Vėl keičiama būsimųjų vairuotojų mokymo tvarka. Norima sutrumpinti paskaitų ir praktinio vairavimo kursų trukmę, tačiau įtraukti naujų manevrų, kuriuos reikėtų išmokti prieš laikant egzaminą. Tai numatyta Vairuotojų pirminio mokymo tvarkos aprašo, galiojančio beveik metus, pakeitimų projekte.
© Corbis

Valstybinės kelių transporto inspekcijos teigimu, aprašas keičiamas atsižvelgiant į Europos Sąjungos valstybių patirtį ir didėjantį visuomenės sąmoningumą bei vairuotojų mokymo procese ėmus plačiai naudoti šiuolaikines technologijas.

Projekte siūloma sumažinti privalomą minimalų teorijos valandų skaičių, taip pat numatyta galimybė trumpinti vairuotojų praktinį mokymą.

A1, A, B1 arba B kategorijai teorijos mokymas turėtų užtrukti ne mažiau kaip 40 val. (dabar – 60 val.), B ir C1 kategorijoms (kartu) – 60 val. (dabar – 90 val.). Šiuo metu pastarąją kategoriją galima gauti tik turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

C arba D kategorijai reikėtų bent 35 val. teorijos kurso (dabar – 50 val.), C1, D1, BE, C1E, D1E arba DE kategorijai – 20 val. (dabar – 30 val.), CE kategorijai – 30 val. (dabar – 40 val.), T kategorijai – 60 val. (dabar – 90 val.).

Minimali praktinio vairavimo kurso trukmė išliktų tokia pati, kaip dabar: 10 val. – A1, A, BE, C1, C1E arba D1E kategorijai, 20 val. – B1 arba B kategorijai, 12 val. – D1 arba DE kategorijai, 15 val. – C, D arba CE kategorijai, 50 val. – T kategorijai. Mokyklos, įvertinusios mokinio praktinio vairavimo gebėjimus ir įgūdžius, galėtų šį kursą sutrumpinti iki 30 proc.

AM kategorijai būtų neprivalomas ne tik praktinis, kaip yra dabar, bet ir teorinis mokymo kursas.

Vairavimo mokyklos privalėtų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo mokymo pradžios pateikti „Regitrai“ informaciją apie mokinį, numatomą mokymo pabaigos datą ir kita, o pabaigus mokymą – apie išduotą kursų baigimo liudijimą.

Nuspręsta atsisakyti nuostatos, kad asmenys, tris kartus neišlaikę egzamino „Regitroje“, privalo kartoti pusę minimalaus mokymo kurso vairavimo mokykloje. Toks reikalavimas esą buvo vertinamas dviprasmiškai ir esminių rezultatų neatnešė.

Keičiamas ir vairuotojų pirminio mokymo kursų struktūra bei turinys. Be kita ko, juose tektų gilintis į transporto priemonių nuosavybės teisę ir registravimą, priekiniais ir (arba) galiniais ratais varomų automobilių vairavimo ypatumus. Projekte numatyti keli kitokie ar papildomi manevrai, kuriuos padaryti turi įgusti mokinys.

Projektas parengtas pagal pernai gruodį sudarytos darbo grupės, į kurią buvo deleguoti inspekcijos, Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų bei Vairuotojų rengimo įstaigų asociacijų, „Regitros“ ir Automobilininkų sąjungos atstovai, pasiūlymus. Inspekcijos teigimu, taip siekiama skatinti konkurenciją tarp vairavimo mokyklų, kad jos teiktų kokybiškesnes paslaugas ir taikytų įvairesnius mokymo būdus (pavyzdžiui, nuotolinį mokymą).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (4)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Nacionalinio parko saugotojai savo kieme nepastebėjo nelegalaus statinio: iki tragedijos buvo vienas žingsnis (28)

Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) valdomame Užutrakio dvare vos per plauką išvengta...

A. Tapinas. Mūsų gėda tarp intrigantų ir impotentų (146)

Penktadienį Vilniaus oro uoste vėl nusileidus pirmajam lėktuvui, viešoje diskusijoje pasigirdo...

Tyrėjų akiratyje – kredito unijos, kurios be klientų žinios pervedinėjo pinigus (6)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ( FNTT ) tiriamos kredito unijos „Baltija“ ir Namų...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (9)

Planas rekonstruoti„ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Isteriją Vokietijoje sukėlusios JAV sankcijos Rusijai – gera proga nulipti nuo Maskvos vamzdžio? (162)

Vokietijoje netyla prieštaringos diskusijos dėl naujųjų JAV sankcijų Rusijai. Kairiojo sparno...

V. Adamkus: tokia ES nebegalės egzistuoti (136)

Keista stebėti, kaip kai kurie ES šalių lyderiai perima Vladimiro Putino retoriką ar net gina...

Gyvybę išgelbėjęs stebuklas Šiauliuose: praeivis sugavo pro langą krentančią mergaitę (40)

Šiauliuose pirmadienis prasidėjo dramatiškai – pro vieno bendrabučio langą iškrito mažametė...

Saldžių mandarinų galite užsiauginti tiesiog ant palangės (1)

Kvapnūs, sultingi, saldūs mandarinai Lietuvoje „auga“ ne tik parduotuvėse… Jų derliaus...

Prakalbo apie svarbiausią jaunimo bruožą: po Antrojo pasaulinio karo tokie žmonės buvo engiami (5)

Didelis greitis, staigūs manevrai ir įspūdingos figūros ore – Lietuvoje sparčiai populiarėja...