmonės „FOBAS“ savininkas Rimantas Staknevičius, nusprendęs įsigyti naują lengvąjį automobilį, kreipėsi į „Ford Motor Co.“ oficialų atstovą Lietuvoje bendrovę „Vilniaus Vista“. Verslininkas pasirinko „Ford Focus“ modelio automobilį ir sudarė lizingo sutartį su bendrove „Hansa lizingas“.

Derybų dėl minėto modelio automobilio įsigijimo metu pardavėjo atstovai R. Staknevičiui pasiūlė pasirinkti konkretų automobilį. Pirkėjo teigimu, jam buvo ne kartą aiškiai nurodyta, kad automobilis yra visiškai naujas ir pagamintas 2007 metais. „Tai buvo pagrindinė sąlyga pasirenkant būtent šį automobilį bei derinant kitas susitarimo sąlygas, tokias kaip automobilio kaina“, - DELFI teigė R. Staknevičius.

Jo teigimu, tai, kad automobilis naujas, buvo nurodyta ir pirminėse sutartyse su pardavėjais ir lizingo bendrove. Verslininkas įsipareigojo „Vilniaus Vistai“ už „Focus`ą“ sumokėti beveik 56 tūkst. litų.

Automobilio pirkimo – pardavimo sutartyje automobilis ir vėl buvo nurodytas kaip naujas, tačiau 2007 metai jau buvo nurodyti kaip automobilio pirmos registracijos metai. R. Staknevičius nieko blogo neįtarė: „Juk automobilį pirkau ne turguje“.

Galiausiai sudarytame turto priėmimo - perdavimo akte „Vilniaus Vista“ dar kartą patvirtino, kad perduodamas automobilis yra naujas ir pagamintas 2007 metais.

Pastebėjo lipdukų vietas

„Jau pradėjęs važinėti pastebėjau, kad lyjant lietui ant automobilio stiklų išryškėja vietos, kuriose buvo priklijuoti lipdukai. Tapo aišku, kad automobilis buvo naudotas demonstraciniais tikslais. Jei būčiau tai žinojęs, šio automobilio nesirinkčiau“, - sakė R. Staknevičius.

Norėdamas būti tikras dėl savo įtarimų, verslininkas nuvyko pas pažįstamus automobilių prekeivius: apžiūrėję automobilį jie patvirtino, kad mašina pagaminta 2006 metais. Automobilių pagaminimo metus esą galima nustatyti pagal jų kėbulo numerį ir kitus požymius.

„Vėliau ir „Vilniaus Vistos“ atstovai privačiame pokalbyje pripažino, kad automobilis faktiškai yra pagamintas 2006 metais. Pardavėjui jis buvo pristatytas tik tų pačių metų rugsėjo mėnesį ir nuo to laiko nuolat naudotas demonstraciniais tikslais“, - teigė R. Staknevičius.

Jis įsitikinęs, kad šis 2006 metais pagamintas ir daugiau nei pusmetį demonstraciniais tikslais naudotas automobilis turėjo būti apie 25 proc. pigesnis, todėl reikalauja pardavėjo gražinti 14 tūkst. litų skirtumą ar kitaip kompensuoti patirtus nuostolius. Surašęs pretenziją „Vilniaus Vistai“, verslininkas sako iki šiol nesulaukęs jokio atsakymo.

Požiūris turi pasikeisti

Bendrovės „Vilniaus Vista“ atstovai įsitikinę, kad šiuo atveju jų klientas „tiek teisiškai, tiek iš esmės“ nenukentėjo.

Jų teigimu, automobilis laikomas nauju, kol nuo pirmos jo registracijos praeina daugiau kaip pusė metų, o rida neviršija 6 tūkst. km.

„Įprotis žiūrėti kada automobilis yra pagamintas, o ne kada pradėtas eksploatuoti užsienyje jau seniai atgyvenęs, nes automobilis pradeda „naudotis“ ne nuo to laiko, kai nurieda nuo konvejerio, o tada, kai pirmą kartą užregistruojamas ir pradedamas naudoti. Dauguma klientų ir Lietuvoje įsigydami automobilį žiūri ne į pagaminimo metus, o kada automobilis pradėtas eksploatuoti.

Todėl ir registruojant naują automobilį fiksuojama ne jo pagaminimo data, o pirmosios registracijos data. Tai yra logiška. Suprantama, kad pasikeistų pirkėjų požiūris turi praeiti tam tikras laiko tarpas, bet ateityje taip tikrai bus“, - DELFI teigė bendrovės "Vilniaus Vista" marketingo vadovas Justas Nekrošius.

Jo teigimu, automobiliai, kurie naudojami bandomiesiems važiavimams, parduodami su nuolaida ir klientai apie tai informuojami. Tokie automobiliai esą taip pat yra geros būklės, jiems galioja gamintojo garantija, o kilometražas neviršija 10 tūkst. km.

DELFI mėgino pasidomėti, kaip iš tikrųjų sprendžiamos tokios problemos kituose automobilių salonuose. Ilgą laiką kito automobilių gamintojo atstovybėje Vilniuje dirbęs vadybininkas, nenorėjęs minėti savo pavardės, patikino, jog automobilis laikomas nauju, jeigu jis yra techniškai tvarkingas ir juo nebuvo važinėjama: „Šioje situacijoje nuolaida pirkėjui galėjo būti suteikta nebent gera valia. Pigiau parduodami tik tie automobiliai, kurie buvo naudojami bandomiesiems važiavimams: tokios mašinos iš tiesų būna „drožiamos“ kaip reikiant“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (514)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (55)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (5)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (104)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (187)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (282)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (560)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (54)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (194)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...