Pasak bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovės Lietuvoje, sudėtingiausi montavimo darbai jau atlikti. Lynų keltuvo projekto vertė – daugiau nei pusketvirto milijono eurų.

Pusė lėšų gauta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kitus pinigus skyrė bendrovė, su kuria savivaldybė sudarė keltuvo nuomos ir priežiūros sutartį trisdešimčiai metų.

„Sudėtingiausias darbas yra atramų montavimas. 52 aukščio atrama, kurią reikėjo surinkti mieste, miške su atitinkama įranga. Lynas yra antras pagal sudėtimgumą darbas. Bandėme vsisas technologijas, galų gale teko pasitelkti sraigtasparnio pagalbą.Tai yra miškas kurio kirsti niekas ir nenorėjo ir nebuvo galima, ir galų gale yra upė“, – sakė bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovė Kristina Stasiukynaitė.

Lynų keltuvu 45 metrų aukštyje virš Nemuno druskininkiečius ir turistus nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų gabens keturios gondolos.Kiekvienoje tilps po 10 keleivių.

Skaičiuojama, kad daugiau kaip vieno kilometro šimto metrų trasą gondolos įveiks per keturias minutes, o per valandą lynų keltuvu galės pasinaudoti 250 keleivių.

Tikisi, kad slidininkai ir vandens parko lankytojai paliks automobilius

„Šis mūsų keltuvas jungs du labai svarbius objektus: tai „Snow areną“ ir vandens parką. Lankytojų kiekis vandens parke siekia 300 tūkstančių, o „Snow arenoje“ – 400 tūkstančių. Todėl gavę pinigus iš Klimato kaitos programos paskaičiavome, jog per metus sumažinsime automobilių transporto judėjimą apie 100 tūkstančių“, –kalbėjo Druskininkų savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Vilius Margelis.

Keturios kabinos nuolat judės priešingomis kryptimis. T.y. dviems kabinoms pajudėjus su keleiviais nuo „Snow arenos“, kitos dvi judės nuo vandens parko.

Šiuo transportu, V. Margelio teigimu, per valandą įmanoma perkelti apie 500 keleivių.

Gondolos pagamintos iš skaidraus stiklo, todėl taps ir judančiomis apžvalgos aikštelėmis.

„Nuo Vilniaus alėjos pradžios iš pradžių mes matysime Druskininkų senamiestį, šveicariškas vilas, visą laiką kelsimės virš šimtamečio pušyno, virš Nemuno, kairėje kildami dar matysime meilės salą ir atsidursime kaip tik „Snow arenos“ papėdėje“, – atskleidė V. Margelis.

Jo teigimu, teliko paskutiniai derinimo darbai ir lynų keltuvo stotelių įrengimas. Projektas iš viso kainavo 12 milijonų litų.

Druskininkų gidų asociacija planuoja šią trasą įtraukti į apžvalgos ekskursijos maršrutą. Tikimasi, kad turistai paliks automobilius stovėjimo aikštelėse ir keltuvu naudosis kaip visuomenine transporto priemone, taip mažindami taršą mieste.

V. Margelio teigimu, projekto rangovai patikino, kad esant dideliam lankytojų srautui, įmanoma ant lynų pakabinti dar porą gondolų.