Dabar Lietuvos dokininkai gali drąsiau kelti savo reikalavimus jau vien dėl to, kad Tarptautinė transporto darbuotojų federacija (ITF) ruošiasi kovai prieš vadinamuosius pigius uostus, tarp kurių gali atsidurti ir Klaipėda. Ši kova bus vykdoma panašiai kaip ITF organizuojama kova prieš vadinamąsias patogias vėliavas.

Akcijų metu IFT inspektoriai tikrina laivus uostuose, kartais jų akivaizdoje darbdaviai sumoka pinigus jūrininkams. Tokiu būdu jau atkovota nemažai jūrininkams privalomų mokėti pinigų. Šiemet rugsėjo 3-7 dienomis, kai vyko ITF akcija, nukreipta prieš vadinamąsias patogias vėliavas, buvo boikotuojami ir uostai, ir laivai.

"Pigiu" uostas laikomas pagal 7 kriterijus. Vienas jų - jeigu dirbantis dokininkas negali išmaitinti šeimos. Dokininkų profsąjungos pirmininkas Vladimiras Bendoraitis neneigia, kad dokininkų atlyginimai, palyginti su kitų profesijų atstovais, yra didesni. Jų koeficientas - 1,7 darbininko atlyginimo.

"Taip yra todėl, kad dokininkų darbas yra pavojingas, dideli fiziniai krūviai, neretai jie patiria traumų, tenka dirbti ir kenksmingomis sąlygomis. Jau daug Lietuvos dokininkų išvažiavo į užsienį", - sakė V. Bendoraitis.

Jo teigimu, AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) dokininkų popierinis mėnesio atlyginimas yra siekęs ir 4 tūkst. litų, bet dabar yra nukritęs iki 3,5 tūkst. litų, be to, jis svyruoja. Sakoma, jog šioje bendrovėje dokininkai uždirba daugiausia, o kitose Klaipėdos uosto krovos kompanijose, išskyrus kai kurias išimtis, jis vidutiniškai siekia tik iki 3 tūkst. litų.

Daugiausia dokininkai uždirba Nyderlanduose. Šioje šalyje vidutinis dokininko mėnesio atlyginimas - 4,5 tūkst. eurų. ITF atstovai jau lankėsi Klaipėdoje, domėjosi ir dokininkų atlyginimais. V. Bendoraičio vadovaujama dokininkų profsąjunga yra tiek ITF, tiek Europos transporto darbuotojų federacijos (ETF) narė. Dokininkai tikisi pasiekti savo tikslus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)