Birželį Druskininkų svečiai jau galės naudotis ekologiška transporto priemone – lynų keltuvu. Keturios gondolos per Nemuną nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų turistus nugabens per 4 minutes.
Druskininkų gondolos
© Stopkadras

Pasak bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovės Lietuvoje, sudėtingiausi montavimo darbai jau atlikti. Lynų keltuvo projekto vertė – daugiau nei pusketvirto milijono eurų.

Pusė lėšų gauta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kitus pinigus skyrė bendrovė, su kuria savivaldybė sudarė keltuvo nuomos ir priežiūros sutartį trisdešimčiai metų.

„Sudėtingiausias darbas yra atramų montavimas. 52 aukščio atrama, kurią reikėjo surinkti mieste, miške su atitinkama įranga. Lynas yra antras pagal sudėtimgumą darbas. Bandėme vsisas technologijas, galų gale teko pasitelkti sraigtasparnio pagalbą.Tai yra miškas kurio kirsti niekas ir nenorėjo ir nebuvo galima, ir galų gale yra upė“, – sakė bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovė Kristina Stasiukynaitė.

Lynų keltuvu 45 metrų aukštyje virš Nemuno druskininkiečius ir turistus nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų gabens keturios gondolos.Kiekvienoje tilps po 10 keleivių.

Skaičiuojama, kad daugiau kaip vieno kilometro šimto metrų trasą gondolos įveiks per keturias minutes, o per valandą lynų keltuvu galės pasinaudoti 250 keleivių.

Tikisi, kad slidininkai ir vandens parko lankytojai paliks automobilius

„Šis mūsų keltuvas jungs du labai svarbius objektus: tai „Snow areną“ ir vandens parką. Lankytojų kiekis vandens parke siekia 300 tūkstančių, o „Snow arenoje“ – 400 tūkstančių. Todėl gavę pinigus iš Klimato kaitos programos paskaičiavome, jog per metus sumažinsime automobilių transporto judėjimą apie 100 tūkstančių“, –kalbėjo Druskininkų savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Vilius Margelis.

Keturios kabinos nuolat judės priešingomis kryptimis. T.y. dviems kabinoms pajudėjus su keleiviais nuo „Snow arenos“, kitos dvi judės nuo vandens parko.

Šiuo transportu, V. Margelio teigimu, per valandą įmanoma perkelti apie 500 keleivių.

Gondolos pagamintos iš skaidraus stiklo, todėl taps ir judančiomis apžvalgos aikštelėmis.

„Nuo Vilniaus alėjos pradžios iš pradžių mes matysime Druskininkų senamiestį, šveicariškas vilas, visą laiką kelsimės virš šimtamečio pušyno, virš Nemuno, kairėje kildami dar matysime meilės salą ir atsidursime kaip tik „Snow arenos“ papėdėje“, – atskleidė V. Margelis.

Jo teigimu, teliko paskutiniai derinimo darbai ir lynų keltuvo stotelių įrengimas. Projektas iš viso kainavo 12 milijonų litų.

Druskininkų gidų asociacija planuoja šią trasą įtraukti į apžvalgos ekskursijos maršrutą. Tikimasi, kad turistai paliks automobilius stovėjimo aikštelėse ir keltuvu naudosis kaip visuomenine transporto priemone, taip mažindami taršą mieste.

V. Margelio teigimu, projekto rangovai patikino, kad esant dideliam lankytojų srautui, įmanoma ant lynų pakabinti dar porą gondolų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (29)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (258)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (146)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (59)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (29)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1216)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (6)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (339)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (4)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (18)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...