Būstus už paskolas pirkę gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas

 (391)
Grandioziniu „Rail Baltica“ projektu džiaugiasi ne visi. Neveronių (Kauno r.) gyventojai ne vienerius metus gyvena šalia geležinkelio. Neprieštarauja, kad būtų statoma dar viena vėžė, tačiau paaiškėjo, kad netrukus Neveronyse gali prasidėti grandiozinės statybos.
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
Neveronių gyventojai šokiruoti – ruošiamas gigantiškas geležinkelio projektas
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Neveroniečiai piktinasi, kad statybos planų su jais niekas nederino. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad apie planus pranešta dar prieš dvejus metus.

Dideli užmojai

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė spaudai Inga Čiuberkytė DELFI informavo, kad ties Neveronimis yra numatomi keturi Rail Baltica geležinkelio infrastruktūros objektai: 1435 mm pločio vėžės kelynas, lokomotyvų ir vagonų aptarnavimo centras (LVAC), Kauno stotis bei atšaka į Vilnių.

„Visi minėti objektai yra tampriai susiję tiek tarpusavyje, tiek su jų paskirtimi: 1435 mm pločio vėžės kelynas skirtas aptarnauti Kauno VLC, todėl atstumas tarp šių objektų privalo būti minimalus. LVAC privalo būti kuo arčiau pagrindinių „Rail Baltica“ stočių ir kelynų – Kauno geležinkelio stoties ir 1435 mm pločio vėžės kelyno.

Didesnis atstumas daro objektus nepatrauklius bei smarkiai padidina kasmetinius eksploatacinius kaštus. Kauno stotis turi būti kuo arčiau Tarptautinio Kauno oro uosto bei būti sujungta su Vilnius – Kaunas „Rail Baltica“ geležinkelio linija, sudarant sąlygas joje sustoti keleiviniams traukiniams judantiems tiek Kaunas – Vilnius, tiek Varšuva – Kaunas – Ryga kryptimis“, - teigė I. Čiuberkytė.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė teigia, kad LVAC buvo numatytas Jonavoje 2011 m. parengtoje AECOM galimybių studijoje.

„Minėtos studijos tikslas buvo ekonomiškai pagrįsti „Rail Baltica“ geležinkelio linijos poreikį Baltijos šalyse. Atsižvelgiant į tai, minėta studija buvo atlikta pagrinde ekonominiu, o ne technologiniu aspektu. Todėl LVAC buvo numatyti kiekvienos Baltijos šalies trasos viduryje, Lietuvos Respublikos atveju – Jonavoje, sudarant sąlygas jos vietą tikslinti vėlesniuose projekto etapuose pagal riedmenų valdytojo (naudotojo) poreikius. Po vėlesnių tyrimų buvo nustatyta, kad optimali LVAC vieta yra Neveronys“, - teigia I. Čiuberkytė.

Gyventojai šokiruoti

AB „Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad gyventojai apie planus buvo informuoti dar 2014 metų balandį. Tačiau Neveronių gyventojai sako, kad tuomet pranešta, jog bus statoma viena papildoma vėžė.

„Mes su tuo susitaikėme ir sutikome, tačiau paaiškėjo, kad bus statoma ne viena, o iki 12 vėžių“, - piktinosi Neveronių bendruomenės atstovė Oksana Šukaitienė.

Teigiama, kad naujieji gigantiški objektai bus statomi visai šalia darželio ir mokyklos. Be to, bėgiai bus tiesiami tiesiai kai kuriems gyventojams po langais, tiesiogine to žodžio prasme.

„Objektų planai padaryti pagal senus žemėlapius, kuriuose nėra naujų statinių. Žmonės ėmė paskolas ir statė namus, o dabar kone jų žemėje statys bėgius“, - teigia O. Šukaitienė.

Neveroniečiai sako, kad nebūtų problemų objektus perkelti per kelis kilometrus į miškingas ir negyvenamas teritorijas. Neaišku, ar į šiuos siūlymus bus atsižvelgta – naujieji objektai turėtų būti pastatyti iki 2020 metų.

Neveronių gyventojai palaikomi Kauno rajono savivaldybės žada kovoti iki galo, kad naujasis objektas nebūtų statomas Neveronyse.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Penktadienio vakarą sostinės gatves paralyžiavo namo skubantys vilniečiai (73)

Penktadienį, apie ketvirtą valandą vakaro, sostinės gatvės jau buvo užkištos namo važiuojančių vilniečių automobilių.

„Lietuvos geležinkeliai“ paviešino milijoninius sandorius (25)

Daug kritikos dėl neskaidrių vidaus sandorių sulaukę valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, kurie ketvirtadienį pranešė stabdantys naujų vidaus sandorių procedūras, penktadienį paviešino dalį informacijos apie 2015-2016 metais pasirašytus tokius sandorius.

Į Lietuvos oro uostus atveš daugiau baltarusių (7)

Šiemet, nuo gruodžio 22 d. bus pradėtas nuolatinis keleivių pervežimas iš Baltarusijos į Vilniaus bei Kauno oro uostus. Šiuos reguliarius, kasdienius reisus vykdys didžiausias Baltijos regiono tarptautinių maršrutų vežėjas „Ecolines“. Pasak Lietuvos oro uostų, nors šiandien nemažai keleivių iš kaimyninės valstybės naudojasi lietuviškų oro uostų paslaugomis, reguliarūs reisai į mūsų šalį padės pritraukti dar daugiau baltarusių.

„Lietuvos geležinkelių“ pinigai – su Rusijos karo pramone siejamam koncernui (165)

Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinti valstybės valdoma grupė „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiauja su Rusijos koncernu, kurio vienas akcininkų tiesiogiai susijęs su Rusijos karine pramone, o kitas figūruoja teisėsaugos tyrimuose, rodo BNS surinkti duomenys.

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda konsultacijas su Viešųjų pirkimų tarnyba (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda konsultacijas su Viešųjų pirkimų tarnyba, paaiškėjus apie įmonėje galbūt neskaidriai vykdomus vidaus sandorius. Tarnybos vadovė Diana Vilytė teigia siūlysianti bendrovei juos paviešinti ir taip išsklaidyti nepasitikėjimą. Pati įmonė žada taip padaryti.