Apie tai portalui DELFI patvirtino Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo narys Erlandas Mikėnas.

„Jokios oficialios žinutės nebuvo, kad ji (sugriežtinta patikra – red.) nuimta, tačiau iš vežėjų girdime, kad lyg tais yra supaprastinta patikra ir šiuo metu paprasčiau įvažiuojame į Rusijos federaciją“, - kalbėjo vežėjų atstovas.

Pasak pašnekovo, pirmosios geros naujienos iš Latvijos ir Rusijos pasienio Lietuvos transporto įmonių vadovams atkeliavo dar praėjusios savaitės pabaigoje.

Paklaustas, kiek, E. Mikėno žiniomis, asociacijos nariai patyrė nuostolių dėl pernai lapkritį prasidėjusios padidintos patikros, logistikos įmonės vadovas teigė, kad skaičiuojama, jog per keturis mėnesius logistikos įmonės prarado apie 200 mln. eurų pajamų.

„O tiesioginių nuostolių dėl prastovų ir ne tik Rusijos pasienyje, bet daugelis įmonių atsisakė išvis vykti, kad klientai neturėtų nuostolių dėl stovėjimo prie sienos, buvo 19,7 mln. eurų“, – vardijo pašnekovas.

Atsakyti, ar įmonės buvo priverstos dėl susidariusios situacijos atleisti darbuotojų, E. Mikėnas negalėjo atsakyti: „Kol kas duomenų neturime, bet turime žinių, kad transporto įmonės, ypač tos, kurios neturi finansinių įsipareigojimų bankams, sustabdė transporto veiklą, nes tai nebebuvo pelninga“.

Nors vežėjų žiniomis vilkikai su lietuviškais duomenimis daug lengviau per Latviją patenka į Rusiją, vis dėlto logistikos įmonių neapleidžia nerimas.

„Prognozuojame, kad jei Rusijos rinka neatsigaus, tai mes visi tikrai netilpsime Europoje. Tokio srauto Europai nebereikės. Turime suprasti, kad rinkų ieškojimas yra viena iš užduočių. Jų ieškome, tačiau ne visi vežėjai galės persiorientuoti į kitas rinkas. Nuo senų laikų susiklostė tokia padėtis, kad esame arčiausiai Rusijos, todėl transporto įmonės esant paklausai buvo orientuotos į tą rinką ir dabar persiorientuoti į Vakarų rinką dėl sunkvežimių techninių galimybių nėra taip paprasta“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Pasak pašnekovo, dalis įmonių sugebėjo perorientuoti savo srautus, tačiau sunkumų kyla ir dėl pokyčių Vakarų Europoje: „Išsibalansavo kainų santykis ir labai nukrito kainos. Tai nėra irgi gerai“.

Vis dėlto logistikos įmonės vadovas ir „Linava“ atstovas teigė optimizmo neprarandantis: Rusija logistikos įmonėms grėsmę kelia ne pirmi metai ir bendrovės yra susitaikiusios su mintimi, kad tai nėra paskutinis kartas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (749)