Nežinomybė, galvos skausmas, iš nevilties į juoką pereinantis pyktis. Visa tai patyrė sekmadienio vakarą, apie 18 valandą, į Briuselio oro uostą atvykę keleiviai, kuriems kelionė į Vilnių virto pusę paros užsitęsusiu išbandymu.
Lėktuvas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Tačiau didžiausią šoką žmonės gavo ne dėl sujauktų planų ar su tuo susijusių nepatogumų, bet dėl aviakompanijos „FlyLAL” sugebėjimo ekstremaliomis aplinkybėmis nieko nedaryti. Verslininkai klientams ne tik niekuo nepadėjo, bet net nepranešė, kodėl keturis sykius atidedamas skrydis.

„Briuselyje mūsų labai gailėjo. Jie nesuprato, kaip aviakompanija gali taip nesirūpinti savo klientais. Belgai susidarė įspūdį, kad mūsų valstybė savo žmones laiko antrarūšiais”, – L.T. sakė ryte į Vilnių grįžusi keleivė Auksė.

Informacinė blokada

Planuota, kad į lėktuvą keleiviai susės ir pakils 19 valandą 15 minučių, tačiau startas atidėtas iki 22.45 val., vėliau iki 1.00 val., dar vėliau iki 1.50 val. Iš Briuselio orlaivis pakilo tik po 2 valandos nakties, o Vilniuje vietos laiku nusileido tik prieš šešias.

Per visą tą laiką žmonės laikyti nežinioje. „FlyLAL” Briuselyje neturėjo jokio atstovo, informacijos iš Lietuvos niekas neperdavė ir vietos personalui. Į Vilniaus tarptautinio oro uosto informaciją skambinę interesantai iš operatorių ištisai girdėjo it į plokštelę įrašytą pranešimą, kurio esmė tokia: mes nieko nežinome, klauskite „FlyLAL”.

Į viešbutį nevežė

Lietuviai pavydžiai žiūrėjo, kaip savo keleivių negalinti nuskraidinti portugalų aviakompanija susodino juos į autobusą ir nuvežė ilsėtis į Briuselio viešbutį „Sharaton”. Prie oro uosto stovėjo ir lietuviams skirtas autobusas, priimti didesnį būrį naktinių svečių buvo pasirengta ir viešbutyje. Bet „FlyLAL” vis nedavė signalo, kad skrydis į Lietuvą žlugo ir belgai gali pasirūpinti klientais.

„Pasijutome visiškai nereikalingi Lietuvai, nes niekas iš Lietuvos nesirūpino mumis”, – nusivylimo neslėpė keleivė Auksė.

Vienintelė džiugi smulkmena keleiviams buvo oro uosto darbuotojų išdalyti kuponai, už kuriuos davė po 8 eurus kainuojantį užkandį.

Netrukus oro uoste lietuviai liko vieni. Personalas baigė darbą, tvarkytis baigė net valytojos.

Apie veikiančią kavinę niekas net nesvajojo.

Įstrigo ir Baškauskaitė

Tarp įstrigusių keleivių buvo ir Vilniaus senamiesčio bendruomenės pirmininkė Asta Baškauskaitė, televizijos „Tele 3” įkūrėjos Liucijos sesuo.

Prieš vidurnaktį kantrybės netekusi moteris su pussesere atsisakė laukti skrydžio ir išvyko nakvoti pas bičiulę. A.Baškauskaitė neslėpė negeros nuojautos – jei taip ilgai nepavyksta sulaukti SAAB 2000 lėktuvo, gali būti, kad juo skristi bus nesaugu.

„Kiek esu skraidžiusi po pasaulį, gyvenime neteko tokio neprofesionalumo patirti!” – piktinosi A.Baškauskaitė. Amerikoje užaugusiai ir nuo 1983 metų gausybę tarptautinių verslo reikalų turinčiai moteriai kompanijos „Lufthansa”, „American Airlines” bei KLM yra suteikusios „Gold” bei „Platinum” keleivės statusą.

A.Baškauskaitė šio reikalo taip nepaliks: su juristo pagalba pateiks skundą oro bendrovei dėl kompensacijos. „Čia juk nėra kažkokios jonuko avialinijos, kurios gali dirbti bet kaip”, – sakė A.Baškauskaitė.

