Lietuvos lavininkystės bendrovių atstovų teigimu, didėjančios degalų kainos turi neigiamos įtakos jų įmonių veiklos pelningumui, tačiau paslaugų branginimą stabdo konkurencija, ketvirtadienį rašo dienraštis "Lietuvos žinios".
© ELTA
Danijos kompanijai DFDS priklausanti Lietuvos keltų bendrovė "Lisco Baltic Service" (LBS) šį sezoną neplanuoja didinti krovinių gabenimo tarifų ir laivybos sektoriuje taikomos priemokos už degalus.

Pasak LBS komunikacijos ir reklamos grupės vadovo Vaidoto Klumbio, priemokos už degalus dydis nėra pastovus, nustatomas kas mėnesį pagal vidutinę degalų kainą rinkoje, tačiau LBS jo nekeitė nuo vasaros pradžios. Šiuo metu priemoka sudaro 15 litų keleiviui ir daugiau kaip 6 litus už linijinį krovinio metrą.

"Kompanijos išlaidos degalams realiai daug didesnės, mokestis jų neatperka, tačiau kainų kėlimą riboja konkurencija. Tarifų taip pat neplanuojame šiemet didinti, nes juos reguliuoja ne tik degalų kainos, bet ir laivybos rinka, žmonių perkamoji galia", - sakė V.Klumbys.

Bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" vadovas Vytautas Vismantas teigė, jog degalų ir tepalų kainų didėjimas smarkiai veikia laivybą, bet finansiškai bendrovės kol kas nenualino - ją gelbsti apdairumas išnuomojant laivus.

"Degalų brangimas užkrautas ant nuomininko pečių. Esame išnuomoję laivus penkeriems metams specialiomis sąlygomis, pagal kurias laivo nuomininkas pats ieško krovinių, moka už degalus, uosto rinkliavas, krovos darbus, locmanų paslaugas", - teigė V.Vismantas.

Tačiau jis nuogąstavo, kad dėl dvigubai per metus pabrangusios naftos ir laivų degalų kainos pakilo nuo 180 iki 280 JAV dolerių už toną (neskaitant akcizų), tad artėja laikas, kai laivų nuomininkai gali paprašyti nuolaidų.

Bendrovės "Limarko laivininkystės kompanija" (LLK) finansų direktoriaus Renaldo Vyšniausko teigimu, kad ir kokios būtų laivų naudojimo sąlygos, brangstantys degalai neigiamai veikia grynąjį įmonės pelningumą.

Šiuo metu LLK turi 13 trampinių ir refrižeratorinių laivų, kurie dirba visame pasaulyje. Vieni laivai perduoti operatoriams, kiti išnuomoti krovinių savininkams, keliems bendrovė pati ieško krovinių.

"Brangsta degalai - laivynui blogai, nes vežimo kainos nedidėja taip sparčiai kaip išlaidos degalams. Tačiau planuoti finansiniai rezultatai neturėtų stipriai pasikeisti, nes numatydami išlaidas atsižvelgėme į degalų branginimą, nors ir ne visai tiksliai pataikėme", - sakė R.Vyšniauskas.

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (255)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (86)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (17)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (942)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (5)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (287)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos?

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (31)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Vėžio pacientams viena klaida mirties riziką padidina net 2,5 karto (18)

Vėžys – sunki liga, kuriai įveikti reikia daug jėgų ir stiprybės. Chemoterapija , kurią...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (7)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...

Po „2 Barai“ išlikimo kovos projektą paliko net trys dalyviai, du sugrįžo svečio teisėmis (2)

Sekmadienio vakarą pajūryje vyko tiesioginis vasaros projekto „2 Barai“ ketvirtfinalis, po...