Atrodo, kad dar pernai lapkritį sugriežtinę vilkikų su lietuviškais numeriais patikrą per Latviją patenkant į Rusiją pasienio darbuotojai grįžta prie įprastinės patikros. Lietuvos vežėjai teigia girdintys žinių, kad iš Lietuvos į Rusiją keliaujantys vilkikai daug paprasčiau patenka į Rytų valstybę.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Apie tai portalui DELFI patvirtino Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo narys Erlandas Mikėnas.

„Jokios oficialios žinutės nebuvo, kad ji (sugriežtinta patikra – red.) nuimta, tačiau iš vežėjų girdime, kad lyg tais yra supaprastinta patikra ir šiuo metu paprasčiau įvažiuojame į Rusijos federaciją“, - kalbėjo vežėjų atstovas.

Pasak pašnekovo, pirmosios geros naujienos iš Latvijos ir Rusijos pasienio Lietuvos transporto įmonių vadovams atkeliavo dar praėjusios savaitės pabaigoje.

Paklaustas, kiek, E. Mikėno žiniomis, asociacijos nariai patyrė nuostolių dėl pernai lapkritį prasidėjusios padidintos patikros, logistikos įmonės vadovas teigė, kad skaičiuojama, jog per keturis mėnesius logistikos įmonės prarado apie 200 mln. eurų pajamų.

„O tiesioginių nuostolių dėl prastovų ir ne tik Rusijos pasienyje, bet daugelis įmonių atsisakė išvis vykti, kad klientai neturėtų nuostolių dėl stovėjimo prie sienos, buvo 19,7 mln. eurų“, – vardijo pašnekovas.

Atsakyti, ar įmonės buvo priverstos dėl susidariusios situacijos atleisti darbuotojų, E. Mikėnas negalėjo atsakyti: „Kol kas duomenų neturime, bet turime žinių, kad transporto įmonės, ypač tos, kurios neturi finansinių įsipareigojimų bankams, sustabdė transporto veiklą, nes tai nebebuvo pelninga“.

Nors vežėjų žiniomis vilkikai su lietuviškais duomenimis daug lengviau per Latviją patenka į Rusiją, vis dėlto logistikos įmonių neapleidžia nerimas.

„Prognozuojame, kad jei Rusijos rinka neatsigaus, tai mes visi tikrai netilpsime Europoje. Tokio srauto Europai nebereikės. Turime suprasti, kad rinkų ieškojimas yra viena iš užduočių. Jų ieškome, tačiau ne visi vežėjai galės persiorientuoti į kitas rinkas. Nuo senų laikų susiklostė tokia padėtis, kad esame arčiausiai Rusijos, todėl transporto įmonės esant paklausai buvo orientuotos į tą rinką ir dabar persiorientuoti į Vakarų rinką dėl sunkvežimių techninių galimybių nėra taip paprasta“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Pasak pašnekovo, dalis įmonių sugebėjo perorientuoti savo srautus, tačiau sunkumų kyla ir dėl pokyčių Vakarų Europoje: „Išsibalansavo kainų santykis ir labai nukrito kainos. Tai nėra irgi gerai“.

Vis dėlto logistikos įmonės vadovas ir „Linava“ atstovas teigė optimizmo neprarandantis: Rusija logistikos įmonėms grėsmę kelia ne pirmi metai ir bendrovės yra susitaikiusios su mintimi, kad tai nėra paskutinis kartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (31)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (8)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (30)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams? (194)

Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių...

Top naujienos

Vilniaus centre ant vejos nakvoja nuo sekmadienio: užsienio darbininkai pateko į nepavydėtiną padėtį (51)

Jau kelias dienas vilniečiai parkelyje prie Prancūzijos ambasados atkreipė į neįprastą...

R. Karbauskis nusitaikė į draudimą išlaidauti: dėl to išvažiuoja dešimtys tūkstančių (171)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis krizės metu priimtus...

Barselonoje sunkvežimis rėžėsi į minią

Turistų pamėgtame Ramblos rajone, Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo furgonas. Pranešama,...

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (31)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

G. Kirkilas sugalvojo planą koalicijai su „valstiečiais“ gelbėti (8)

Socialdemokratų partijos vicepirmininkas Gediminas Kirkilas inicijuoja partijos susitarimą su...

Odesoje atostogaujantys lietuviai kelia pavydą paprastiems miesto gyventojams (100)

Apsilankius Ukrainos atostogų rojumi vadinamoje Odesoje ne visiems patinka. Priklauso, kiek jūs...

G. Landsbergis vienoje srityje jau aplenkė senelį (484)

Konservatorių lyderiui Gabrieliui Landsbergiui per metus pavyko nemenkai sustiprinti savo...

D. Trumpo retorika sukėlė nerimą ir Pentagonui (6)

Praėjus vos kelioms dienoms po JAV prezidento Donaldo Trumpo ugningo pareiškimo apie galimą karinę...

Meilės kaina: A. Valentaitė neteko brangenybių už 140 tūkst. eurų atnaujinta 14.50 val. (455)

Viena garsiausių Lietuvos manekenių Asta Valentaitė prarado įvairių brangenybių už daugiau...

Žinomas telefonų gamintojas nesutinka su mokesčiu Lietuvoje: priskaičiavo 0,5 mln. eurų skolos (156)

Teisme vyksta ginčas tarp autoriams atstovaujančios asociacijos AGATA ir informacinių ir ryšių...