EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta
© A.Stackevič nuotr.

Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

www.cargonews.lt
 
15
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Transportas

Ekologiškas pašto pristatymas Vokietijoje: kanalais plaukiančia valtimi (2)

2014 balandžio mėn. 22 d. 19:16
Ekologiškas pašto pristatymas Vokietijoje: kanalais plaukiančia valtimi
Paštą gabena įvairiai – oru, žeme, kartais plukdo vandeniu. Visą vasarą Lubenau ir Lehde kaimelių Vokietijoje gyventojams paštą atplukdo valtimi. Ekologišką, greita ir patogu. Iki pat spalio mėnesio atvirukus, laiškus ir siuntinius atplukdo geltona pašto barža. Prie daugelio regiono kaimelio namų neįmanoma privažiuoti, galima tik priplaukti.

Derybos dėl „Rail Baltica“ tęsiamos viceministrų lygiu (7)

2014 balandžio mėn. 22 d. 11:11
Baltijos valstybės, kol kas nesutariančios dėl bendros įmonės „Rail Baltica“ įkūrimo, derybas tęs viceministrų lygiu. Kitą savaitę Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo viceministrai dėl to tarsis Vilniuje.

„Boeing" gavo 50 orlaivių užsakymą (1)

2014 balandžio mėn. 22 d. 10:28
Kinijos vežėja "Shandong Airlines" antradienį nurodo užsakiusi 50 "Boeing 737" orlaivių, kurių bendra vertė siekia 4,6 mlrd. JAV dolerių (11,5 mlrd. Lt) , praneša BBC.

Paaiškėjo, kas veš kauniečius (47)

2014 balandžio mėn. 22 d. 10:03
Paaiškėjo, kas veš kauniečius
Autoriaus nuotr.
Konkursą, skelbtą vežti keleivius maršrutiniais mikroautobusais Kaune, laimėjo bendrovė „Kautra“. Įmonės vadovai žada miestiečiams visai naują vežimo kokybę.

Duris atvers Smiltynės jachtklubas (2)

2014 balandžio mėn. 22 d. 08:12
Duris atvers Smiltynės jachtklubas
G.Katino nuotr.
Šią vasarą, po beveik 4 metus trukusios rekonstrukcijos, duris turėtų atverti Smiltynės jachtklubas. Laivų jame tilps kiek ir anksčiau – 65, nes praplėsti uostelio kol kas nepavyko.