EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.
EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta
© A.Stackevič nuotr.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

www.cargonews.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Vilniaus aplinkkelio statybos: ką bandoma nuslėpti?

Kilus įtarimams, kad dėl dešimtis milijonų eurų siekiančių įsiskolinimų rangovams gali sustoti Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, DELFI pabandė gauti projekto darbų atlikimo sutartį, tačiau miesto savivaldybė ją pateikti atsisakė, o tai, teisininkės nuomone, pažeidžia viešųjų pirkimų įstatymą.

Vilnius atsisveikino su milijoniniu keleiviu (7)

Šiemet Vilniaus oro uostu jau pasinaudojo milijonas keleivių - milijonasis keleivis išvyko į Stambulą „Turkish Airlines“ avialinijų lėktuvu.

Lietuvai įgyvendinti oro uostų koncesijos projektą padės "InterVistas" (6)

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos oro uostai rengiasi įsibėgėjančiam koncesijos projektui ir pasirašo sutartį su patarėjo „InterVistas“ vadovaujamu konsorciumu. Tarptautinę patirtį turinčios įmonės padės parengti koncesijos konkurso sąlygas, nustatyti koncesijos tikslus bei uždavinius ir derėtis su koncesijos konkurso dalyviais.

Neveronių gyventojai laimėjo – patrauks „Rail Baltica“ vagonų ir lokomotyvų centrą (21)

Kilus vietos gyventojų pasipiktinimui dėl planų europinės vėžės „Rail Baltica“ kelyną bei vagonų ir lokomotyvų aptarnavimo centrą įrengti Kauno rajono Neveronių ir Pabiržio kaimuose, Susisiekimo ministerija pasiūlė juos įrengti rekonstruotame Palemono kelyne.

„Uber“ bendradarbiaus su Mokesčių inspekcija (7)

Trečiadienį Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ir bendrovė „Uber“ pasirašė tarpusavio bendradarbiavimą reglamentuojantį memorandumą, kuriuo siekiama remti šiuolaikinius, išmanius verslo sprendimus, sudarant sąlygas mokesčių mokėtojams kuo paprasčiau apskaityti pajamas, gautas iš Lietuvoje sparčiai augančios „ekonomikos pagal poreikį“.