Būstus už paskolas pirkę gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas

 (391)
Grandioziniu „Rail Baltica“ projektu džiaugiasi ne visi. Neveronių (Kauno r.) gyventojai ne vienerius metus gyvena šalia geležinkelio. Neprieštarauja, kad būtų statoma dar viena vėžė, tačiau paaiškėjo, kad netrukus Neveronyse gali prasidėti grandiozinės statybos.
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Neveroniečiai piktinasi, kad statybos planų su jais niekas nederino. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad apie planus pranešta dar prieš dvejus metus.

Dideli užmojai

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė spaudai Inga Čiuberkytė DELFI informavo, kad ties Neveronimis yra numatomi keturi Rail Baltica geležinkelio infrastruktūros objektai: 1435 mm pločio vėžės kelynas, lokomotyvų ir vagonų aptarnavimo centras (LVAC), Kauno stotis bei atšaka į Vilnių.

„Visi minėti objektai yra tampriai susiję tiek tarpusavyje, tiek su jų paskirtimi: 1435 mm pločio vėžės kelynas skirtas aptarnauti Kauno VLC, todėl atstumas tarp šių objektų privalo būti minimalus. LVAC privalo būti kuo arčiau pagrindinių „Rail Baltica“ stočių ir kelynų – Kauno geležinkelio stoties ir 1435 mm pločio vėžės kelyno.

Didesnis atstumas daro objektus nepatrauklius bei smarkiai padidina kasmetinius eksploatacinius kaštus. Kauno stotis turi būti kuo arčiau Tarptautinio Kauno oro uosto bei būti sujungta su Vilnius – Kaunas „Rail Baltica“ geležinkelio linija, sudarant sąlygas joje sustoti keleiviniams traukiniams judantiems tiek Kaunas – Vilnius, tiek Varšuva – Kaunas – Ryga kryptimis“, - teigė I. Čiuberkytė.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė teigia, kad LVAC buvo numatytas Jonavoje 2011 m. parengtoje AECOM galimybių studijoje.

„Minėtos studijos tikslas buvo ekonomiškai pagrįsti „Rail Baltica“ geležinkelio linijos poreikį Baltijos šalyse. Atsižvelgiant į tai, minėta studija buvo atlikta pagrinde ekonominiu, o ne technologiniu aspektu. Todėl LVAC buvo numatyti kiekvienos Baltijos šalies trasos viduryje, Lietuvos Respublikos atveju – Jonavoje, sudarant sąlygas jos vietą tikslinti vėlesniuose projekto etapuose pagal riedmenų valdytojo (naudotojo) poreikius. Po vėlesnių tyrimų buvo nustatyta, kad optimali LVAC vieta yra Neveronys“, - teigia I. Čiuberkytė.

Gyventojai šokiruoti

AB „Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad gyventojai apie planus buvo informuoti dar 2014 metų balandį. Tačiau Neveronių gyventojai sako, kad tuomet pranešta, jog bus statoma viena papildoma vėžė.

„Mes su tuo susitaikėme ir sutikome, tačiau paaiškėjo, kad bus statoma ne viena, o iki 12 vėžių“, - piktinosi Neveronių bendruomenės atstovė Oksana Šukaitienė.

Teigiama, kad naujieji gigantiški objektai bus statomi visai šalia darželio ir mokyklos. Be to, bėgiai bus tiesiami tiesiai kai kuriems gyventojams po langais, tiesiogine to žodžio prasme.

„Objektų planai padaryti pagal senus žemėlapius, kuriuose nėra naujų statinių. Žmonės ėmė paskolas ir statė namus, o dabar kone jų žemėje statys bėgius“, - teigia O. Šukaitienė.

Neveroniečiai sako, kad nebūtų problemų objektus perkelti per kelis kilometrus į miškingas ir negyvenamas teritorijas. Neaišku, ar į šiuos siūlymus bus atsižvelgta – naujieji objektai turėtų būti pastatyti iki 2020 metų.

Neveronių gyventojai palaikomi Kauno rajono savivaldybės žada kovoti iki galo, kad naujasis objektas nebūtų statomas Neveronyse.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Panamos kanale atidarytas naujas 5 mlrd. dolerių vertės šliuzas

Skambant pučiamųjų orkestro melodijoms ir plazdant vėliavoms Kinijos laivas, gabenantis daugiau negu 9 tūkst. konteinerių, sekmadienį įplaukė į naują išplėstą šliuzą, kurs dvigubai padidins Panamos kanalo pralaidumą, užbaigus milijardus JAV dolerių kainavusį projektą, galinti lemti šviesią ekonomikos ateitį, nors tarptautinė laivyba dabar išgyvena sunkius laikus.

Prieš šventinį ilgąjį savaitgalį – spūstys Lietuvos keliuose atnaujinta 21.35  (29)

Švęsti Joninių į keliones leidosi daugybė žmonių, ketvirtadienio vakarą susidarė transporto spūstys keliuose.

Karšti orai kelia pavojų keliams, gali būti ribojamas greitis (30)

Nusistovėjus aukštai oro temperatūrai, asfaltuotuose keliuose ar jų ruožuose galima pastebėti reiškinį, vadinamą bitumo išplaukimu.

Pristatė, kiek darbų dar liko Vilniaus vakariniame aplinkkelyje (7)

Svarbiausiame pastarojo meto kelių infrastruktūros objekte sostinėje – Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje – eismas bus paleistas dar šiemet. III-ojo aplinkkelio etapo darbus atliekanti AB „Kauno tiltai“ kartu su partneriais darbus atlieka laiku, o kai kur netgi lenkia numatytą darbų grafiką.

Policija įspėja dėl pakelės prekeivių: tik vienas žingsnis iki nelaimės (17)

Miško ir sodo gėrybių prekeiviai nuo pavasario iki vėlyvo rudens įsikuriantys pakelėse, kelia pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams, rašoma policijos pranešime spaudai.