Estai nusileido dėl „Rail Balticos"atnaujinta

 (68)
Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai pirmadienį Vilniuje vis dėlto pasirašė deklaraciją dėl bendros europinės vėžės geležinkelio projekto "Rail Baltica" įmonės steigimo. Susitarimas pasiektas po to, kai Estija nusileido dėl to, kad projektas Lietuvoje apjungtų ir sostinę Vilnių.
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

"Derybos vyko iki paskutinės minutės ir visos šakys pritarė deklaracijai, kuroje numatytas ir Vilnius", - BNS sakė Lietuvos susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

Primename, kad anksčiau Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad Estija nepritaria, jog projektas Lietuvoje apjungtų ir Lietuvos sostinę Vilnių.

"Jie (estai - BNS) nepritarė, mūsų supratimu, logiškam norui, kad prie projekto būtų prijungtas ir Vilnius, kadangi "Rail Baltica 2" jungia visas sostines. Baltojoje knygoje yra įrašytas reikalavimas Europos sostinėms turėti jungtis, apie buvo šnekėta, įgyvendinant ir ankstesnį projektą "Rail Baltica", ir aš manau, kad tai yra svarbu. Jeigu yra Varšuva, Talinas, Helsinkis, Ryga, kodėl nėra Vilniaus?", - BNS pirmadienį prieš Europos Sąjungos neformalų transporto ministrų ministrų susitikimą sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, Lietuva nereikalautų, kad prijungiant Vilnių, būtų keičiama geležinkelio trasa.

"Mes galbūt ir nesiūlytumėm keisti trasos, bet atšaką, greitoji atšaka su Vilniumi, mūsų supratimu, turėtų būti numatyta. Tam nepritarė Estijos delegacija ir mes tiesiog išsiskyrėme (sekmadienį - BNS), ir, matyt, toliau tęsime derybas", - teigė Lietuvos susisiekimo ministras.

Jis sakė negalintis įvardyti Estijos atstovų argumentų.

"Sunku pasakyti tuos argumentus. Žinoma, yra baimė, kad pinigų skaičius visada yra ribotas, kad tai per brangiai kainuos, jie taip pat norėtų kitus miestus prijungti, bet tai čia derybiniai procesai (...) Latviai ir lenkai ir suomiai šiuo atveju elgiasi pakankamai neutraliai ir būtų, matyt, sutikę", - sakė R.Sinkevičius.

Estijos susisiekimo ministras Juhanas Partsas sakė nežinantis, kodėl pirmadienį deklaracija nebus pasirašyta.
"Aš to nežinau, turėtumėte paklausti lietuvių", - BNS pirmadienį prieš Europos Sąjungos neformalų susisiekimą ministrų susitikimą sakė J.Partsas.

Lietuva norėtų, kad "Rail Baltica" lėšomis būtų modernizuotas apie 100 kilometrų geležinkelio ruožas Vilnius-Kaunas. "Rail Baltica" Geležinkelio vėžė eina per Kauną ir Vilniaus nesiekia.

Susitarimą planuota pasirašyti Europos Sąjungos neformalaus susisiekimo ministrų susitikimo metu.

Ginčai tarp valstybių dėl bendros įmonės truko keletą mėnesių, tačiau Baltijos šalių derybininkai liepos pabaigoje Briuselyje pasiekė sutarimą dėl jos steigimo. Sutarta, kad visa geležinkelio infrastruktūra kiekvienoje valstybėje priklausys jai.

ES turėtų finansuoti 85 proc. viso " Rail Baltica" projekto, kuris sujungtų Varšuvą, Kauną, Rygą ir Taliną. Vien Lietuvoje trasos ilgis siekia apie 360 km, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 km, Estijoje - apie 300.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Naktį daug kur šlapdriba, vietomis lijundra, plikledis (1)

Ketvirtadienio pavakarę Pietų Lietuvoje dėl buvusio ar besitęsiančio snygio pagrindinių kelių dangos šlapios, vietomis padengtos šlapio sniego provėžomis, vietomis formuojasi plikledis. Šiuose keliuose dirba žiemos priežiūros mechanizmai, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija prašo vairuotojus išlikti budrius.

Ką veikti, jei ilgam laikui įstrigote oro uoste?

Jūsų skrydis atidėtas, tad oro uoste turite praleisti ilgas valandas? Jau išnaršėte visą feisbuką, visiems artimiesiems išsiuntėte apie savo išvykimą primenančias žinutes... ir galiausiai nebežinote, ką veikti? Pateikiame 10 pasiūlymų, kurie palengvins laukimą, sąrašą.

Planuojama rekonstruoti dar vieną „mirties kelio“ ruožą (11)

Vyriausybė nutarė pradėti rengti magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialųjį planą, rašoma Lietuvos autoobilių kelių direkcijos pranešime spaudai.

Eismo sąlygas Lietuvoje sunkina snygis ir lijundra (1)

Ketvirtadienio rytą šiaurės bei rytų Lietuvoje dėl snygio pagrindiniai keliai padengti plonu sniego sluoksniu, provėžoti, slidūs. Likusioje šalies dalyje šie keliai slidūs dėl lijundros.

Nauja žiedinė sankryža Alytuje sulaukė kritikos: joje neįmanoma išsitekti (133)

Prieš kiek daugiau nei du mėnesius baigta rekonstruoti Kalniškės, Punsko ir Ūdrijos gatvių sankryža, kurioje įrengtas žiedas, jau sulaukė vairuotojų kritikos.