Estai nusileido dėl „Rail Balticos"atnaujinta

 (68)
Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai pirmadienį Vilniuje vis dėlto pasirašė deklaraciją dėl bendros europinės vėžės geležinkelio projekto "Rail Baltica" įmonės steigimo. Susitarimas pasiektas po to, kai Estija nusileido dėl to, kad projektas Lietuvoje apjungtų ir sostinę Vilnių.
Estai nusileido dėl „Rail Balticos"
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

"Derybos vyko iki paskutinės minutės ir visos šakys pritarė deklaracijai, kuroje numatytas ir Vilnius", - BNS sakė Lietuvos susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

Primename, kad anksčiau Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad Estija nepritaria, jog projektas Lietuvoje apjungtų ir Lietuvos sostinę Vilnių.

"Jie (estai - BNS) nepritarė, mūsų supratimu, logiškam norui, kad prie projekto būtų prijungtas ir Vilnius, kadangi "Rail Baltica 2" jungia visas sostines. Baltojoje knygoje yra įrašytas reikalavimas Europos sostinėms turėti jungtis, apie buvo šnekėta, įgyvendinant ir ankstesnį projektą "Rail Baltica", ir aš manau, kad tai yra svarbu. Jeigu yra Varšuva, Talinas, Helsinkis, Ryga, kodėl nėra Vilniaus?", - BNS pirmadienį prieš Europos Sąjungos neformalų transporto ministrų ministrų susitikimą sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, Lietuva nereikalautų, kad prijungiant Vilnių, būtų keičiama geležinkelio trasa.

"Mes galbūt ir nesiūlytumėm keisti trasos, bet atšaką, greitoji atšaka su Vilniumi, mūsų supratimu, turėtų būti numatyta. Tam nepritarė Estijos delegacija ir mes tiesiog išsiskyrėme (sekmadienį - BNS), ir, matyt, toliau tęsime derybas", - teigė Lietuvos susisiekimo ministras.

Jis sakė negalintis įvardyti Estijos atstovų argumentų.

"Sunku pasakyti tuos argumentus. Žinoma, yra baimė, kad pinigų skaičius visada yra ribotas, kad tai per brangiai kainuos, jie taip pat norėtų kitus miestus prijungti, bet tai čia derybiniai procesai (...) Latviai ir lenkai ir suomiai šiuo atveju elgiasi pakankamai neutraliai ir būtų, matyt, sutikę", - sakė R.Sinkevičius.

Estijos susisiekimo ministras Juhanas Partsas sakė nežinantis, kodėl pirmadienį deklaracija nebus pasirašyta.
"Aš to nežinau, turėtumėte paklausti lietuvių", - BNS pirmadienį prieš Europos Sąjungos neformalų susisiekimą ministrų susitikimą sakė J.Partsas.

Lietuva norėtų, kad "Rail Baltica" lėšomis būtų modernizuotas apie 100 kilometrų geležinkelio ruožas Vilnius-Kaunas. "Rail Baltica" Geležinkelio vėžė eina per Kauną ir Vilniaus nesiekia.

Susitarimą planuota pasirašyti Europos Sąjungos neformalaus susisiekimo ministrų susitikimo metu.

Ginčai tarp valstybių dėl bendros įmonės truko keletą mėnesių, tačiau Baltijos šalių derybininkai liepos pabaigoje Briuselyje pasiekė sutarimą dėl jos steigimo. Sutarta, kad visa geležinkelio infrastruktūra kiekvienoje valstybėje priklausys jai.

ES turėtų finansuoti 85 proc. viso " Rail Baltica" projekto, kuris sujungtų Varšuvą, Kauną, Rygą ir Taliną. Vien Lietuvoje trasos ilgis siekia apie 360 km, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 km, Estijoje - apie 300.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Europoje bus pasiūlytas trumpiausias pasaulyje tarptautinis skrydis (7)

Austrijos aviacijos bendrovė „People's Viennaline“ pristatys trumpiausią pasaulyje – vos aštuonių minučių trukmės – tarptautinį skrydį, praneša „The Daily Mail“.

Pasistūmėjo „Via Baltica“ rekonstrukcija (48)

Penktadienį baigto pirmojo „Via Baltica“ rekonstrukcijos darbų etapo metu atnaujinti magistralinio kelio A5 ruožai Kauno rajone nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34-23,40 km atkarpa dešinėje kelio pusėje ir 21,84-23,40 km kairėje kelio pusėje).

Vilnius ir Klaipėda kuria planus apjungti atsiskaitymą už viešąjį transportą (10)

Vilniaus ir Kauno savivaldybių vadovai svarsto planus diegti naują bendrą viešojo transporto atsiskaitymo sistemą, prie kurios galėtų prisijungti ir „Lietuvos geležinkeliai“ bei Smiltynės perkėla.

Marijampolės ir Tauragės apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas

Marijampolės ir Tauragės apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas vietomis sumažėjęs iki 100 metrų.

Laivybos milžinė „Maersk“ susitelks į Šiaurės jūrą

Kopenhagoje įsikūrusi laivybos milžinė „Maersk“ optimizuos veiklą susitelkdama į transporto ir logistikos sektorių ir mažindama veiklos mastą energetikos sektoriuje, praneša BBC.