Į valstybės kontroliuojamų "Lietuvos geležinkelių" prašymus branginti keleivių bilietus ekspertai siūlo atsakyti liberalizuojant keleivių vežimą geležinkeliais.
Traukinių stotis, vagonas
© DELFI
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija užregistravo valstybės kontroliuojamos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" (LG) prašymą 50 proc. - 5 centais už kilometrą (nuo 10 centų iki 15 centų) - padidinti maksimalų keleivių vežimo tarifą, penktadienį rašo dienraštis "Lietuvos žinios".

Pernai LG vežė 6,8 mln. keleivių - beveik 3 proc. mažiau negu 2004-aisiais.

"Tai nereiškia, kad iš karto, jau šiemet, bilietai pabrangs dvigubai. Bilietų kainas stengsimės išlaikyti konkurencingas, ne brangesnes kaip autobusų", - LG Keleivių vežimo valdybos viršininko pavaduotoja Virginija Petraitienė.

Pasak jos, kai 1999 metais buvo nustatytas maksimalus keleivių vežimo tarifas 10 centų už kilometrą, ši riba pasiekta tik pernai.

Negalutiniais duomenimis, 2005 metais veždami keleivius LG patyrė daugiau kaip 100 mln. litų nuostolio, o iš valstybės už keleivių, kuriems suteikta teisė naudotis lengvata, vežimą vietiniais maršrutais gavo 2,8 mln. litų subsidijų.

Keleivių vežimo savikaina pernai sudarė beveik 50 centų už kilometrą. Tai aiškinama senais ir neekonomiškais keleiviniais (dyzeliniais ir elektriniais) traukiniais.

Be to, apie 30 proc. savikainos sudaro geležinkelių infrastruktūros išlaidos.

Mažėja ir geležinkelių pelnas - pernai jis smuktelėjo 2,8 proc. (iki maždaug 70 mln. litų).

Lietuvos laisvosios rinkos instituto direktorės Godos Steponavičienės nuomone, pagrindinė geležinkelių sektoriaus problema yra ta, kad čia stinga konkurencijos.

Jos nuomone, reikėtų liberalizuoti geležinkelių rinką, kad atsirastų privačių vežėjų. Tada valstybė galėtų skelbti keleivių vežimo paslaugos konkursą, ir jos kaina būtų tikslesnė.

Pasak Susisiekimo ministerijos Geležinkelių transporto departamento direktoriaus Česlovo Šikšnelio, apie kainų didinimą geležinkeliuose dar anksti kalbėti. Ministerija žada analizuoti informaciją apie LG vykdomą struktūros pertvarką, ieškos vidaus rezervų keleivių vežimo nuostoliams sumažinti.

Tačiau geležinkelių rinkos liberalizavimo ir privačių vežėjų įtraukimo į keleivių vežimo paslaugą nei ministerijos, nei geležinkelių bendrovės planuose dar nėra.

Pernai gruodį pasirodė siūlymų nuo valstybės kontroliuojamos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atskirti nuostolingą keleivių vežimo verslą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

D. Buta pradėjo dirbti Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmuose

Buvęs Valstybinės mokesčių inspekcijos komunikacijos vadovas Darius Buta trečiadienį pradėjo...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (34)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (570)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (67)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (6)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (556)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (12)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas „Būstas“ (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (12)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (37)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...