EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.
© A.Stackevič nuotr.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

„Rail Baltica": pradedamos žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūros (15)

Sausio 20-ąją įsigaliojo Vyriausybės nutarimas, patvirtinantis dar vieno svarbaus projekto „Rail Baltica" etapo įgyvendinimo Lietuvoje pradžią.

Daugiausia keleivių paskutinį praėjusių metų ketvirtį atvyko ir išvyko į JK (2)

Išankstiniais duomenimis, paskutinį praėjusių metų ketvirtį į oro uostus atvyko ir iš jų išvyko 1,2 mln. keleivių - tai 12,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, remdamasis, praneša Lietuvos statistikos departamentas.

„Lietuvos geležinkelių“ parama – darbuotojų ir socialdemokratų vadovaujamoms asociacijoms (9)

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ paviešinus antrinių įmonių pastaruosius trejus metus teiktą paramą, aiškėja, kad dalis paramos atiteko buvusio geležinkelių vadovo Stasio Dailydkos patarėjo Viliaus Nikitino vadovaujamai Bendrovių ir institucijų teisininkų asociacija.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės bendrovės per trejus metus skyrė 200 tūkst. eurų paramos (4)

Pasikeitus valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, bendrovė paskelbė informaciją apie jos antrinių bendrovių pastaruosius trejus metus teiktą paramą.

Lietuvoje eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas (1)

Penktadienio ankstų rytą didžiojoje šalies dalyje, išskyrus Vakarų Lietuvą, ant pagrindinių kelių dangų susiformavęs plikledis. Barstomi slidūs kelių ruožai, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija prašo vairuotojus būti atidžius.