Būstus už paskolas pirkę gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas

 (391)
Grandioziniu „Rail Baltica“ projektu džiaugiasi ne visi. Neveronių (Kauno r.) gyventojai ne vienerius metus gyvena šalia geležinkelio. Neprieštarauja, kad būtų statoma dar viena vėžė, tačiau paaiškėjo, kad netrukus Neveronyse gali prasidėti grandiozinės statybos.
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Neveroniečiai piktinasi, kad statybos planų su jais niekas nederino. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad apie planus pranešta dar prieš dvejus metus.

Dideli užmojai

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė spaudai Inga Čiuberkytė DELFI informavo, kad ties Neveronimis yra numatomi keturi Rail Baltica geležinkelio infrastruktūros objektai: 1435 mm pločio vėžės kelynas, lokomotyvų ir vagonų aptarnavimo centras (LVAC), Kauno stotis bei atšaka į Vilnių.

„Visi minėti objektai yra tampriai susiję tiek tarpusavyje, tiek su jų paskirtimi: 1435 mm pločio vėžės kelynas skirtas aptarnauti Kauno VLC, todėl atstumas tarp šių objektų privalo būti minimalus. LVAC privalo būti kuo arčiau pagrindinių „Rail Baltica“ stočių ir kelynų – Kauno geležinkelio stoties ir 1435 mm pločio vėžės kelyno.

Didesnis atstumas daro objektus nepatrauklius bei smarkiai padidina kasmetinius eksploatacinius kaštus. Kauno stotis turi būti kuo arčiau Tarptautinio Kauno oro uosto bei būti sujungta su Vilnius – Kaunas „Rail Baltica“ geležinkelio linija, sudarant sąlygas joje sustoti keleiviniams traukiniams judantiems tiek Kaunas – Vilnius, tiek Varšuva – Kaunas – Ryga kryptimis“, - teigė I. Čiuberkytė.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė teigia, kad LVAC buvo numatytas Jonavoje 2011 m. parengtoje AECOM galimybių studijoje.

„Minėtos studijos tikslas buvo ekonomiškai pagrįsti „Rail Baltica“ geležinkelio linijos poreikį Baltijos šalyse. Atsižvelgiant į tai, minėta studija buvo atlikta pagrinde ekonominiu, o ne technologiniu aspektu. Todėl LVAC buvo numatyti kiekvienos Baltijos šalies trasos viduryje, Lietuvos Respublikos atveju – Jonavoje, sudarant sąlygas jos vietą tikslinti vėlesniuose projekto etapuose pagal riedmenų valdytojo (naudotojo) poreikius. Po vėlesnių tyrimų buvo nustatyta, kad optimali LVAC vieta yra Neveronys“, - teigia I. Čiuberkytė.

Gyventojai šokiruoti

AB „Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad gyventojai apie planus buvo informuoti dar 2014 metų balandį. Tačiau Neveronių gyventojai sako, kad tuomet pranešta, jog bus statoma viena papildoma vėžė.

„Mes su tuo susitaikėme ir sutikome, tačiau paaiškėjo, kad bus statoma ne viena, o iki 12 vėžių“, - piktinosi Neveronių bendruomenės atstovė Oksana Šukaitienė.

Teigiama, kad naujieji gigantiški objektai bus statomi visai šalia darželio ir mokyklos. Be to, bėgiai bus tiesiami tiesiai kai kuriems gyventojams po langais, tiesiogine to žodžio prasme.

„Objektų planai padaryti pagal senus žemėlapius, kuriuose nėra naujų statinių. Žmonės ėmė paskolas ir statė namus, o dabar kone jų žemėje statys bėgius“, - teigia O. Šukaitienė.

Neveroniečiai sako, kad nebūtų problemų objektus perkelti per kelis kilometrus į miškingas ir negyvenamas teritorijas. Neaišku, ar į šiuos siūlymus bus atsižvelgta – naujieji objektai turėtų būti pastatyti iki 2020 metų.

Neveronių gyventojai palaikomi Kauno rajono savivaldybės žada kovoti iki galo, kad naujasis objektas nebūtų statomas Neveronyse.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Meksike bus galima naudotis sraigtasparnio taksi paslauga

Ispanijos taksi paslaugų operatorius „Cabify“ Meksiko mieste pradės teikti aviataksi paslaugas. Šios paslaugos buvo pristatytos ketvirtadienį, rugsėjo 28 d.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir Susisiekimo ministerija riejasi dėl „Rail Baltica“ projekto (30)

Trims Baltijos šalims po ilgų ir sudėtingų derybų pasiekus susitarimą, kad europinės geležinkelio vežės projekto „Rail Baltica“ rangos konkursai būtų skelbiami ne tik per bendrą įmonę, bet ir kiekvienoje šalyje, Lietuvoje išsiskyrė Susisiekimo ministerijos ir jos valdomų „Lietuvos geležinkelių“ nuomonė.

Gyventojai vis dažniau automobilius perka lizingu: kokie populiariausi? (107)

SEB banko duomenimis, pastaruoju metu vis daugiau pirkėjų automobilius ryžtasi įsigyti lizingu, rašoma pranešime spaudai.

Šalies keliai šlapi (1)

Magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos ketvirtadienio rytą dėl lietaus buvo šlapios. Rytą silpnai lijo pietiniuose ir rytiniuose Lietuvos rajonuose. Oro temperatūra svyravo nuo 10 iki 15 laipsnių šilumos.

„Eurostat“ paskelbė judriausius krovininius uostus

Roterdamas, Antverpenas ir Hamburgas 2014 metais buvo trys intensyviausi ES uostai, drauge sudarydami beveik penktadalį (19,2 proc.) bendrojo krovinių svorio, gabenamo per ES uostus.