EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.
EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta
Foto: A.Stackevič nuotr.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

www.cargonews.lt
Registruoti (0) Anonimiški (15)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Po tragedijos Prancūzijoje ES turi apsispręsti (14)

Penktadienį Europos Sąjunga (ES) pranešė, kad po pastarųjų įvykių, bus svarstoma, ar pilotų kabinoje visada turės būti du įgulos nariai, praneša „EUbusiness“.

Turkai niršta: Ukrainoje konfiskuotas jų prekybos laivas (95)

Ukrainos pareigūnai areštavo Turkijai priklausantį, su Tuvalu vėliava plaukiojantį prekybos laivą ir sulaikė jo kapitoną dėl šio laivo apsilankymo Rusijos pernai aneksuotame Kryme.

Po katastrofos „Lufthansa“ įveda naujas taisykles (15)

„Lufthansa“ pranešė įvedanti naujas taisykles, reikalaujančias, kad pilotų kabinoje visada būtų du įgulos nariai. Bendrovė priėmė tokį sprendimą, kai jos antrinės įmonės „Germanwings“ lėktuvo antrasis pilotas antradienį tyčia sukėlė aviakatastrofą ir pražudė 150 žmonių, skelbia „Guardian“.

Informacija iš įmonės vadovo lūpų: kiek uždirba tolimųjų reisų vairuotojai (334)

Į Europą pradėjus aktyviau skverbtis Rusijoje darbo pritrūkusiems Lietuvos vežėjams, Vakarų šalys ėmė baksnoti į tolimųjų reisų vairuotojų algas ir jų apmokestinimą.

Prognozė: Rusijos krizės gylį pajusime per tris mėnesius (214)

Per metus ekonominė situacija Rusijoje labai pablogėjo, o tikrąjį krizės lygį pamatysime per artimiausius mėnesius, prognozuoja įmonių grupės „Girteka“ generalinis direktorius Edvardas Liachovičius.