EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta
© A.Stackevič nuotr.

Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

www.cargonews.lt
 
15
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Transportas

„Linavos“ viceprezidentas: vis tiek iš tos balos išlipsime

2014 lapkričio mėn. 26 d. 20:03
Nors įstrigusių vilkikų Latvijos – Rusijos pasienyje šiai dienai yra apie 300, o kiti vilkikai tiesiog nenori ten važiuoti, vežėjai tikisi dar iki Naujų metų vėl prisibelsti į Rusijos rinką.

Vairuotojų kančios – vardan gerovės

2014 lapkričio mėn. 26 d. 19:25
Eismas Vilniaus Žvėryno tiltu ribojamas tiriant transporto srautus, ribojimai nebegalios nuo penktadienio.

„Air Lituanica“ – FNTT akiratyje (38)

2014 lapkričio mėn. 26 d. 17:37
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo sukčiavimo vykdant Vilniaus savivaldybės valdomos skrydžių bendrovės „Air Lituanica“ veiklą.

Reportažas iš pasienio: rusų kompiuteriai ima strigti tik vienu atveju (135)

2014 lapkričio mėn. 26 d. 16:36
Panemunės pasienio kontrolės postas
M.Milinio nuotr.
Lietuvos ir Rusijos pasienyje esančiame Panemunės miestelyje įrengtame kelio poste tuščia. Jokių eilių. Tik Karalienės Luizės tiltu per Nemuną į abi puses zuja pėstieji.

Po tilto remonto – nauja žiedinė sankryža (11)

2014 lapkričio mėn. 26 d. 19:17
Po tilto remonto – nauja žiedinė sankryža
DELFI (V.Spurytės nuotr.)
Pilies tilto remonto pabaigos lyg didžiausios metų dovanos laukiantys klaipėdiečiai ir kiti uostamiesčio gatvėmis važinėjantys vairuotojai turės pratintis prie pasikeitusių eismo sąlygų.