Pasak Vokietijos draudimo bendrovių ir aviakompanijų, Europos draudikai siūlo į aviacijos draudimo polisus nebeįtraukti rizikos, susijusios su išpuoliais, kurių metu naudojamos cheminės, biologinės ar branduolinės medžiagos.
Rugsėjo 11-oji
© Corbis/Scanpix
Tai gali paskatinti Europos vyriausybes garantuoti už nedraudžiamą riziką bei taip leisti aviakompanijoms ir toliau teikti savo paslaugas. Po 2001 metų rugsėjo 11 dienos teroro išpuolių JAV vyriausybė iki 2008-ųjų prisiėmė nedraudžiamą riziką.

"Jei sprendimo Europos aviakompanijoms nepasiūlys privatus sektorius, už šią konkrečią riziką turės garantuoti valstybė, - sakė "Deutsche Lufthansa" atstovas. - Tai taip pat yra susiję su sąžininga konkurencija virš Šiaurės Atlanto".

Draudikai siūlo į draudimo polisus nebeįtraukti tam tikros rizikos, pavyzdžiui, žalos, kurią lėktuvuose ar oro uostose lemia radioaktyvių medžiagų naudojimas vadinamosiose "nešvariose" bombose, elektromagnetiniai impulsai bei cheminiai ar biologiniai ginklai.

"Hannover Re", kuri yra ketvirta pagal dydį pasaulyje perdraudimo bendrovė ir pirmauja aviakompanijų draudimo srityje, nurodė, kad diskusijas dėl naujų polisų, numatomų siūlyti nuo sausio 1 dienos, koordinuoja Londono birža "Lloyds".

Aviacijos sektoriaus draudikai ir minėta Londono birža šiais metais parengė naują polisų nuostatą, kuria atsiribojama nuo terorizmo rizikos.

Pagal dabar sektoriuje galiojančią nuostatą dėl karo rizikos ši gali būti įtraukta į polisą už papildomą įmoką. Tačiau siūloma nuostata, kuriai dar turi pritarti viso pasaulio rinkos reguliavimo institucijos, numato, kad terorizmo rizika bus nedraudžiama.

"Jei bus susitarta dėl tokios nuostatos formuluotės, tuomet, žinoma, ją įgyvendinsime", - sakė "Hannover Re" atstovas.

"Lufthansa" nebuvo linkusi sureikšminti nuogąstavimų, esą ji ir kitos Europos aviakompanijos bus priverstos nutupdyti savo lėktuvus. "Lufthansa" nurodė esanti įsitikinusi, kad derybose su vyriausybėmis, draudikais ir Europos Sąjunga (ES) galima rasti tinkamą sprendimą.

Leidinys "Financial Times Deutschland" citavo "Munich Re", kuri yra didžiausia pasaulyje perdraudimo bendrovė, atstovą sakant, jog kompanija nebenori drausti minėtos rizikos, nes jos neįmanoma įvertinti.

Pagal sektoriaus susitarimą aviakompanijos privalo drausti savo atsakomybę, susijusią su keleiviais ir trečiosiomis šalimis, tad be draudimo lėktuvai skraidyti negali. Tuo tarpu ES vyriausybės, pasak "Financial Times Deutschland", vengia kištis į sektoriaus reikalus.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (10)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (33)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1120)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...