EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta

 (15)
Pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Kai kurių transporto bendrovių darbuotojai jau suskubo tuo rūpintis, kiti – vis dar laukia, nes mano, kad skubėti neverta – tikisi, kad nei kaina, nei eilės nepadidės. Šiek tiek kitokios pozicijos laikosi periodinio vairuotojų kvalifikacijos kėlimo centrų specialistai, su kuriais kalbamės apie dabartinę situaciją – kainas ir norinčių mokytis srautus.
EU 95 kodas vairuotojams dar nebrangsta
© A.Stackevič nuotr.

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad EU 95 kodo neskuba įsigyti tie, kurių vairuotojų pažymėjimai galioja ilgiau nei iki 2014 m. „Kursų kaina priklauso nuo grupės dydžio. Jei įmonė atsiunčia mokytis daug vairuotojų – viena kaina, jei kelis – kita. Periodinis vairuotojų kvalifikacijos kėlimas kainuoja mažiau nei 1 000 Lt“, - informuoja A. Juknienė. Anot jos, kainos vis labiau artėjant 2014 m. gali kilti.

Juozas Lapinskas, Kauno naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro direktoriaus pavaduotojas, sako, kad norinčių mokytis yra nemažai, bet tai veikiausiai susiję su patraukliomis kainomis. „Kiek aš žinau, mūsų centre siūloma kaina EU 95 kodui įsigyti šiandien yra bene mažiausia Kaune. 35 val. mokymo programos kurso kaina nesiekia 400 Lt“, - sako J. Lapinskas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Valentinas Masilionis taip pat džiaugiasi šiemet išaugusiais vairuotojų srautais jų mokymo centre. „Pas mus EU 95 kodą galima įgyti už 300–350 Lt. 2010 m. EU 95 kodą įgijo 38 vairuotojai, o šiemet jau 60. Taigi jau dabar galime drąsiai sakyti, kad 2011 m. mūsų centre savo kvalifikaciją pakels daugiau vairuotojų nei pernai. Kol kas kursų kainos nekyla“, - dėsto V. Masilionis.

Kalbinti transporto įmonių savininkai sako, kad savo vairuotojų kol kas nežada siųsti kelti kvalifikacijos, nes mano, kad tai gana rizikinga – sumokėjus už darbuotojo EU 95 kodo įsigijimą, nėra garantijos, kad jis per artimiausius kelis metus iki 2014 m. neišeis dirbti į kitą įmonę. Kitų įmonių vadovai patikina, kad kvalifikacijos kėlimo kursus darbuotojams apmokės, taip didindami lojalumą bendrovei.

www.cargonews.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Laikinasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas: svarbu užtikrinti veiklos tęstinumą (7)

Laikinuoju valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovu paskirtas Andrius Montrimas sako, kad pagrindinis jo tikslas bus užtikrinti įmonės veiklos tęstinumą, bendrovės vadovo postą palikus dešimtmetį jai vadovavusiam Stasiui Dailydkai.

Būsimoji valdžia dar kartą sieks atgaivinti Šventosios uostą (9)

Naujoji „valstiečių“ ir socialdemokratų valdžia ketina dar kartą bandyti atgaivinti Šventosios jūrų uostą.

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba atleido S. Dailydką (9)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ valdyba pirmadienį patenkino įmonės vadovo Stasio Dailydkos atsistatydinimo pareiškimą ir laikinuoju generaliniu direktoriumi paskyrė jo pavaduotoją, Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorių Andrių Montrimą.

S. Dailydka: tai pats geriausias sprendimas mano gyvenime papildyta (104)

Praėjusią savaitę apie atsistatydinimą paskelbęs ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka sako, kad tai yra pats geriausias sprendimas jo gyvenime.

Planuojantiems skristi – patarimai, ko geriau į oro uostą nesivežti (2)

Lietuvos oro uostai per metus aptarnauja daugiau nei 4 mln. keleivių. Skirtingose pasaulio šalyse nuskambėję incidentai lėmė, kad griežtesne kontrole teko pasirūpinti ir Lietuvos oro uostams. Aviacijos saugumu besirūpinantys Lietuvos oro uostų ekspertai sako, kad keleiviai vis geriau įsisąmonina draudžiamų vežti daiktų sąrašus, tiesa, pažeidimų vis dar pasitaiko, rašoma pranešime spaudai.