„flyLAL" 51 proc. savo akcijų valstybei siūlo už 1 Lt

 (503)
Skrydžių bendrovė „flyLAL-Lithuanian Airlines" („flyLAL") Susisiekimo ministerijai siūlo už 1 Lt nupirkti 51 proc. bendrovės akcijų. „flyLAL" skolos, nepadengtos turtu, sudaro 89 mln. Lt. Pagrindinis bendrovės kreditorius – jos akcininkai, kuriems bendrovė esą yra skolinga 47,5 mln. Lt. Prognozuojama, kad per visus 2008 m. oro vežėjas patirs apie 100 mln. Lt nuostolių.
flyLAL" lėktuvas "Boeing 737-300
flyLAL" lėktuvas "Boeing 737-300

„Tik dėl to kompanija ir gyvavo šiuos nelengvus 2008 metus", - apie tiesiogines akcininkų paskolas bendrovei penktadienio spaudos konferencijoje sakė vienas iš „flyLAL" akcininkų Gediminas Žiemelis.

Jis nesiėmė prognozuoti, ką vežėjas darytų, jei valstybė nesutiktų perimti akcijų, tačiau esą iš viso yra parengti trys galimi ateities scenarijai.

„Vakar 47 proc. „airbaltic" akcijų buvo įsigyta už 28 mln. JAV dolerių, mes 51 proc. akcijų siūlome už 1 Lt. „airBaltic" nevaldo jokio nekilnojamojo turto, jokių orlaivių ir yra interaktyvi kompanija, tai mes manome, kad siekiant išsaugoti 1 mlrd. Lt Lietuvos BVP (tiek įvertintas „flyLAL" indėlis – DELFI) ir pasiūlę 65 mln. kartų mažesnę kainą mes tikrai nenusižengiame etikai ir čia tikrai nėra paslėptų dalykų", - žurnalistams sakė G. Žiemelis.

„flyLAL" savo pranešime žurnalistams rašo, kad pasiūlymas perleisti akcijas pateiktas kartu su restruktūrizacijos veiksmų planu, pagal kurį 2010 m. bendrovė dirbs pelningai. Šiam planui įgyvendinti esą reikėtų papildomų 30-35 mln. Lt. Tokio dydžio paskolai gauti reikia valstybės garantijos.

Susisiekimo ministerijoje sudarytai darbo grupei pateiktame plane numatoma, kad didžioji dalis būsimų investicijų būtų skirta lėktuvų diversifikavimui – turimų lėktuvų pakeitimas mažesniais, įmonės veiklos optimizavimas, bendrų skrydžių su Skandinavijos bendrove „SAS" organizavimas.

Susisiekimo ministerija „flyLAL" pasiūlymo nekomentuoja. Oficiali ministerijos pozicija bus paskelbta pirmadienį.

Tuo tarpu ekonomistas Raimundas Kuodis skeptiškai skeptiškai žiūri į „flyLAL" siūlymą ir nemano, kad valstybė turėtų sutikti su pasiūlymu akcijas pirkti už 1 Lt.

„flyLAL" neturi jokio ilgalaikio turto

„flyLAL" įkurta 2005 m. privatizavus „Lietuvos avialinijas", kurias valstybė pardavė už 27 mln. Lt. Įmonė netrukus buvo reorganizuota ir šiuo metu „flyLAL" akcininkai valdo bendrovę „flyLAL Group Services", kuriai priklauso septynios įmonės.

Šiuo metu „flyLAL" neturi jokio ilgalaikio turto, o trumpalaikis jos turtas, pavyzdžiui, lėktuvų detalės sudaro per 56 mln. Lt.

Tuo tarpu kitos grupės įmonės valdo orlaivius, nekilnojamąjį turtą. G. Žiemelio teigimu „flyLAL Group services" turi daugiau nei 270 mln. Lt paskolų ir 350 mln. Lt turto.

„flyLAL" akcininkas sakė, kad dalis grupės įmonių dirba nuostolingai, dalis pelningai, tačiau gautas pelnas nepadengia visos patiriamo nuostolio. G. Žiemelis atkreipė dėmesį, kad dvi didžiosios skrydžių bendrovės, skraidžiusios iš tarptautinio Vilniaus oro uosto, šiemet dirbo nuostolingos.

Nesėkmingus metus bendrovei esą lėmė ir keliskart kitusios kuro kainos.

„flyLAL" priklauso bendrovėms „ŽIA valda", „Sanitex" ir „Indeco".

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (503)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Link pajūrio juda didelis automobilių srautas (84)

Po darbų karštąjį ir ilgąjį savaitgalį žmonės pradėjo traukti link jūros. Pagrindiniame Kauno aplinkkelyje automobiliai juda, tačiau ne tokiu greičiu, kaip norėtųsi.

Prancūzijoje pristabdoma „UberPop“ paslauga (6)

Prancūzijoje pristabdoma „UberPop“ taksi iškvietimo paslauga. Tai pranešė bendrovės „Uber“Prancūzijos padalinio vadovas Thibaud Simphal interviu leidiniui „Le Monde“.

Neskubėkite išvažiuoti iš Vilniaus - nepavyks (100)

Prieš ilgąjį trijų dienų savaitgalį Vilniuje susidarė grūstys: automobilių eilės susidarė tiek pačiame mieste, tiek ties išvažiavimais iš miesto.

Leido tęsti Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos konkursą (11)

Teismas po kelis mėnesius trukusio bylinėjimosi pagaliau leido tęsti 90 mln. eurų vertės Vilniaus vakarinio aplinkkelio tęsinio rangovo konkursą, kurį laikinai buvo sustabdžiusi viena didžiausių Latvijos kelių statybos bendrovių „Latvijas tilti“ kartu su bendrove „Kauno keliai“. Bendrovės pranešė sprendimą jau apskundusios Aukščiausiajam Teismui.

Keletas patarimų, kaip elgtis viešajame transporte per karščius (11)

Į Lietuvą ateina tropinio karščio banga. Kadangi dar ne visuose miestų autobusuose bei troleibusuose yra kondicionieriai, keleiviams derėtų žinoti, kaip per karščius elgtis viešajame transporte.