Beje, vėliau ji nesigailėjo nekėlusi kojos į tą lėktuvą: „Mano pažįstama kalbėjo su keleiviais, kurie skrido tuo lėktuvu iš Vilniaus į Briuselį. Jie pasakojo, kad lėktuvo būklė buvo neaiški – elektra visaip mirksėjo.”

Verslininkė su pussesere Vilnių planavo pagaliau pasiekti tik šiandien.

A.Baškauskaitė L.T. minėjo, kad nemalonių nuotykių skraidydama į Lietuvą yra patyrusi ir jos sesuo Liucija.

Įtampa - ir salone

Kai pagaliau prisirengta skristi, įtampa tvyrojo ir lėktuvo salone. Kažkam iš keleivių pasiteiravus, ar kompanija neketina išsekintų klientų nemokamai pavalgydinti bei pavaišinti gėrimais, stiuardesė pranešė, kad vaišės nenumatytos.

Išdalijusios valgiaraščius, stiuardesės sulaukė savotiškos keršto akcijos: niekas nieko nepirko, tik vienas kitas keleivis užsisakė kavos.

Kaip reta nekalbūs buvo ir lakūnai. Apie skrydį jie nieko nepasakojo, tik suburbėjo, kada reikia užsisegti ir atsisegti diržus.

Rūkas ar migla į akis?

Nekokį įspūdį apie kompanijos požiūrį į klientus sustiprino ir jos atstovų elgesys kitą dieną. „FlyLAL” savo iniciatyva vakar neišplatino jokio pranešimo apie incidentą, o popietę paskambinus už viešuosius ryšius atsakingai Eglei Gabrytei ši prisipažino, kad apie jokias iš Briuselio skridusių keleivių problemas nėra girdėjusi.

Po kelių valandų atstovė į redakciją elektroniniu paštu atsiuntė tokį „flyLAL-Lithuanian Airlines“ generalinio direktoriaus Sauliaus Stasiūno komentarą: „Reisas iš Briuselio į Vilnių vėlavo dėl dviejų objektyvių aplinkybių – Vilniuje ilgą laiką tvyrojo rūkas ir oro sąlygos buvo visiškai netinkamos skrydžiui bei dėl vėliau iškilusių techninių problemų, kurios buvo sėkmingai pašalintos. Nepaisant to, keleiviais pasirūpinta pagal visus reikalavimus. Įdėtos visos pastangos, kad jie patirtų kuo mažiau nepatogumų.”

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (7)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Kaip „Brexit“ sužlugdė sėkmingą verslą (5)

Kente bankrutavus dešimtmečius gyvavusiai žemės ūkio bendrovei, be darbo palikusiai pustrečio...

Sukčiavimo schemų TOP 10 (2)

Nuo trumposios žinutės iki netikrų sąskaitų, nuo apgaulingų investicijų iki tapatybės...

Iš atostogų – ne tik su gerais įspūdžiais, bet ir su nemaloniomis odos ligomis

Iš atostogų kartais parsivežami ne tik geri įspūdžiai, bet ir odos ligos . Gydytoja...

Musulmonų dvasininkas atskleidė, kuo „Islamo valstybė“ vilioja jaunus Europos musulmonus (17)

Europoje surengti trys nauji teroristiniai išpuoliai. Praėjus kelioms valandoms po to, kai per...

Orai: vasara pasiduoda (24)

Artimiausiomis dienomis vasara nepažers jokių staigmenų: dangumi vis plauks debesų virtinės, tad...

„Celtics“ ir „Cavaliers“ įvykdė grandiozinius mainus: K. Irvingas keliasi į Bostoną (3)

Vėlyvą naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvos laiku NBA lygą supurtė didžiausi šios...

3 milijardų apyvartą valdančios bendrovės prezidentė: pinigus pradėjau uždirbti vos 12 metų (34)

Iš Glazgo kilusi Allison Kirkby – nedidutė, tvirto sudėjimo šviesiaplaukė – valdo...

Paviešintos pavogtos nuogų K. Stewart ir jos mylimosios S. Maxwell nuotraukos (4)

Aktorei Kristen Stewart ir jos merginai, žymiam modeliui Stellai Maxwell šiuo metu nelengva -...

Šeši kūno riebalų tipai: ką reikia apie juos žinoti?

Nepaisant to, ką bando įteigti jus žavinčios dietos ir dėmesį prikaustančios antraštės, ne...