Apie savivaldybės planus perbraižyti Vilniaus kelių juostas DELFI jau rašė šių metų kovo mėnesį. Dabar jau galima faktiškai įsitikinti, kaip teks važinėti keliais ne tik nuo automobilių pailsėti leidžiančią vasarą, bet ir transporto priemonėmis prisipildžiusiais keliais rudenį.

Automobilių vairuotojai su nerimu laukia rudens, kai autobusams, elektromobiliams ir pilniems automobiliams skirtos juostos bus tuščios, o šie privalės stovėti padidėjusiose grūstyse.

Vairuotojai gali protestuoti

Technikos mokslų daktaras V. Sadauskas prognozuoja, kad didžiausios problemos kils tose miesto dalyse, kur iš buvusių dviejų eismo juostų, viena atiduota viešajam transportui.

Būtent tokia situacija matyti Kalvarijų g. Anksčiau dvejomis juostomis važiavę automobiliai dabar turės susispausti vienoje juostoje.

V. Sadauskas pastebėjo, kad anksčiau šia gatve pavykdavo pravažiuoti per vieną žalią šviesoforo signalą, dabar tenka pastovėti ilgiau.

„Dabar automobiliams tenka stovėti kamštyje tiek 10 val., tiek 14 val., tiek 16 val.”, - kalbėjo jis.

Vigilijus Sadauskas
Eismo specialistas tiki, kad vilniečiai nesitaikstys su naujais pakeitimais ir Vilniaus miesto savivaldybė gali sulaukti vairuotojų protestų.

„Niekas nedraudžia sugedus automobiliui keisti rato autobusų juostoje ir įsivaizduokite, jei vairuotojai bus solidarūs ir piko metu ras priežastį sustoti autobusų juostoje. Ir štai penki automobiliai autobusų juostoje kas 100 m keičia automobilio ratą. Manau, tada savivaldybė galėtų pamatyti, kas vyksta“, - komentavo pašnekovas.

Eksperto manymu, eismo sąlygų pertvarka tik kiršina eismo dalyvius. Nepasitenkinimas kyla ne tik dėl pakeitimų, bet dėl informacijos trūkumo – kokia nauda gyventojams iš eismo sąlygų pakeitimo.

„Kai bandai supriešinti vienus eismo dalyvius su kitais, paprastai tokia sistema neveikia. Turi žmonėms pirma paaiškinti, kodėl kažką darai ir kokia nauda bus“, - sakė jis.

Projekto autoriams siūlo pastovėti prie sankryžų ir pakvėpuoti dūmais

V. Sadauskas pasakojo, kad prieš daugelį metų projektuotojui pastačius tiltą, jis turėdavo stoti po juo. Ant tilto užvažiuodavo pilnai prikrautos transporto priemonės.

„Jei tiltas griūdavo, buvo aiškus to projektuotojo likimas“, - pridėjo jis.

Tačiau dabar technikos mokslų daktarui trūksta informacijos, kas sudarinėjo eismo pertvarkos planus, koks tų žmonių išsilavinimas ir pasiekimai.

„Manau, kad ta darbo grupė, kuri pasiūlė tokią idėją, galėtų atsistoti prie sankryžų ir stovėti visą mėnesį – uostyti smalkes, kenksmingus deginius“, - pakeitimus, kurie galimai padidins automobilių spūstis, sukūrusiems asmenims siūlė specialistas.

Pasak jo, viena iš didžiausių klaidų ir yra ta, kad jei ir buvo atlikta studija ar analizė, gyventojai apie ją nieko nežinojo ir nebuvo supažindinti, jiems nebuvo paaiškinta, ar projektai atneš kokią naudą.

Galvoja, kad privers sėsti į viešąjį transportą

Vilniaus miesto savivaldybės atstovai ne kartą pabrėžė, kad sostinės gyventojai paliks savo automobilius kiemuose ar garažuose ir sės į viešąjį transportą, nes šis nestovės grūstyse.

Planas atrodytų labai lengvai įgyvendinamas – tereikia sumažinti automobiliams skirtų juostų skaičių, jas atiduoti viešajam transportui ir miestas savaime užsikimš, nes tas pats automobilių skaičius turės pravažiuoti tiek pat sankryžų, tik naudojantis mažesniu kelių eismo juostų skaičiumi.

„Įsivaizduokite, kad važiuojate Kalvarijų g. antra juosta ir jums reikia pasukti į kairę, tačiau iš priekio važiuoja automobiliai. Kol jūs pasuksite, visa kolona automobilių stovės už nugaros“, - eismo vaizdą piešė pašnekovas.

Apibendrindamas eismo pertvarką V. Sadauskas teigė, kad, jo nuomone, „viskas padaryta taip, kad žmonės važiuotų viešuoju transporto prievarta“.

„Nežinau, kurioje valstybėje gali išeiti miesto tarnautojas ir pasakyti taip – 'jūs nevažinėsite su savo automobiliais, o būsite priversti lipti į autobusus'. Paprastai valstybės tarnautojai turi pasakyti, kad mes padarysime viešąjį transportą patrauklų tokį, kad jums neverta bus naudotis savo automobiliais, nes jus nuveš labai greitai, tvarkinga ir punktualiai“, - kritikavo savivaldybės veiksmus technikos mokslų daktaras.

Spėja, kam bus naudingiausia pertvarka

Vis dėlto specialistas prognozuoja, kad sugalvoti pakeitimai nepasiteisins ir Vilniaus miesto savivaldybei teks nuo rugsėjo 1 d., padidėjus automobilių srautams, vėl daryti permainas.

„Suprantu, kad galima eksperimentuoti, bet galima ir su mažesniais nuostoliais. Dabar ir juostos nubraižytos ir ženklų pristatyta. Jei rezultatas bus teigiamas, džiugu, bet jau šiandien matosi, kad kai kuriose vietose rezultatas bus neigiamas“, - svarstė pašnekovas.

Specialistas priminė, kad nesėkmingai eksperimentuota buvo ir prie Šv. Petro ir Povilo bažnyčios esančio žiedo, kai sumontuoti šviesoforai nepasiteisino.

V. Sadausko teigimu, daug naudingesnė ir sėkmingesnė pertvarka būtų įvykdyta, jei papildomos autobusų juostos būtų įrengtos platinant kelius, o ne atimant juostas iš automobilių vairuotojų.

Pašnekovas taip pat įtaria, kad naudingiausi eismo sąlygų pakeitimai bus taksi verslui, nes šiam taip pat leista važiuoti autobusams skirtose juostose.

„Kas gali paneigti, kad taksi įmonės neatsidėkos valstybės tarnautojams, kurie priėmė tokius sprendimus už tai, kad jiems sudarytos išskirtinės sąlygos rytais uždarbiauti. Taksi nėra viešasis transportas, jei suprantama kitaip, tai tik tenka apgailestauti už tas mokyklas, kuriose projektus rengę asmenys mokėsi“, - įžvelgė V. Sadauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (963)